Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Rastade min sporthoj idag, premiären för i år. Läderpyjamasen är ju alltid spännande att dra på sig första gången varje år. I år hade det inte krympt runt magen som förra året, däremot runt överarmar och axlar, vilket inte hjälper att kränga på sig fanstyget. Det hjälper inte heller att ha 7 iopskruvade kotor så man inte är alls rörlig. Men det satt rätt bra väl på iaf.
Att köra hojen var lika slående som vanligt, 160 på Shivern känns hyfsat fort, speciellt på 70-väg. På gixxern känns det väl fortfarande rätt fort, men inte så värst skitfortigt. Benen funkar bättre i år än de gjort på 4 år, så allt promenerande har gjort skillnad iaf. Högerfoten funkade bättre med.
Bålen är för närvarande den svaga punkten, så en hel massa situps i närtid innan första dagen på bana tror jag bestämt. :gnissla
Men jävlar vad sugen jag är på att elda upp lite gummi på bana nu. :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rastade min sporthoj idag, premiären för i år. Läderpyjamasen är ju alltid spännande att dra på sig första gången varje år. I år hade det inte krympt runt magen som förra året, däremot runt överarmar och axlar, vilket inte hjälper att kränga på sig fanstyget. Det hjälper inte heller att ha 7 iopskruvade kotor så man inte är alls rörlig. Men det satt rätt bra väl på iaf.
Att köra hojen var lika slående som vanligt, 160 på Shivern känns hyfsat fort, speciellt på 70-väg. På gixxern känns det väl fortfarande rätt fort, men inte så värst skitfortigt. Benen funkar bättre i år än de gjort på 4 år, så allt promenerande har gjort skillnad iaf. Högerfoten funkade bättre med.
Bålen är för närvarande den svaga punkten, så en hel massa situps i närtid innan första dagen på bana tror jag bestämt. :gnissla
Men jävlar vad sugen jag är på att elda upp lite gummi på bana nu. :banana

Verkar som att du är på bättringsvägen, gott att höra :tummenupp
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja du har nog värre problem (eller vad man nu ska kalla det) med nerverna än vad jag har. Vet inte om det kommer bli något åka av denna sommar då jag lyckades paja Ulnarisnerven vid handleden. Jag hade ju tur i oturen att den bara är delvis skadad och enligt vetenskapen ska dessa nerver växa ut igen och man kanske måste lära om hjärnan vilken tråd som går till vilken muskel. Men just nu är det struligt då inga muskler är aktiva i handflatan. Herre jösses vad man blir svag i handen kan jag meddela. Tror nog att jag skulle kunna hålla i handtaget för att gasa, men man ska ju ha stopp på skiten också. Vete fan om man skulle ha några andra muskler som kan dra i bromsen. Vill inte testa för då kanske suget blir jobbigt om man inte kan.

1 mm per dygn, så förhoppningsvis har de vuxit ca en tredjedel utåt igen sedan operation för snart 6 veckor sedan. I ryggen växer de väl inte så där väldans bra vad jag förstått.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja du har nog värre problem (eller vad man nu ska kalla det) med nerverna än vad jag har. Vet inte om det kommer bli något åka av denna sommar då jag lyckades paja Ulnarisnerven vid handleden. Jag hade ju tur i oturen att den bara är delvis skadad och enligt vetenskapen ska dessa nerver växa ut igen och man kanske måste lära om hjärnan vilken tråd som går till vilken muskel. Men just nu är det struligt då inga muskler är aktiva i handflatan. Herre jösses vad man blir svag i handen kan jag meddela. Tror nog att jag skulle kunna hålla i handtaget för att gasa, men man ska ju ha stopp på skiten också. Vete fan om man skulle ha några andra muskler som kan dra i bromsen. Vill inte testa för då kanske suget blir jobbigt om man inte kan.

1 mm per dygn, så förhoppningsvis har de vuxit ca en tredjedel utåt igen sedan operation för snart 6 veckor sedan. I ryggen växer de väl inte så där väldans bra vad jag förstått.

Det växer lite, men det är ju också problem med att nerverna kan växa fast så man får fjättrad ryggmärg, och det är inte bra. Sedan är det ju det där med det isolerande fettet runt nerverna som saknas så att signaler läcker mellan nerver. Inte går det göra något åt skadan heller, särskilt inte för någon som haft sån jävla tur som mig och kan gå och det mesta funkar om än inte helt hundra.
Det enda som egentligen försvunnit helt är smärtsystemet och svettreglering, men tja, det hade kunnat vara bra mycket värre. Jag kan ju köra hoj fortfarande iaf. Du får bygga nya reglage på vänstersidan för bromsandet?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Blandningsförhållanden "like no tomorrow".

20190428-131224.jpg
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag kan ju köra hoj fortfarande iaf. Du får bygga nya reglage på vänstersidan för bromsandet?

Jag hoppas på att det växer ut och kopplar in sig på musklerna någon gång i sommar eller efter. Ingen vet exakt vad som kommer att ske, men jag har ett antal övningar jag gör nu för att underlätta att jag ska bli så återställd som möjligt. Bl.a. en där jag använder motsvarande fingrar på andra handen för att lura hjärnan att jag känner fortfarande så att den inte glömmer bort fingrarna. Betydligt högre chans att bli återställd om hjärnan är med i matchen.

Hur som helst hoppas jag att bli så pass återställd fortare än jag skulle lära mig bromsa med vänster hand... :yoparty
 

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Jag hoppas på att det växer ut och kopplar in sig på musklerna någon gång i sommar eller efter. Ingen vet exakt vad som kommer att ske, men jag har ett antal övningar jag gör nu för att underlätta att jag ska bli så återställd som möjligt. Bl.a. en där jag använder motsvarande fingrar på andra handen för att lura hjärnan att jag känner fortfarande så att den inte glömmer bort fingrarna. Betydligt högre chans att bli återställd om hjärnan är med i matchen.

Hur som helst hoppas jag att bli så pass återställd fortare än jag skulle lära mig bromsa med vänster hand... :yoparty

Vi hoppas på god bättring å håller tummarna!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Verkar tungt att köra Scania.



jomen, jamen...


Gammal buss med 10 meter länk bak till lådan, i ett land där man inte förstår vikten av underhåll.
Scania själva ville säkerligen leverera med robotväxlad låda, men beställarna envisas med att kräva "underhållsfri" 60-talsteknologi.

Jag har hoppat in och flyttat på sådana gamla ras någon gång, och det ligger ett antal växlar framåt och ett antal bakåt - med ett diffust friläge snett emellan. Det är helt slumpartat vilka växlar som går i, i alla fall innan man fått någon timme på sig att lära sig personligheten hos just den individen man kör för tillfället. Backen kan mycket väl slinka in någon gång, för spärren i länkaget är helt bortnött.


Okay, killen famlar efter spaken och verkar inte ha någon vidare koll, men få av oss här hade gjort det bättre.


Kolla här istället!


Osynkad låda, växlas utan koppling. Den som reagerar på varvet bör veta att det är en "Screaming Jimmy" - tvåtaktsdiesel med jäääävligt smalt effektband. Snygg uppvisning!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
jomen, jamen...


Gammal buss med 10 meter länk bak till lådan, i ett land där man inte förstår vikten av underhåll.
Scania själva ville säkerligen leverera med robotväxlad låda, men beställarna envisas med att kräva "underhållsfri" 60-talsteknologi.

Jag har hoppat in och flyttat på sådana gamla ras någon gång, och det ligger ett antal växlar framåt och ett antal bakåt - med ett diffust friläge snett emellan. Det är helt slumpartat vilka växlar som går i, i alla fall innan man fått någon timme på sig att lära sig personligheten hos just den individen man kör för tillfället. Backen kan mycket väl slinka in någon gång, för spärren i länkaget är helt bortnött.


Okay, killen famlar efter spaken och verkar inte ha någon vidare koll, men få av oss här hade gjort det bättre.


Kolla här istället!


Osynkad låda, växlas utan koppling. Den som reagerar på varvet bör veta att det är en "Screaming Jimmy" - tvåtaktsdiesel med jäääävligt smalt effektband. Snygg uppvisning!

Jag har en kompis som tidigare jobbade på ett ställe där man byggde lastbilar. (Det här var alltså på den tiden vi hade en svensk fordonsindustri.)
När de presenterade de nya moderna bilarna för besökare från US and A så rynkade de på näsan åt hur lite ansträngning det behövdes att köra dem. Det skulle tydligen vara tungt, skakigt och allmänt jobbigt att köra lastbil, annars kunde det vara.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det obesiktade (7 år sen sist) mc-släpet efter Firebirden panik-drop-in'ades i morse med en "sjua" dvs blankt (tur att feltema ligger på vägen till "SBP") för att släpa hem hoj #5 som köptes igår, -97 gsx600f allt-i-allo-när-alla-andra-meckas-med. :brinnerup
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Både Triumph och Yamaha fick godkänt av Carspect idag. Det var inte alls dumt att åka på de få grusvägar jag hittade.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top