Vad fick dig att le idag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Tog en sväng med TDMen neråt Sötälje, Trosa och Nyköping. Missade Mörköfärjan så jag körde samma väg tillbaka. Spela roll. Kör hellre hoj än åker vägverksfärja. Leendet kommer automatiskt och frekvent när jag åker hoj. Fast jag saknade Kawan så jag åkte hem och bytte hoj. Snurrade runt i stan, åkte svala tunnlar och ut på Liidingö.
f55858ad944d02f6d46dd2c4431064ce.jpg

Dags att tanka. Åker till Huvudsta. Nu har bränsleskatten gått ner så soppan kostar endast 15,79. Kör inte på reserven ännu men pressar i 8,12 liter för 128,21 kr. En bra affär.




Skickat från min iPad med Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tyckte det var för varmt för att åka mc idag så jag tog fram lillbilen. Funkade trots att jag bytt kamrem på egen hand.

FB_IMG_1559857588869.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har sett, och varit med i; mosh pits, circle pits och wall of death... Men idag såg jag min första sitta-på-marken-och-ro-pit. :hihi
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
PostNord levererar! :tummenupp

..nästan i.a.f., för att göra en kort historia lång:

Var i konstruktörstagen och köpte mig en släpa, bra deal med lite rabarberpris o tillbehör. Snickrar i godan ro, efter att jag satt kapen i en av lämmarna och stärkt upp den med ett fyrkantsrör inser jag att just den jävla lämmen är feltillverkad :4skrika

Jaha, vad är oddsen att jag får rätt nu? Sitter o mumlar för mig själv, mejlar åf som i sin tur begriper orsak/problem och annat logiskt. Jag ser över eländet igen och blir väl inte mer imponerad men anser mig nu ha fog för att reklamera = detta är till viss del medvetet korkat.

Ena låset är nitat i fel hål och hamnar således för långt ut åt sidan. Felet jag sett innan åf's spekulation var att mothållet låset hakar tag i var krökt och glappade numera i nitningarna. Alltså, jag trodde nån klant tappat eller krockat mothållet = ord mot ord när jag bevisligen kapat och bankat in en profil. Men nej, någon montör har alltså upptäckt blundern och "justerat" mothållet á 4mm stål med trucken som jag beskrev det till dom. Mothugg uteblev.

En vecka gick och jag hörde av mig igen, fick bara till svar att ärendet låg hos tillverkaren. Trummade med fingrarna och kontakta tillverkaren, presentera mig artigt och började med att jag har viss förståelse om slutkundens kontakt ska vara åf. La sedan snabbt till att dom/tillverkaren enl. uppgift blivit informerad om ärendet sedan minst en vecka och hur kan detta inte vara löst redan? (bilder och beskrivning hade meddelats sedan tidigare) Fick till svar att lämmarna tyvärr var slut på huvudlagret men att dom beställts från fabriken, tackade för snabb info o släta över det lite med att väntan alltid är kortare när man vet att det händer något.

..2-3 veckor senare mejla jag tillverkaren och fråga om båten sjönk, önskade även något kollinr i det fall de skickades direkt till mig. Det rassla till ganska snabbt i inkorgen och jag fick en vb konversation med åf som ursäktade sig med att transport var beställd dagen innan men inte upphämtad ännu. Lite senare kom även någon på att jag frågat efter möjlighet att söka försändelsen och jag får även dessa uppgifter. Följer detta i hopp om att ha pinalerna innan helgen vilket även statusen i appen gissar.

Klar med förmiddagens bestyr idag fredag kollar jag var paketet är..

"Försändelsen följer inte tjänstevillkoren" vilket det stått lite flummigt tidigare men transporten ändå rört på sig.

Hur svårt kan det vara!? Två plåtbitar där den längsta är 150x35x5 centimeter och den kortare 90cm på längden. Nä nu hade paketets status ändrats från 20kg som enda info till 193×83x35 centimeter och 47kg..

...?

Ringer kundtjänst, väntar genom 53 samtal före, förklarar error och om det finns en möjlighet för mig att plocka upp paketet istället. Lång stund senare har hon lyckats spåra det tillbaka till terminalen, lagt in en kod så att paketet stoppas där och ber mig invänta sms avi. Hon tror att paketet av oklar anledning ligger på pall och därför har det skitit sig med mått o vikt.

-Kanon, hejs svejs! *klick*

..visst f-n den där sms-aviseringen hade ju redan inte fungerat 2-3 gånger och hon fråga aldrig om mitt nummer. Fakkit, jag drar dit!

Två gentlemen springer o hämtar paket efter uppvisat legitimation, jag står o väntar på min tur, en kärring flippar och patrullerar runt om hur åt helvete allting är. Ingen post får hon o jävel, en annan postanställd som även står o väntar på leverans och jag följer roat spektaklet.

Min tur och jag får rätt grabb, ni vet han som gör det där extra medan den andra förmodligen bett mig återkomma efter midsommar. Han stammar väl o länge så konversationen tar 3 gånger så lång tid men grym på det han gör. Han förklarar att han gör ett försök men ligger det i sorteringsmaskinen blir det svårt. Väntar nog en kvart när min hjälte kommer tillbaka, förmodligen andfådd:

-Jag hitta det.

Snipp ,snapp, slut mycket riktigt på pall och jag fick alltså en komplett ny sats med lämmar = 4st och monteringsdetaljer. Alltid något, tackarrr! (listpris 2980 pengar)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag lyckades att rädda ett nersurat tändstift till röjsågen med Brakeclean. :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Fick mig inte bara att le, utan att lipa som värsta barnungen! Blir inte bättre än såhär. :Bugar

America:

1. Went to war
2. Got a helicopter license
3. Went back to war and flew helicopters
4. Becomes a test pilot for a few years
5. Goes to night school, gets law degree
6. Opens own law practice
7. Becomes a judge


Sverige:

1. Varför är pensionerna så låga?? Tjat, klag, misär...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
America:

1. Went to war
2. Got a helicopter license
3. Went back to war and flew helicopters
4. Becomes a test pilot for a few years
5. Goes to night school, gets law degree
6. Opens own law practice
7. Becomes a judge


Sverige:

1. Varför är pensionerna så låga?? Tjat, klag, misär...

Verkligen! :Bugar :Bugar Vilken person! purple heart dessutom.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
La mig ner i den för korta soffan lite sådär på hälft över armstödet, och en jeklars kabrak kom från ryggen. :3freak
Men så märker jag att det gör mycket mindre ont, och knölen i ländryggen är gone! Bennemig jag kan röra mig som en människa igen! Den förkripplande värken är ersatt med en mer normal ömnad. :va Gör fortfarande ont, men det känns plötsligt inte som att det hindrar mig mer.
Så det första jag gör är ju förstås att åka och spilla i en tank premium blyfri i surfemtin. :) För första gången på två månader kan jag köra hoj! Ringrostig som få och lite öm i ryggen än, men jävlar vad skoj! :banana

Hoppas bara det håller i sig nu också! :näsblod
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
La mig ner i den för korta soffan lite sådär på hälft över armstödet, och en jeklars kabrak kom från ryggen. :3freak
Men så märker jag att det gör mycket mindre ont, och knölen i ländryggen är gone! Bennemig jag kan röra mig som en människa igen! Den förkripplande värken är ersatt med en mer normal ömnad. :va Gör fortfarande ont, men det känns plötsligt inte som att det hindrar mig mer.
Så det första jag gör är ju förstås att åka och spilla i en tank premium blyfri i surfemtin. :) För första gången på två månader kan jag köra hoj! Ringrostig som få och lite öm i ryggen än, men jävlar vad skoj! :banana

Hoppas bara det håller i sig nu också! :näsblod

Hoppas att du lyder doktorns råd bara :hihi:brynad

iu
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
La mig ner i den för korta soffan lite sådär på hälft över armstödet, och en jeklars kabrak kom från ryggen. :3freak
Men så märker jag att det gör mycket mindre ont, och knölen i ländryggen är gone! Bennemig jag kan röra mig som en människa igen! Den förkripplande värken är ersatt med en mer normal ömnad. :va Gör fortfarande ont, men det känns plötsligt inte som att det hindrar mig mer.
Så det första jag gör är ju förstås att åka och spilla i en tank premium blyfri i surfemtin. :) För första gången på två månader kan jag köra hoj! Ringrostig som få och lite öm i ryggen än, men jävlar vad skoj! :banana

Hoppas bara det håller i sig nu också! :näsblod

Skrota av i närmsta kurva ska du se att du blir helt återställd :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top