Vad fick dig att le idag?

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jag var här

20190501-183850.jpg


..och där

20190501-183921.jpg


Har du också? Fin natur.

Nej, Playa Inglés for jag förbi liksom den där öknen. :)
Kom ner i eftermiddags och är i Amadores, enda sandstranden med vit sand.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
På mailen idag: ”Va fan svarar du inte på mina sms för?!”

Jag: Eeh... Jag har inte fått några?

Man tar sig för pannan och pustar, att det fortfarande finns dom som blint litar på tekniken.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
...

20190502-190407.jpg

..man blir bra nyfiken på vad 5st skulle resultera i förutom en potentiell infarkt? Jag köpte en för 12 pengar istället, klart billigast.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skruvade ihop banhojen, och jävlar vad sugen jag blev på att lära mig köra hoj fort igen (nåja, särskilt fort gick det aldrig) så jag kan köra lite rejs med någon form av värdighet kvar. :hihi
Men ja, tanken på att köra bananen fick mig att le. Som vanligt såntdär fånflin.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lämnade in gixxern på service igår. På väg till verkstan började den bete sig jävligt skumt, sådär som de gör när det är alldeles för lågt däckstryck. Eftersom att jag ändå straxt var framme så bara körde jag hela vägen. Däcket skulle ändå bytas snart så... Men, när jag kom fram så glömde jag alldeles säga till om att däcket antagligen hade punka, så när jag spankulerar runt och tittar på hojar och väskor i shoppen kommer snubben tillbaka med ett leende och frågar om jag tyckte att hojen kändes konstig på vägen dit. :D De var hyggliga och skakade fram ett nytt däck till mig i samband med servicen.
När jag satt i fikahörnan så hörde jag honom berätta om det där med däcket och att jag nog hade tyckt att hojen hade känts lite konstig när han frågade. :D Det bjuder jag på. :näsblod
Meken som lämnade tillbaka hojen kommenterade att jag ju kunde byta till klistrigare däck när jag kom hem sen igen. :hihi
Kollade inte ens vad det var för däck de hade inne, men misstänker att det var lite mer gatorienterat än det SuperCorsa som satt på och nästan bara gått bandagar och därför var mer slitet på sidorna än mitten. :crash
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Lämnade in gixxern på service igår. På väg till verkstan började den bete sig jävligt skumt, sådär som de gör när det är alldeles för lågt däckstryck. Eftersom att jag ändå straxt var framme så bara körde jag hela vägen. Däcket skulle ändå bytas snart så... Men, när jag kom fram så glömde jag alldeles säga till om att däcket antagligen hade punka, så när jag spankulerar runt och tittar på hojar och väskor i shoppen kommer snubben tillbaka med ett leende och frågar om jag tyckte att hojen kändes konstig på vägen dit. :D De var hyggliga och skakade fram ett nytt däck till mig i samband med servicen.
När jag satt i fikahörnan så hörde jag honom berätta om det där med däcket och att jag nog hade tyckt att hojen hade känts lite konstig när han frågade. :D Det bjuder jag på. :näsblod
Meken som lämnade tillbaka hojen kommenterade att jag ju kunde byta till klistrigare däck när jag kom hem sen igen. :hihi
Kollade inte ens vad det var för däck de hade inne, men misstänker att det var lite mer gatorienterat än det SuperCorsa som satt på och nästan bara gått bandagar och därför var mer slitet på sidorna än mitten. :crash

Bra skit.

När jag köpte min hoj hade de lyckats köra ner en uppsättning racetecs till en profil väldigt passande på en personbil. Även fram. :hihi Var fem cent på båda sidor som var helt oanvänt, men annars var båda däcken helt platta mot vägen. :D
Trögsvängd konstigt nog. :rolleyes: Tror han snubben hade gjort ett dåligt däckval....
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Människosläktet, eller vad man skall kalla det.

Försöker mig på att sälja ett bord på blocket, skriver ner vad man kan tänkas vilja behöva veta om ett bord, såsom alla tänkbara mått, lägger till två bilder. Postar annonsen och räknar ner. Vinst varje gång!


IMG_1067.PNG
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Människosläktet, eller vad man skall kalla det.

Försöker mig på att sälja ett bord på blocket, skriver ner vad man kan tänkas vilja behöva veta om ett bord, såsom alla tänkbara mått, lägger till två bilder. Postar annonsen och räknar ner. Vinst varje gång!


View attachment 448920

Haha, ska snart lägga ut en 10K pendlarbil på blocket. Förbereder mig redan nu på idioterna. :huvet

Kanske borde tippa den i närmsta sjö istället :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top