REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Haha ja råkade köra om en civilbil i 180nått på 70 väg....dom stack efter men så kom nån kebabturkbmw ännu fortare och körde om oss.

Dom stack efter han o efter nån km stod dom och rövknullade han upplagd på motorhuven.
    Rattar hyllan

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Citat Ursprungligen postat av Lasseåmål Visa inlägg
    Varifrån?
    Gran Canaria
    If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Singel & jävligt lycklig Str3 Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    2 britter och 1 svenne
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Gran Canaria
    Och dit far jag ganska snart.
    Det är fint uppe i bergen, me like.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Gran Canaria
    Citat Ursprungligen postat av Str3 R Visa inlägg
    Och dit far jag ganska snart.
    Det är fint uppe i bergen, me like.
    Visst är det fina vägar uppe i bergen! Och dit kan man möjligtvis åka under den mörka perioden på året men nu?

Nå, vi är alla olika!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Det ska byggas stall, attefallshus, häst-vm i Tyskland, ny tjänst kanske o.s.v. så vi kände att om det ska bli någon ledighet så får vi passa på innan the shit hits..

Medlem daspunners avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    2008 Kawasaki ER6N
    Citat Ursprungligen postat av Starstriker Visa inlägg
    Förmiddagens hundpromenad över golfbanan som börjar bli grön. Shit vad nice det är med lite ljus igen.
    Hund är fint o ha. Antagligen hade du inte tagit den där promenaden över golfbanan utan jycken.

Vad har du för hund?

Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    2 britter och 1 svenne
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Visst är det fina vägar uppe i bergen! Och dit kan man möjligtvis åka under den mörka perioden på året men nu?

Nå, vi är alla olika!
    Det kan bli olidligt varmt i bergen, var uppe i bergen 2012 och tempen låg på +44°C. Vindstilla och stekhett… Inte riktigt min grej. Sydvästra delen av Gran Canaria regnar det knappt på (Amadores, Puerto Rico m fl) är alltid lyckokast att resa till året om. Östra delen strax söder om flygplatsen kan regna under vintern.
    Jag ska till Playa de Amadores, där är det vit sandstrand och blått hav (importerad sand).

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Står mitt emellan två mc-ställ nu. Det ena är lite för stort nu och det andra som jag siktar på är lite för litet. Jag är alltså halvvägs mot målet och har gått ner halva målet i vikt (ska ha bort ca 20 kg). Jag har minskat midjemåttet med drygt 22 cm.

Bara ungefär 10 kg kvar nu.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    2008 Honda VFR 800
    Citat Ursprungligen postat av Str3 R Visa inlägg
    Det kan bli olidligt varmt i bergen, var uppe i bergen 2012 och tempen låg på +44°C. Vindstilla och stekhett… Inte riktigt min grej. Sydvästra delen av Gran Canaria regnar det knappt på (Amadores, Puerto Rico m fl) är alltid lyckokast att resa till året om. Östra delen strax söder om flygplatsen kan regna under vintern.
    Jag ska till Playa de Amadores, där är det vit sandstrand och blått hav (importerad sand).

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Står mitt emellan två mc-ställ nu. Det ena är lite för stort nu och det andra som jag siktar på är lite för litet. Jag är alltså halvvägs mot målet och har gått ner halva målet i vikt (ska ha bort ca 20 kg). Jag har minskat midjemåttet med drygt 22 cm.

Bara ungefär 10 kg kvar nu.
    Bra jobbat fortsätt så

Skickat från min iPad med Tapatalk

Som man googlar får man svar Starstrikers avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
    Citat Ursprungligen postat av daspunner Visa inlägg
    Hund är fint o ha. Antagligen hade du inte tagit den där promenaden över golfbanan utan jycken.

Vad har du för hund?
    En svart Flatcoated Retriever (tik). Hon är 1.5 år nu, så gott om energi!

Avdankad murvel Tomas Lofteruds avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Honda CB 750 Super Sport -76, Suzuki GT 250 -80
    Bulten idag med cb 750 super sport 1976!

Gran Canaria under vinterhalvåret med hyrhoj har jag gjort, över bergen och undvek nogsamt turistområdena på södra sidan. Utgick från Las Palmas.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Rastade min sporthoj idag, premiären för i år. Läderpyjamasen är ju alltid spännande att dra på sig första gången varje år. I år hade det inte krympt runt magen som förra året, däremot runt överarmar och axlar, vilket inte hjälper att kränga på sig fanstyget. Det hjälper inte heller att ha 7 iopskruvade kotor så man inte är alls rörlig. Men det satt rätt bra väl på iaf.
    Att köra hojen var lika slående som vanligt, 160 på Shivern känns hyfsat fort, speciellt på 70-väg. På gixxern känns det väl fortfarande rätt fort, men inte så värst skitfortigt. Benen funkar bättre i år än de gjort på 4 år, så allt promenerande har gjort skillnad iaf. Högerfoten funkade bättre med.
    Bålen är för närvarande den svaga punkten, så en hel massa situps i närtid innan första dagen på bana tror jag bestämt.
    Men jävlar vad sugen jag är på att elda upp lite gummi på bana nu.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Rastade min sporthoj idag, premiären för i år. Läderpyjamasen är ju alltid spännande att dra på sig första gången varje år. I år hade det inte krympt runt magen som förra året, däremot runt överarmar och axlar, vilket inte hjälper att kränga på sig fanstyget. Det hjälper inte heller att ha 7 iopskruvade kotor så man inte är alls rörlig. Men det satt rätt bra väl på iaf.
    Att köra hojen var lika slående som vanligt, 160 på Shivern känns hyfsat fort, speciellt på 70-väg. På gixxern känns det väl fortfarande rätt fort, men inte så värst skitfortigt. Benen funkar bättre i år än de gjort på 4 år, så allt promenerande har gjort skillnad iaf. Högerfoten funkade bättre med.
    Bålen är för närvarande den svaga punkten, så en hel massa situps i närtid innan första dagen på bana tror jag bestämt.
    Men jävlar vad sugen jag är på att elda upp lite gummi på bana nu.
    Verkar som att du är på bättringsvägen, gott att höra

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Bushido Visa inlägg
    Verkar som att du är på bättringsvägen, gott att höra
    Mjo, nerverna är vad de är, men musklerna går ju att få fason på igen. Pannben har jag aldrig saknat.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Ja du har nog värre problem (eller vad man nu ska kalla det) med nerverna än vad jag har. Vet inte om det kommer bli något åka av denna sommar då jag lyckades paja Ulnarisnerven vid handleden. Jag hade ju tur i oturen att den bara är delvis skadad och enligt vetenskapen ska dessa nerver växa ut igen och man kanske måste lära om hjärnan vilken tråd som går till vilken muskel. Men just nu är det struligt då inga muskler är aktiva i handflatan. Herre jösses vad man blir svag i handen kan jag meddela. Tror nog att jag skulle kunna hålla i handtaget för att gasa, men man ska ju ha stopp på skiten också. Vete fan om man skulle ha några andra muskler som kan dra i bromsen. Vill inte testa för då kanske suget blir jobbigt om man inte kan.

1 mm per dygn, så förhoppningsvis har de vuxit ca en tredjedel utåt igen sedan operation för snart 6 veckor sedan. I ryggen växer de väl inte så där väldans bra vad jag förstått.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Ja du har nog värre problem (eller vad man nu ska kalla det) med nerverna än vad jag har. Vet inte om det kommer bli något åka av denna sommar då jag lyckades paja Ulnarisnerven vid handleden. Jag hade ju tur i oturen att den bara är delvis skadad och enligt vetenskapen ska dessa nerver växa ut igen och man kanske måste lära om hjärnan vilken tråd som går till vilken muskel. Men just nu är det struligt då inga muskler är aktiva i handflatan. Herre jösses vad man blir svag i handen kan jag meddela. Tror nog att jag skulle kunna hålla i handtaget för att gasa, men man ska ju ha stopp på skiten också. Vete fan om man skulle ha några andra muskler som kan dra i bromsen. Vill inte testa för då kanske suget blir jobbigt om man inte kan.

1 mm per dygn, så förhoppningsvis har de vuxit ca en tredjedel utåt igen sedan operation för snart 6 veckor sedan. I ryggen växer de väl inte så där väldans bra vad jag förstått.
    Det växer lite, men det är ju också problem med att nerverna kan växa fast så man får fjättrad ryggmärg, och det är inte bra. Sedan är det ju det där med det isolerande fettet runt nerverna som saknas så att signaler läcker mellan nerver. Inte går det göra något åt skadan heller, särskilt inte för någon som haft sån jävla tur som mig och kan gå och det mesta funkar om än inte helt hundra.
    Det enda som egentligen försvunnit helt är smärtsystemet och svettreglering, men tja, det hade kunnat vara bra mycket värre. Jag kan ju köra hoj fortfarande iaf. Du får bygga nya reglage på vänstersidan för bromsandet?

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Blandningsförhållanden "like no tomorrow".

Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    2 britter och 1 svenne
    Sedan är det ju det där med det isolerande fettet runt nerverna som saknas så att signaler läcker mellan nerver.
    Myelinskida kallas den delen på nervtråden.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Jag kan ju köra hoj fortfarande iaf. Du får bygga nya reglage på vänstersidan för bromsandet?
    Jag hoppas på att det växer ut och kopplar in sig på musklerna någon gång i sommar eller efter. Ingen vet exakt vad som kommer att ske, men jag har ett antal övningar jag gör nu för att underlätta att jag ska bli så återställd som möjligt. Bl.a. en där jag använder motsvarande fingrar på andra handen för att lura hjärnan att jag känner fortfarande så att den inte glömmer bort fingrarna. Betydligt högre chans att bli återställd om hjärnan är med i matchen.

Hur som helst hoppas jag att bli så pass återställd fortare än jag skulle lära mig bromsa med vänster hand...

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    2008 Honda VFR 800
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Jag hoppas på att det växer ut och kopplar in sig på musklerna någon gång i sommar eller efter. Ingen vet exakt vad som kommer att ske, men jag har ett antal övningar jag gör nu för att underlätta att jag ska bli så återställd som möjligt. Bl.a. en där jag använder motsvarande fingrar på andra handen för att lura hjärnan att jag känner fortfarande så att den inte glömmer bort fingrarna. Betydligt högre chans att bli återställd om hjärnan är med i matchen.

Hur som helst hoppas jag att bli så pass återställd fortare än jag skulle lära mig bromsa med vänster hand...
    Vi hoppas på god bättring å håller tummarna!

Skickat från min iPad med Tapatalk

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Verkar tungt att köra Scania.

Sidan 1247 av 1282 FörstaFörsta ... 24774711471197122212411242124312441245124612471248124912501251125212531272 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har alltid fått svar på mina frågor av försäkringsbolaget men inte alltid rätt svar. Det innebar att jag inte fick en krona i ersättning för mina saker som [...]

Vrak2005
Vill du annonsera ovan? Klicka här