Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Det tänker jag!

Att ha hittat en som har så sagolikt dålig smak vad gäller karlar är tur för mig. Hon kör dessutom hoj. De två sakerna gör henne lika vanlig som regnbågsfärgade enhörningar.

- Min situation gör mig minst lika glad, med en kvinna som inte delar mitt hojintresse ett dugg men ändå glatt o kärleksfullt låter mig hållas trots att garaget nu är överfullt med motorcyklar o jag tafsar på förgasare o annat i gästrummet.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
- Min situation gör mig minst lika glad, med en kvinna som inte delar mitt hojintresse ett dugg men ändå glatt o kärleksfullt låter mig hållas trots att garaget nu är överfullt med motorcyklar o jag tafsar på förgasare o annat i gästrummet.

Bra där!

En bra och långvarig partner behöver inte förstå varför man har en passion. Denne behöver blott inse att passionen i fråga, vad det än må vara, bara ska låtas utövas. Jag begriper exempelvis inte varför hon vill resa utomlands ibland men jag hindrar eller försvårar inte när hon vill iväg. (sist jag var utanför norden var i ett land som inte finns längre, landet hette yugoslavien)

Att på nåt sätt begränsa en partner för sin egen skull mynnar bara ut i separation till slut.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Bra där!

En bra och långvarig partner behöver inte förstå varför man har en passion. Denne behöver blott inse att passionen i fråga, vad det än må vara, bara ska låtas utövas. Jag begriper exempelvis inte varför hon vill resa utomlands ibland men jag hindrar eller försvårar inte när hon vill iväg. (sist jag var utanför norden var i ett land som inte finns längre, landet hette yugoslavien)

Att på nåt sätt begränsa en partner för sin egen skull mynnar bara ut i separation till slut.

Helt korrekt. Ömsesidigt ska det vara, annars knakar det i fogarna. Jag har mina intressen och tyvärr känner jag mig begränsad ibland, speciellt när jag är tjej som kör hoj och de flesta jag känner är män. Å andra sidan har jag alltid haft flest vänner av motsatt kön och det är inte alls mer än som bara vänner. Så kan det också vara. :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Häromdagen sa jag till min fru att jag funderar på att sälja min Triumph eftersom tre motorcyklar verkar onödigt att ha för mig som inte ens är intresserad av motorcyklar. Det tyckte hon absolut inte jag skulle göra för jag blir så glad varje gång jag har kört den.
Hon är helt ointresserad av fordon annat än som transportmedel medan jag är uppväxt med oljiga händer.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Häromdagen sa jag till min fru att jag funderar på att sälja min Triumph eftersom tre motorcyklar verkar onödigt att ha för mig som inte ens är intresserad av motorcyklar. Det tyckte hon absolut inte jag skulle göra för jag blir så glad varje gång jag har kört den.
Hon är helt ointresserad av fordon annat än som transportmedel medan jag är uppväxt med oljiga händer.

Ja det är ju som en slags terapiarbete. Jag kan vara grinig och jävligt tyst av mig hemma men efter en tur på hojen oavsett längd är jag sååå mycket trevligare sen. Och mer pratsam. :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kul att all har det så jävla bra! Tänk på oss stackars singlar utan barn som inte vet vad vi ska göra med all fritid och de pesetas som är över i slutet av månaden...






Jag e int bitter.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kul att all har det så jävla bra! Tänk på oss stackars singlar utan barn som inte vet vad vi ska göra med all fritid och de pesetas som är över i slutet av månaden...






Jag e int bitter.

Skaffa jobb på kollektivavtal och ett gammalt hus så löses de bägge problemen rätt fort. :hihi
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Kul att all har det så jävla bra! Tänk på oss stackars singlar utan barn som inte vet vad vi ska göra med all fritid och de pesetas som är över i slutet av månaden...






Jag e int bitter.
Tänk på oss alla andra som fick barn så fritiden krympte plus att kontot blev magrare på kuppen.




Fast… Nu är jag ju gammal (läs mogen som ett ljuvligt rödvin) så nu har jag både fritid och ett bättre konto. ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har glass hemma.

Gäller att kunna bli glad över litet. Då kan man ha mycket att glädjas åt. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kommit hem efter att ha spenderat en månad i Thailand. Fy fan vad skönt med lite torr och kall luft som inte luktar förruttnelse! Och att kunna sova utan att svettas sönder!
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kommit hem efter att ha spenderat en månad i Thailand. Fy fan vad skönt med lite torr och kall luft som inte luktar förruttnelse! Och att kunna sova utan att svettas sönder!

Jag sover jättebra när jag är i Thailand. AC är en bra uppfinning
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top