Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Letade upp min gamla Vtr genom vägverket. Den verkar rulla än trots att det var 10 år sedan jag sålde den. Då hade den gått 6000mil. Låter bra, min nuvarande Vtr har bara gått 2500 så då kanske den håller ett tag till. :banana
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
På tur med mullrande Firebird via Stålbo Österfärnebo och nedvevade rutor. 70-väg, håller 50 (smal väg), saktar till 20 när skrynklig gube med bjäbbande knähund dyker upp - som högljutt börjar proklamera svavelosande pamflett. Hörde så långt bara invektiv men stannade inte för att höra detaljerna. Förunderligt vad man orkar lägga energi på här i livet.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Att den gamla Manxen börjar gå som den ska och fått komma ut på Anderstorp.
Sist den gick var på 30-årsracet.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Att ha med Raid insektspray - ovärdeligt att kunna dra en dusch i tältet innan läggdags.

Fästingar dör direkct o man slipper leta efter dom.

P.s

Man skall dra detta inne tältet när man är där inne - inte farligt om man inte är insekt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var tomt på motorvägen fram till Bålsta idag. Det gick fort. Jag hade min pendlarhjälm med skärm på. Det ryckte till rätt bra i nacken när jag lyfte upp huvudet i fartvinden. :D
Fick mig att tänka på när en polare åkte med bakpå med en crosshjälm och fartvinden sög tag i skärmen på den i 180 och han inte kunde vika ner huvudet igen. :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det var tomt på motorvägen fram till Bålsta idag. Det gick fort. Jag hade min pendlarhjälm med skärm på. Det ryckte till rätt bra i nacken när jag lyfte upp huvudet i fartvinden. :D
Fick mig att tänka på när en polare åkte med bakpå med en crosshjälm och fartvinden sög tag i skärmen på den i 180 och han inte kunde vika ner huvudet igen. :D

Har en kompis som varit hos frisören och snaggat nacken. När han åkte därifrån och fartvinden sög tag i skärmen så åkte hjälmen bakåt på huvudet så att hakpartiet blockerade stora delar av synfältet, och eftersom han var nysnaggad kunde han inte bryta tillbaka hjälmen då inredningen fastnade i nackhåren.
Som tur var hade han inte hunnit ut på någon större väg så han kunde vingla in till vägkanten och ta av sig hjälmen och rätta till situationen.

Det vi kan lära oss av detta är att det är livsfarligt att vara korthårig, så det borde förbjudas. :fakta
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har en kompis som varit hos frisören och snaggat nacken. När han åkte därifrån och fartvinden sög tag i skärmen så åkte hjälmen bakåt på huvudet så att hakpartiet blockerade stora delar av synfältet, och eftersom han var nysnaggad kunde han inte bryta tillbaka hjälmen då inredningen fastnade i nackhåren.
Som tur var hade han inte hunnit ut på någon större väg så han kunde vingla in till vägkanten och ta av sig hjälmen och rätta till situationen.

Det vi kan lära oss av detta är att det är livsfarligt att vara korthårig, så det borde förbjudas. :fakta

Hade han afrokrull grande innan :va:confused:

8748264662_018b94f478_z.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har en kompis som varit hos frisören och snaggat nacken. När han åkte därifrån och fartvinden sög tag i skärmen så åkte hjälmen bakåt på huvudet så att hakpartiet blockerade stora delar av synfältet, och eftersom han var nysnaggad kunde han inte bryta tillbaka hjälmen då inredningen fastnade i nackhåren.
Som tur var hade han inte hunnit ut på någon större väg så han kunde vingla in till vägkanten och ta av sig hjälmen och rätta till situationen.

Det vi kan lära oss av detta är att det är livsfarligt att vara korthårig, så det borde förbjudas. :fakta

Det vi lär oss av detta är väl att det är livsfarligt med för små hjälmar.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
12 Maj bröt jag handleden, idag körde jag första svängen, blev en kortare tur på ca. 2 mil för att se om det funkar och det kändes ganska Ok med tanke på att det är vänster. :banana :D :hojbusa
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top