Vad fick dig att le idag?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilken j@vla hjälte!!!
Igår i snögloppet kommer han glidande.:tummenupp
P_20190122_143146.jpg

Edit: Försöker lägga bilden rätt imorgon.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag körde sex mil igår. Har fortfarande inte kört i några dubbar. Halt på sina ställen men inte så halt som på bron utanför Riksdagshuset för någon månad sedan. Det är stenläggning där så när man väl kommit upp i fart och börjar motorbromsa så går motorn ner på tomgång direkt. Då är det halt!
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Känslan när man fyller på fågelmat ute och fåglarna kommer och äter medan man står där och ordnar åt dem, helt orädda. :hjarta
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
När dom här brallorna går hela vägen upp och dessutom går att knäppa, då har jag nått målet. Idag går de upp på låren, jag har ett mål och dit ska jag. :)

#älsklingsbrallan #minus 3,5 kg hittills

e8ed7a5862ed3e765b36f7eabe76ffbc.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Minnet som dök upp när jag såg Str3 R:s inlägg ovan, med Triumph-loggan där.

Min stelbente Bonneville-64 o jag kommer studsande (ja trots enormt fett bakdäck så blir det så utan fjädring) fram i godan ro längs kullerstensgatan när likriktardioden utan förvarning viberar loss, studsar en gång o sedan lyckas pricka en gatubrunn. Så var det slutåkt på ett tag. Allt vibrerade på den hojen. Tror att en tjej skulle haft mer utbyte av den än jag, när jag tänker efter..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad har du för kroppstemperatur? Efter snart 10 år i Asien har min normaltemperatur landat på låga 36.x.

För en knapp vecka sedan var jag på massage och massörhenen frågade om jag hade feber. Jag var dessutom dålig i magen och kände mig inte helt 100 så jag kollade temperaturen hemma, 35.0 grader under armen på morgonen. Tänkte att så lågt har ju knappt ens greve Dracula så jag tänkte att termometern hade dåligt batteri eller nåt, testade ytterligare två gånger med liknande resultat och därefter fick frun testa på sig. På henne visade termometern 37 grader.

Det sjuka är att jag verkligen känns varm på kroppen, om jag eller någon känner mig på tex pannan. Jag är iofs fortfarande lite tveksam till hur bra den här termometern mäter.
Nu är magen ok och precis när jag kom ihåg det här och skriver så testade jag igen med en annan termometer, 36.0 under armen så det motsvarar väl inte så värst många tiondelar under 37 i kroppen, på kvällen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För en knapp vecka sedan var jag på massage och massörhenen frågade om jag hade feber. Jag var dessutom dålig i magen och kände mig inte helt 100 så jag kollade temperaturen hemma, 35.0 grader under armen på morgonen. Tänkte att så lågt har ju knappt ens greve Dracula så jag tänkte att termometern hade dåligt batteri eller nåt, testade ytterligare två gånger med liknande resultat och därefter fick frun testa på sig. På henne visade termometern 37 grader.

Det sjuka är att jag verkligen känns varm på kroppen, om jag eller någon känner mig på tex pannan. Jag är iofs fortfarande lite tveksam till hur bra den här termometern mäter.
Nu är magen ok och precis när jag kom ihåg det här och skriver så testade jag igen med en annan termometer, 36.0 under armen så det motsvarar väl inte så värst många tiondelar under 37 i kroppen, på kvällen.

Är du varm om extremiteterna kan det ju tänkas att kärntemperaturen är lite lägre?

Brukar också ligga runt 35-36, men det är ju välkänt att kvinnor har lite högre normaltemp, så det är väl inte jättekonstigt om frugan din mäter lite högre.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är du varm om extremiteterna kan det ju tänkas att kärntemperaturen är lite lägre?

Brukar också ligga runt 35-36, men det är ju välkänt att kvinnor har lite högre normaltemp, så det är väl inte jättekonstigt om frugan din mäter lite högre.

2 grader är ju inte så lite. Iofs har jag hår under mina armar som isolerar också.

Men visst kan det vara så att kroppen håller ytan varm för att sänka innertemperaturen.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Avslutar jobbpasset och stiger ut till ett Husqvarna-väder. Wohoo, massor med snö! #skitlycklig

2cc6e77e75538e3006cf82f98587ca3c.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick tummen ur och köpte mig ett mellanlager till skaljackan.
En https://woolpower.se/produkt/full-zip-jacket-400-2/
Civil variant av tröja 90. Har saknat den sedan jag avrustade 2013 efter halva livet med uniform i garderoben. Ullfrotte' är förjävla skönt.

Nästan så att man ska smälla upp ett vindskydd på tomten och mysa litet med spritköket och frystorkat. :)

Jag är nog "den där grannen" i radhusområdet?
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Får en broschyr på sjukan ikväll. Filmen spelas ju inte upp... :rofl
(Kunde inte låta bli nu!)

f6542b875561838b6f93bc3d902dcc44.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top