Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä bar ned bira och marshallen till garaget och spelade hårdrock på en volym endast acceptabel så här långt ut på vishan och plickade isär systemet och tätade om allting.

Gick betydligt bättre sedan.

Köpte också ett såntdär luftningskitt som går på tryckluft, men det pratar vi inte om..... Sämre skit har man aldrig sett......
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Första repan för i år och livet har börjat enligt gammal Bike tischaslogan från åttiotalet. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tvååriga dottern står framför fullvuxen schäfertik och kommenderar "sitt". Sen började cirkusen. :)

Interaktion hund-barn får ett pappahjärta att smälta litet. Särskilt när jycken får en lång kram och en puss.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tvååriga dottern står framför fullvuxen schäfertik och kommenderar "sitt". Sen började cirkusen. :)

Interaktion hund-barn får ett pappahjärta att smälta litet. Särskilt när jycken får en lång kram och en puss.

Polarens tvååriga dotter stod vid min hoj och var som förtrollad idag. :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag och sambon tog en liten hojutflykt genom Hälleskogsbrännan. Mysig liten runda på runt 16 mil kanske. Det var väldans tyst i nationalparken med. Ja, så länge min hoj inte var igång då... Och min kära sambo fick en rejäl omgång i att sitta avslappnad på ninjan över 1 mil grusväg. :hihi
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Räknar ner timmarna till Gran Canaria..

screenshot-20190326-113049-youtube.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Premiärtur för i år!

Hade glömt bort hur liten och lättkörd mitt nyförvärv är sedan inhandlingen på senhösten. :)

Hade även glömt bort suzukis rätt patetiaka ursäkt för bränslemapping... :gnissla Är mycket bättre än gamla K1, men nog attan går det ryckigt fram ännu. :gnissla

Nu även med enfingersstoppies. :yoparty
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
I förgår log jag över 40 mil trevlig hoj åka

Idag gapskrattar jag.
Rix 45 till grums 7,6mil
Grums-arvika via 175 5,7mil
Arvika-Årjäng via 172 5,7mil
Årjäng-Åmål via E18+ nagon mer omärkt kurvig väg 6,1mil
Åmål-Bengtsfors via164 3,6mil
Bengtsfors- Åsensbruk via 172/brudfjället 3,6mil
Åsensbruk-mellerud 1,2mil

34+ mil underbar körning på små kurviga snabba vägar:banana
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Alla ni som skriver "Fick en otroligt trevlig tur på 40 mil idag på hojen" ljuger ju värre än Pinocchio. 40 mil på sporthoj joo tjeena :rofl
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alla ni som skriver "Fick en otroligt trevlig tur på 40 mil idag på hojen" ljuger ju värre än Pinocchio. 40 mil på sporthoj joo tjeena :rofl

Däcken som sitter på min just nu är inte några touringdäck, så det vore synd att elda upp dem på att köra långturer, men annars har jag kört den från Stockholm till Skåne utan problem. Ja, ryggan drog lite jobbigt i axlarna iofs, men det gör den ju oavsett hojtypen.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
När biträdet kom med min äppelpaj med vaniljsås som avnjöts med en kopp kaffe, en go' paus efter många krokiga sträckor.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Alla ni som skriver "Fick en otroligt trevlig tur på 40 mil idag på hojen" ljuger ju värre än Pinocchio. 40 mil på sporthoj joo tjeena :rofl

Vi har haft personer som kört både CBR600, Gixxer 1000 och ZX-10 på våra norgeresor. Då har vi kört ca 200 mil på 5 dagar. Alltså i snitt 40 mil om dagen, 5 dagar i rad.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vi har haft personer som kört både CBR600, Gixxer 1000 och ZX-10 på våra norgeresor. Då har vi kört ca 200 mil på 5 dagar. Alltså i snitt 40 mil om dagen, 5 dagar i rad.

Det går att göra före lunch om man inte såsar så djävulskt på morgonen...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla ni som skriver "Fick en otroligt trevlig tur på 40 mil idag på hojen" ljuger ju värre än Pinocchio. 40 mil på sporthoj joo tjeena :rofl

Det fanns en tid i livet när man inte drog sig för att sträckköra hundra mil mellan hemmet och Stockholm. GSX-R 750, tankkortet i liftkortsficka på armen, motorn på tomgång under tank- och pisspauser och landsväg utan mitträcke så tog det ungefär lika länge som Suzuka åttatimmars.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top