REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    ...

..man blir bra nyfiken på vad 5st skulle resultera i förutom en potentiell infarkt? Jag köpte en för 12 pengar istället, klart billigast.
    Tjöper man 6 så kan man bli djävulskt mätt

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    ..eller sju o bli gudomligt mätt, har jag för mig.. kanske.
    If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Skruvade ihop banhojen, och jävlar vad sugen jag blev på att lära mig köra hoj fort igen (nåja, särskilt fort gick det aldrig) så jag kan köra lite rejs med någon form av värdighet kvar.
    Men ja, tanken på att köra bananen fick mig att le. Som vanligt såntdär fånflin.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    2008 Honda VFR 800
    Idag ler jag för att Frölunda är svenska mästare

Skickat från min iPad med Tapatalk

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Lämnade in gixxern på service igår. På väg till verkstan började den bete sig jävligt skumt, sådär som de gör när det är alldeles för lågt däckstryck. Eftersom att jag ändå straxt var framme så bara körde jag hela vägen. Däcket skulle ändå bytas snart så... Men, när jag kom fram så glömde jag alldeles säga till om att däcket antagligen hade punka, så när jag spankulerar runt och tittar på hojar och väskor i shoppen kommer snubben tillbaka med ett leende och frågar om jag tyckte att hojen kändes konstig på vägen dit. De var hyggliga och skakade fram ett nytt däck till mig i samband med servicen.
    När jag satt i fikahörnan så hörde jag honom berätta om det där med däcket och att jag nog hade tyckt att hojen hade känts lite konstig när han frågade. Det bjuder jag på.
    Meken som lämnade tillbaka hojen kommenterade att jag ju kunde byta till klistrigare däck när jag kom hem sen igen.
    Kollade inte ens vad det var för däck de hade inne, men misstänker att det var lite mer gatorienterat än det SuperCorsa som satt på och nästan bara gått bandagar och därför var mer slitet på sidorna än mitten.

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Lämnade in gixxern på service igår. På väg till verkstan började den bete sig jävligt skumt, sådär som de gör när det är alldeles för lågt däckstryck. Eftersom att jag ändå straxt var framme så bara körde jag hela vägen. Däcket skulle ändå bytas snart så... Men, när jag kom fram så glömde jag alldeles säga till om att däcket antagligen hade punka, så när jag spankulerar runt och tittar på hojar och väskor i shoppen kommer snubben tillbaka med ett leende och frågar om jag tyckte att hojen kändes konstig på vägen dit. De var hyggliga och skakade fram ett nytt däck till mig i samband med servicen.
    När jag satt i fikahörnan så hörde jag honom berätta om det där med däcket och att jag nog hade tyckt att hojen hade känts lite konstig när han frågade. Det bjuder jag på.
    Meken som lämnade tillbaka hojen kommenterade att jag ju kunde byta till klistrigare däck när jag kom hem sen igen.
    Kollade inte ens vad det var för däck de hade inne, men misstänker att det var lite mer gatorienterat än det SuperCorsa som satt på och nästan bara gått bandagar och därför var mer slitet på sidorna än mitten.
    Bra skit.

När jag köpte min hoj hade de lyckats köra ner en uppsättning racetecs till en profil väldigt passande på en personbil. Även fram. Var fem cent på båda sidor som var helt oanvänt, men annars var båda däcken helt platta mot vägen.
    Trögsvängd konstigt nog. Tror han snubben hade gjort ett dåligt däckval....
    //Stefan

7. 2019-05-04, 11:30

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Rollerblades?

Gränsfall BlöjRäserns avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Människosläktet, eller vad man skall kalla det.

Försöker mig på att sälja ett bord på blocket, skriver ner vad man kan tänkas vilja behöva veta om ett bord, såsom alla tänkbara mått, lägger till två bilder. Postar annonsen och räknar ner. Vinst varje gång!

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1067.PNG
Visningar:	80
Storlek:	150,4 KB
Id:	448920
    Citat Ursprungligen postat av Barf Visa inlägg
    When you're right, you're right and you're always right!

10. 2019-05-05, 08:32

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    So we meet again..

Senast redigerat av Brute Force den 2019-05-05 klockan 10:52.

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Citat Ursprungligen postat av BlöjRäsern Visa inlägg
    Människosläktet, eller vad man skall kalla det.

Försöker mig på att sälja ett bord på blocket, skriver ner vad man kan tänkas vilja behöva veta om ett bord, såsom alla tänkbara mått, lägger till två bilder. Postar annonsen och räknar ner. Vinst varje gång!

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1067.PNG
Visningar:	80
Storlek:	150,4 KB
Id:	448920
    Haha, ska snart lägga ut en 10K pendlarbil på blocket. Förbereder mig redan nu på idioterna.

Kanske borde tippa den i närmsta sjö istället
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Säsongspremiär på gröndal för undertecknad.

Allt gick bättre än man kunnat tro.

Har två Aprilior! blacktriples avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
    30-06 i ett luftgevär?
    Jojo...
    Sist till McDonalds är en rutten sill...

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Haha kanske inte här men det finns .50 luftgevär utomlands - bra med v0 och kulvikt skrotar vilket luftgevärsmål som helst
    Rattar hyllan

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Haha kanske inte här men det finns .50 luftgevär utomlands - bra med v0 och kulvikt skrotar vilket luftgevärsmål som helst
    Och en revolver. Fast 11 Joule är det vad jag förstått licenskrav på. Lillebror till 11J är på 7J.

Ammunition i form av pepparkulor, gummi, krita och paintball finns i cal .50

Jag villhöver en revolver...
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Och en revolver. Fast 11 Joule är det vad jag förstått licenskrav på. Lillebror till 11J är på 7J.

Ammunition i form av pepparkulor, gummi, krita och paintball finns i cal .50

Jag villhöver en revolver...
    Om det inte ändrats sen jag sysslade med luftvapen för 7-8 år sen så var det max 10J för vapen med mantelrörelse (?) mellan skotten, typ luftgevär med brytpipa osv.
    Sen var det max 3J för hel/semiautomat, och det är väl där de flesta pistoler hamnar.
    Kan ju som sagt ha ändrats sen dess!

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av Knoddas Visa inlägg
    Om det inte ändrats sen jag sysslade med luftvapen för 7-8 år sen så var det max 10J för vapen med mantelrörelse (?) mellan skotten, typ luftgevär med brytpipa osv.
    Sen var det max 3J för hel/semiautomat, och det är väl där de flesta pistoler hamnar.
    Kan ju som sagt ha ändrats sen dess!
    Hursom så lär man ligga pyrt till om man laddar en kolsyrerevolver med 12,7mm stora ståldankar när buset kommer i vägen.

https://www.airsoftarms.eu/en/walthe...-50-110-j.html

Men som kaptenen på K1 sa. Hellre dömd av 12 än buren av 6. (Fast i Sverige har vi färre nämndemän än 12.)
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Jevlar va den gick! Fjärde startförsöket, full tjååk, ingen gas, 6% kvar i batteripacket och innerbelysningen small av som en kamerablixt VROOOOM! skorstenen är delvis tät.

Dammet på sidan blåste nästan av när jag åkte ut och snedparkera blixtsnabbt för att sedan få motorstopp , krocka inte med någon iaf.. *Garagestädning* - störtlöjligt.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Hursom så lär man ligga pyrt till om man laddar en kolsyrerevolver med 12,7mm stora ståldankar när buset kommer i vägen.

https://www.airsoftarms.eu/en/walthe...-50-110-j.html

Men som kaptenen på K1 sa. Hellre dömd av 12 än buren av 6. (Fast i Sverige har vi färre nämndemän än 12.)
    Det är bara olagligt om man åker dit på det

Medlem daspunners avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    2008 Kawasaki ER6N
    När min handledare i instruktionssyfte lånade min hoj (ER6n) o förvandlade den till en EU-moped i utseende. (Han är aningens större än jag.) Såg för jävla roligt ut!

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av daspunner Visa inlägg
    När min handledare i instruktionssyfte lånade min hoj (ER6n) o förvandlade den till en EU-moped i utseende. (Han är aningens större än jag.) Såg för jävla roligt ut!
    - Jag trodde det var en moped!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Sidan 1249 av 1282 FörstaFörsta ... 24974911491199122412431244124512461247124812491250125112521253125412551274 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har alltid fått svar på mina frågor av försäkringsbolaget men inte alltid rätt svar. Det innebar att jag inte fick en krona i ersättning för mina saker som [...]

Vrak2005
Vill du annonsera ovan? Klicka här