Vad fick dig att le idag?

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Att jag aktiverade personalkortet på gymmet idag. Ett varv runt och spana in grejerna gjorde mig glad: en massa fria vikter. :)

Bitch 2019, here I come!



Eller det heter väl Beach 2019 kanske... :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jobbar man fysiskt slipper man träna och har sparat in gymmet och Husabergen, då kan man lägga degen på annat, typ bygga en toriumreaktor på bakgården?
Jag byggde ett gym åt mig själv för ett år sen. Strax före jul såg jag att det finns kvar där jag ställde det.
Nu har jag köpt en Husaberg att träna med. Den vet jag också var den står. :3freak
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Att jag aktiverade personalkortet på gymmet idag. Ett varv runt och spana in grejerna gjorde mig glad: en massa fria vikter. :)

Bitch 2019, here I come!



Eller det heter väl Beach 2019 kanske... :hihi

Fria vikter, är de rymmen eller lättare än fasta vikter :va
Jag försöker bara vara viktigpetter till skillnad mot vissa andra som är besserbitches :glömdet
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Fria vikter, är de rymmen eller lättare än fasta vikter :va
Jag försöker bara vara viktigpetter till skillnad mot vissa andra som är besserbitches :glömdet

Jag föredrar fria vikter framför maskiner. Hivar jättegärna hantlar, skivstänger etc och kör på. Maskiner kan jag ta om jag behöver memorera rörelsen, hur jag ska utföra lyftet/pressandet. Röda tråden är dock alltid rak rygg. :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jobbar man fysiskt slipper man träna och har sparat in gymmet och Husabergen, då kan man lägga degen på annat, typ bygga en toriumreaktor på bakgården?

Tyvärr är jag pappersvändare så jobbet bidrar inte med något mer än hjärngympa. Fast ett eget kraftverk hade varit trevligt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det är mest en massa rör hit och dit och lite pumpar och turbiner och tjafs, har krupit runt många timmar inne i gamla asea-atom reaktorinneslutningar, och dom har verkligen fått till sovjetkänslan där inne får jag säga. Nåt att sträva efter som aspirerande kraftverksägare.
Vill ha ett kärnkraftverk jag.
Borde man inte kunna bygga ett, jag hade fan vg i fysik i högstadiet, hur svårt kan det vara? :va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
One day a man decided to retire...
He booked himself on a Caribbean cruise and
proceeded to have the time of his life, that is, until the ship sank.
He soon found himself on an island with no other
people, no supplies, nothing, only bananas and coconuts.
After about four months, he is lying on the beach one day when the most gorgeous woman he has ever seen rows up to the shore.
In disbelief, he asks, "Where did you come from? How did you get here?"
She replies, "I rowed over from the other side of the island where I landed when my fishing boat sank." "Amazing," he notes. "You were really lucky to have a row boat wash up with you."
"Oh, this ole thing?" explains the woman. " I made the boat out of some raw material I found on the island. The oars were whittled from gum tree branches. I wove the bottom from palm tree branches, and the sides and stern came from an Eucalyptus tree."
"But, where did you get the tools?"
"Oh, that was no problem," replied the
woman. " On the south side of the island, a very
unusual stratum of alluvial rock is exposed. I found that if I fired it to a certain temperature in a volcanic vent I found just down island, it melted into ductile iron and I used that to make tools and used the tools to make the hardware."
The guy is stunned.
"Let's row over to my place," she says "and I'll give you a tour." So, after a short time of rowing, she soon docks the boat at a small hand built wharf. As the man looks to shore, he nearly falls off the boat. Before him is a long stone walk leading to a cabin and tree house.
While the woman ties up the rowboat with an
expertly woven hemp rope, the man can only stare ahead, dumb struck. As they walk into the house, she says casually, It's not much, but I call it home.
Please sit down." "Would you like a drink?"
"No! No thank you," the man blurts out, still dazed. "I can't take another drop of coconut juice."
"Oh, it's not coconut juice," winks the woman. "I have a still. How would you like a Jack Daniels neat?" Trying to hide his continued amazement, the man accepts, and they sit down on her couch to talk. After they exchange their individual survival stories, the woman announces, "I'm going to slip into something more comfortable. Would you like to take a shower and shave? There's a razor in the bathroom cabinet upstairs."
No longer questioning anything, the man goes
upstairs into the bathroom. There, in the cabinet is a razor made from a piece of tortoise bone. Two shells honed to a hollow ground edge are fastened on to its end inside a swivel mechanism.
"This woman is amazing," he muses. "What's next?"
When he returns, she greets him wearing nothing but a bandana around her blonde locks and some small flowers on tiny vines, each strategically positioned. She smelled faintly of coconut oil. She then beckons for him to sit down next to her.
"Tell me," she begins suggestively, slithering
closer to him, "We've both been out here for many
months. You must have been lonely. When was the last time you had a really good ride?"
She stares into his eyes.
He can't believe what he's hearing.
"You mean..." he swallows excitedly as tears start to form in his eyes,
"You've built a motorcycle?”
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Motarden beskriven på Wikipedia:
"ett "lekfordon" för motorcyklister som varken har råd eller gillar den höga effekten i sporthojar." :D
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
En stressig skitdag på jobbet som när jag tänker efter var ganska dråplig ändå. :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åkte Trollstigen idag. Trångt och halt.
Trollstigen, Årsta Havsbad. Fint hojväder men för kallt för att bada.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fördelen med elfte dagen utan el, är att man har en bra anledning till att eld igång röken och röka en öring till middag. Rätt mysigt i stormlyltsskenet med en hemrökt firre, smörig potatis kokt på gasbrännaren, och en öl ur snödrivan.
Nu kanske en whiskey. :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fördelen med elfte dagen utan el, är att man har en bra anledning till att eld igång röken och röka en öring till middag. Rätt mysigt i stormlyltsskenet med en hemrökt firre, smörig potatis kokt på gasbrännaren, och en öl ur snödrivan.
Nu kanske en whiskey. :)

Jobbigt när det är kallt ute, men se till att ha bra ventilation även under strömavbrott.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min sambo. Min underbara sambo som i vår gemensamma kalender lagt in dagar som det är kurser med SMC. Under en tuff period i livet är det sånt som får mig att le.

Nu kanske man inte prickar alla tillfällen men jag kommer inte aktivt boka annat då.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Min sambo. Min underbara sambo som i vår gemensamma kalender lagt in dagar som det är kurser med SMC. Under en tuff period i livet är det sånt som får mig att le.

Nu kanske man inte prickar alla tillfällen men jag kommer inte aktivt boka annat då.

Behåll henne! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top