Vad fick dig att le idag?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
La mig ner i den för korta soffan lite sådär på hälft över armstödet, och en jeklars kabrak kom från ryggen. :3freak
Men så märker jag att det gör mycket mindre ont, och knölen i ländryggen är gone! Bennemig jag kan röra mig som en människa igen! Den förkripplande värken är ersatt med en mer normal ömnad. :va Gör fortfarande ont, men det känns plötsligt inte som att det hindrar mig mer.
Så det första jag gör är ju förstås att åka och spilla i en tank premium blyfri i surfemtin. :) För första gången på två månader kan jag köra hoj! Ringrostig som få och lite öm i ryggen än, men jävlar vad skoj! :banana

Hoppas bara det håller i sig nu också! :näsblod

Jag körde faktiskt omkull på bana en gång, hade haft ont i ryggen länge.
Det sa knaster när jag landade, sen var värken borta, på riktigt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hoppas att du lyder doktorns råd bara :hihi:brynad

iu

Var på magnetröntgen i förra veckan, men samhällelig sjukvård jobbar inte sådär asrappt. Var nog hemmasoffan jag knastrade i. Behöver hjälp med ryggen, spökena i huvudet är jag ganska bra vän med, vildare vardag på det sättet.

Skrota av i närmsta kurva ska du se att du blir helt återställd :fakta

Ja, återställd till att ligga och kvida... :hihi :gråta
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Var på magnetröntgen i förra veckan, men samhällelig sjukvård jobbar inte sådär asrappt. Var nog hemmasoffan jag knastrade i. Behöver hjälp med ryggen, spökena i huvudet är jag ganska bra vän med, vildare vardag på det sättet.



Ja, återställd till att ligga och kvida... :hihi :gråta

Har du testat kiropraktor?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag körde faktiskt omkull på bana en gång, hade haft ont i ryggen länge.
Det sa knaster när jag landade, sen var värken borta, på riktigt.

Liknande grej för mig. Blev påkörd bak (i bil) och hade efter det ont i nacken. Det här var 1994, så det var väl ung. då man började se fenomenet whiplash.

Några år senare var vi i fjällen, jag åkte med ungarna i barnbacken och hade hyrt en bräda. Körde upp på en sidokulle och skulle svänga ner igen, med ryggen mot backen. Fastnade med brädan i skaren och föll rakt ner bakåt och gjorde ett fint märke i skaren med hela överkroppen. Huvudet fastnade liksom ner och hölls fast av snön/skaren och kroppen fortsatte. Ett rejält knak/brak i nacken och jag har inte haft ont sen dess. Ca 20 år sedan.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Vet inte om jag hade valt att skriva så här på en liten ort i en grupp med 12800 medlemmar, känns lite som att tigga om böter.
Epa.png
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Snart -13 kg har jobbats bort, kom ner i gamla mc-kläderna 5/6 och blev skitglad för det.
Igår gick ett par gamla jeans på utan problem. Sist jag använde dom var några år sen.

Ja, det är bra att spara gamla jeans, man får uppsatta mål i framtiden. :)
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
La mig ner i den för korta soffan lite sådär på hälft över armstödet, och en jeklars kabrak kom från ryggen. :3freak
Men så märker jag att det gör mycket mindre ont, och knölen i ländryggen är gone! Bennemig jag kan röra mig som en människa igen! Den förkripplande värken är ersatt med en mer normal ömnad. :va Gör fortfarande ont, men det känns plötsligt inte som att det hindrar mig mer.
Så det första jag gör är ju förstås att åka och spilla i en tank premium blyfri i surfemtin. :) För första gången på två månader kan jag köra hoj! Ringrostig som få och lite öm i ryggen än, men jävlar vad skoj! :banana

Hoppas bara det håller i sig nu också! :näsblod
Du får låta bli att lägga dig i den soffan nu. :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ute i regn och blåst på jobbet, blöt och ont i foten efter en illasinnad stukning men vad gör det när man tänker på hojen hemma i garaget. Blir genast på bra humör igen.

Efter regn kommer solsken! :tuttar
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Snart -13 kg har jobbats bort, kom ner i gamla mc-kläderna 5/6 och blev skitglad för det.
Igår gick ett par gamla jeans på utan problem. Sist jag använde dom var några år sen.

Ja, det är bra att spara gamla jeans, man får uppsatta mål i framtiden. :)

Bra där!
Gjort/gör samma, iofs för andra gången, tydligen fick jag nån dipp där efter 10 år och helt plötsligt så hade man passerat 110.. Ja lite som med hojen.. :hihi
Fick på mig skinnstället för första gången på 5 år för nån månad sen.. :yoparty
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ute i regn och blåst på jobbet, blöt och ont i foten efter en illasinnad stukning men vad gör det när man tänker på hojen hemma i garaget. Blir genast på bra humör igen.

Efter regn kommer solsken! :tuttar

Förutsatt att man inte drunknar i regnet först.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Bra där!
Gjort/gör samma, iofs för andra gången, tydligen fick jag nån dipp där efter 10 år och helt plötsligt så hade man passerat 110.. Ja lite som med hojen.. :hihi
Fick på mig skinnstället för första gången på 5 år för nån månad sen.. :yoparty

Bra där! Visst är det en skön känsla. :) :tummenupp
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Att jag fick på mig de minsta mc-brallorna imorse, de gick bara upp till lårhöjd i vintras. Snart kan jag stänga gylfen och knappen. :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Supererbjudande om vägassistans damp ner med posten, man blir ju bra sugen varje gång detta sker ungefär 138 gånger per år..

Men denna gång var det extra intressant då erbjudandet gäller en Mercedes jag aldrig ägt, tycker ni jag ska slå till? :va
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Supererbjudande om vägassistans damp ner med posten, man blir ju bra sugen varje gång detta sker ungefär 138 gånger per år..

Men denna gång var det extra intressant då erbjudandet gäller en Mercedes jag aldrig ägt, tycker ni jag ska slå till? :va

Brute F, numera lyckligt ovetande bilmålvakt :tummenupp:D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
BruteF är ökänd - äger 95% av tiggarplatserna och över hälften dom hemlösas bilar.
Förra veckan jagade han en gamling med köttyxa efter han sett en ta en burk ur fel korg.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köpte mig en ny bil idag, alltid kul!
Åas så innebär det att min Impreza som jag älskar över nästan allt annat kommer att försvinna ur mitt liv, men den har passerat sitt bäst före datum och nu kostar det för mycket att åtgärda allt...
Blev en Honda Civic 1.8 VTEC, 2014 med cirka 1800 mil på mätaren, ägd av en gammal tjErring innan som knappt kört skiten ens, och hon ville knappt ha betalt för den heller.
Den är inte rolig att köra för fem öre jämfört med min Subaru, men den kommer vara bra mycket roligare att tanka och försäkra iaf :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top