Vad fick dig att le idag?

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Att jag äntligen fick min speedohealer på plats. Tog längre tid än det borde ha gjort.
View attachment 448476

Ringde Svedea och min snart 20 år gamla 130 hästars är inte bara en SportHoj utan en SuperSportHoj! :tummenupp

Och som de bara Tragikförsäkrar till en ohemult hög summa som jag inte ville veta sa den trevliga damen. Hon bad om ursäkt, det var en kollektiv bestraffning som hon inte kunde göra någonting åt. :)

Så till er som tycker att jag kör en sur gammal härk, det är en SuperSportHoj! :hej:rock:tungan
Jag körde länge en "supersprot" enligt folksam. Det är lite häftigare faktiskt.
 
Last edited:

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Speedohealer, fungerar det bra, är lite trött på att min mätare har så hög felmarginal! 140 på mätaren är 126 enl. GPS!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Speedohealer, fungerar det bra, är lite trött på att min mätare har så hög felmarginal! 140 på mätaren är 126 enl. GPS!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Inte för jag förstår varför det fick dig att le idag, men ja speedohealers korrigerar det.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hornbach som när de öppnade endast tog kontanter (enligt god tysk sed) har nu gått om (som jag ser det) andra bygghandlare genom att ha självskanning med kortbetalning.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Var hos kund idag och gjorde revision. När vi var klara tittar vd ut genom fönstret och utbrister "vems är Jaggan på parkeringen"
När jag svara att den är min sken han upp med "det är mycket körglädje i en sån". Jag log och sa:"Trodde aldrig jag skulle bli kär i en bil men jag fasen älskar den där bilen".
Han tittar ut igen lite drömmande "så revisorn kör en Jaguar..."

Jag älskar mina två hojar men Jaggisen ger nått alldeles extra pirr med att peta till på gasen. Kanske ta en långhelg med den till ringen. Bara för att få sträcka ut musklerna lite och lufta motorn.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jaguar är väl en typisk revisorsbil?

Dagens leende fick jag tidigt på morgonen när jag anländer på dagis. Full uppståndelse bland barnen och en flicka kommer till oss i hallen och säger:
- Jenny, vet du? Love har tappat en tand!!!

Sen springer dom iväg för att beskåda dagens stora händelse medans jag står kvar och försöker hålla inne skrattet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår var det efterbesiktning på rejsbussen. Fick en liten anmärkning på bromsarna på första besiktningen. Ja, bromsrören såg ut som kex, ett par bromsskivor hade spruckit och sånt där. Och den höga bromslyktan var trasig.
Kom ihåg att fixa bromsarna, och det blev tre nya ok, fyra nya skivor, nya rör runtom och sedan åkte jag till besiktningen. Där de snabbt märker att jag glömt bromslampan. Menvaffaaann. Men de tyckte jag gjort ett seriöst jobb med att åtgärda bromsarna så de tyckte jag kunde åtgärda och komma tillbaka, så jag ställer mig på deras parkering och skruvar loss lyktglaset, ooooch... Det finns ingen armatur bakom. Det förklarade ju varför det inte lös...
Nu frågar sig kanske den uppmärksamma läsaren varför det fick mig att le?
Ja, inte det kanske, men jag rev isär bakdörren för att hitta den jävla armaturen där på besiktningens parkering, bytte lampan, satte dit armaturen bakom lyktglaset och visade att den lös, fick godkänt och ställde in aset i garaget igen. :banana
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu när man lyckats fota, imponerande teknik, ett svart hål måste väl foliehattarna gå i spinn? :rofl

Säg gärna till om ni ser något kul där någon tappat det utan en stavelse om självironi.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu när man lyckats fota, imponerande teknik, ett svart hål måste väl foliehattarna gå i spinn? :rofl

Säg gärna till om ni ser något kul där någon tappat det utan en stavelse om självironi.

Måste vara rena porren, jag undrar om någon har borrat. :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fast hålet är ju fortfarande inte fotograferat av den enkla anledningen att det inte släpper ifrån sig ljus.
Bara den närmaste omgivningen som fastnat på bilden ju!

FAKE NEWS! :fakta
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
För att gravitationen är så hög att inte ens ljus kan komma ur dess dragningskraft

Det var ett (försök) till skämt. Ett hål i någonting inte har en färg, det är ju det man ser på genom hålet som har färg.

Men ja precis. Gravitationen är så hög pga den enorma koncentrationen av massa och massa är ju diametralt motsatt till hål.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var ett (försök) till skämt. Ett hål i någonting inte har en färg, det är ju det man ser på genom hålet som har färg.

Men ja precis. Gravitationen är så hög pga den enorma koncentrationen av massa och massa är ju diametralt motsatt till hål.

Ett föremål ter sig svart när det absorberar alla våglängder av det ljus som det belyses med och inte reflekterar särskilt mycket tillbaka. Ett svart håls dragningskraft är så starkt att det suger in allt ljus, och inget som åkt in kommer därifrån. Är inte ett svart hål därmed definitionsmässigt svart?

Sett till hur gravitationen inverkar på rumtiden så kanske beskrivningen hål inte är så dum den heller:
Black hole.jpg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ett föremål ter sig svart när det absorberar alla våglängder av det ljus som det belyses med och inte reflekterar särskilt mycket tillbaka. Ett svart håls dragningskraft är så starkt att det suger in allt ljus, och inget som åkt in kommer därifrån. Är inte ett svart hål därmed definitionsmässigt svart?

Sett till hur gravitationen inverkar på rumtiden så kanske beskrivningen hål inte är så dum den heller:
View attachment 448570

Jo svart visst. Men (svart)hål? Krökning är mer korrekt. Eller kan vi ha ett rött eller gult hål?
I singulariteten är väl massan samlad? Massa är inte lika med hål.

En svart tröja är en tröja som absorberar allt inkommande ljus/färger som träffar tröjan från tex en ficklampa. Kan man lysa med en ficklampa på ett hål?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett föremål ter sig svart när det absorberar alla våglängder av det ljus som det belyses med och inte reflekterar särskilt mycket tillbaka. Ett svart håls dragningskraft är så starkt att det suger in allt ljus, och inget som åkt in kommer därifrån. Är inte ett svart hål därmed definitionsmässigt svart?

Sett till hur gravitationen inverkar på rumtiden så kanske beskrivningen hål inte är så dum den heller:
View attachment 448570

Är inte de där bilderna lite olyckligt vilseledande? Bara för att man försökt att grafiskt förklara ett fyrdimensionellt system genom att ersätta ena rumsaxeln med en gravitationsaxel?
Ta solen tex i första exemplet så skulle väl ingen hävda att den ligger i en grop?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top