Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Javisst, man sållar så klart. Behöver man handla nåt så gör man det men annars vägrar jag följa med strömmen. Allt folk... Jag är i så fall framme vid öppningsdags, färre folk och korta köer. :)




Poke my heart.

Ja, jag skulle ju aldrig handla något jag inte tänkt köpa ändå bara för att det var billigt just nu. Men om en sån här rea råkar träffa rätt i samband med att man ändå tänkt handla en dylik produkt, då ser jag ingen anledning att vägra köpa på ren princip bara för att det är ett spontanköplockelseevent som pågår :)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ja, jag skulle ju aldrig handla något jag inte tänkt köpa ändå bara för att det var billigt just nu. Men om en sån här rea råkar träffa rätt i samband med att man ändå tänkt handla en dylik produkt, då ser jag ingen anledning att vägra köpa på ren princip bara för att det är ett spontanköplockelseevent som pågår :)

Tyvärr råkar det alltid sammanfalla med att biljäveln eller en tand går sönder, något som är svårt att ordna på rea, så man har inte råd med det man tänkta köpa ändå :gnissla

Men jag är inte bitter
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Black frajjdajj.. dom bara luras

20181123-171846.jpg
20181123-171858.jpg

..jag köpte kinapuffar i protest.

Patrik Lundbergpuffar heter det.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Skickade brev till tomten idag. Jag skrev så här:

”Kära Tomten.

Förra året önskade jag mig ett fett bankkonto och en smal kropp. Blanda inte ihop dem i år.”




Poke my heart.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Fick mig att le igår -

Hastade in till banken på lunchen för att lösa in en värdecheck som man annars ska betala för att kunna lösa in.
Ställer bilen på ett tveksamt ställe som riskerar böter.
Stövlar in lagom jäktad o möts av en kö med gamlingar (så får jag säga eftersom jag själv är en 40+++:are), som inte vet hur man ska använda sitt BankID osv.
Tiden tickar o jag är osäker på om jag hinner få det gjort innan lunchen är slut. Äntligen bara en gubbe före mig i kön...då jag ser parkeringsvakten sakta närma sig min bil därute på torget.
Ska jag ge upp när jag är så nära att få ut pengarna o kunna åka tillbaka o hinna äta innan lunchen är över?
Nä - gubben behöver instruktioner vid annan dator och jag inser att loppet är kört när p-vakten tar bilder på min bil.
Väntar i 15 min. till men det blir inte min tur, så jag går ut mot bilen hyfsat resignerad.
Inga pengar, ingen lunchrast, dollars i böter. Totalt minus på alla fronter.

Möts av en leende p-vakt vid min bil: "Du klarar dig, men tänk till nästa gång på att man inte får stå här med bilen"

:krama
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Flera EU-länder har varit kritiska till sommartid och har velat slopa den årliga tidsomställningen.

EU-kommissionen föreslog tidigare i år därför att tidsomställningen skulle upphöra i mars nästa år.

Sommartid blir kvar minst till 2021
Men nu kommer en tvärvändning i frågan.

EU:s ordförandeland Österrike anser inte att det finns tillräckligt underlag för att bedöma fördelarna med att slopa tidsomställningen. Den årliga tidsomställningen blir därför kvar till åtminstone mars 2021.

:banana:banana :tummenupp :tummenupp
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Då ska vi se hur länge rullen sitter felvänd. :hihi
(Lata kollegor som inte orkar sätta i en ny, här kommer konsekvensen fniss fniss.)
b2373b8227c260e10c8b7ec04fe41d67.jpg
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hästen längst fram ser lite konstig ut. Nån form av ponny eller åsna?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top