Vad fick dig att le idag?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
På jobbet har vi en stor sopsäck som vi samlar pantburkar i, den hänger på en krok på väggen och börjar bli rejält full.
Idag var det dags att haka av säcken från kroken och åka och panta innehållet, då visar det sig att vår nya kollega har trott att det var en sopsäck, och kastat sina gamla matrester, snus, gamla mackor och annat bråte i den.
Ingen ville åka och panta.

En gång när jag låg ute på jobb var det en kollega som dumpade sina matrester i en säck där vi samlade spillbitar av kabel. Det var inte helt fräscht när vi kom till soptippen och blev tvingade att separera kabeln från gammal mat. Jävla Sören! :mad:
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
På jobbet har vi en stor sopsäck som vi samlar pantburkar i, den hänger på en krok på väggen och börjar bli rejält full.
Idag var det dags att haka av säcken från kroken och åka och panta innehållet, då visar det sig att vår nya kollega har trott att det var en sopsäck, och kastat sina gamla matrester, snus, gamla mackor och annat bråte i den.
Ingen ville åka och panta.

Då får den nye åka och panta så lär hen sig snabbt att inte kasta andra saker i säcken än pantburkar. :hihi

På mitt jobb har vi också en svart säck som är dold bakom en dörr (för att ingen ska kasta matrester och annat skräp i den). En nyanställd läkare frågade var man slänger pantburken. Bakom dörren där, svarade jag samtidigt som jag efter en jättekort stund sa: men det är bara pantflaskor man får kasta däri. :D
Det sitter nämligen en skylt ovanför som informerar att man får bara kasta pantflaskor i säcken (burkar nämns inte så klart). Idel gapskratt i lunchrummet blev det. :D

För övrigt fick den här gamla filmen mig att fnissa, blev säkert ingen långlivad computer och själv skulle jag haft problem med tangenterna. :hihi

https://youtu.be/2dEmWvVfEts
 

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Höör
Hoj
En Taiwanesisk
När jag upptäckte att min nya maskin sa pling när jag tryckte på knapparna och spelar en melodi när den är klar.

Maskinen är en Samsung tvätt/tork-maskin.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lade upp en bild på ett gammalt moderkort med ram och cpu, med tillhörande grafikkort som blev över när jag byggde ihop en ny speldator i min gamla ATX-låda på facebook och frågade om någon ville ha lite datorskrot gratis.
Flera intressenter på en gång. Jiiz, 8 år gamla delar ur en speldator som inte varit igång på 4-5 år. Så jävla hett kan det ju int evara. :p Man kan ju buygga en bättre dator med nya delar för inga pengar alls. :hihi
Men kul var det.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hade också ett leende för att jag tog en tur idag. Skönt med handtagsvärme.

Fast sen behöver jag gå över till förbannad-tråden. Var in för att tanka, och lyckades träffa en liten brunn med centralstödet vilket gjorde att hojen fick övervikt åt fel håll och jag orkade inte dra tillbaka den. Nu har jag beställt blinkers, bromshandtag för att laga eländet.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
På jobbet idag utspelade sig en diskussion som löd så här:

Chefen: Vem jobbade förra helgen i sal 6? Tror hon heter Anki?

Kollegan: Ja det finns en Anki på avd NN som nog var här då. Hur så?

Chefen: Jag vill bara förmedla att hon gjort ett superjobb den helgen.

Jag: Jag heter förresten Anki nu, bara så du vet. *log brett*







Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt klart dåligt med däckställning, ser ju vilken snedbelastning det blir.

20181121-140653.jpg


20181121-140712.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vid beställning av en klocka, fick jag i förväg paketets innehållsförteckning.
Vet inte om det är otäckt eller lovande : )

Innehållsförteckning.png
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Vägrar kategoriskt att handla under dessa hajpade helger. Handeln smyghöjer inför dessa storköparhelger, som innan jul för den delen. Efteråt ”reas” grejerna ut. T o m så att det som är på rea har t o m högre pris än innan helgerna.




Poke my heart.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vägrar kategoriskt att handla under dessa hajpade helger. Handeln smyghöjer inför dessa storköparhelger, som innan jul för den delen. Efteråt ”reas” grejerna ut. T o m så att det som är på rea har t o m högre pris än innan helgerna.




Poke my heart.

Jag vet inte det jag, Bahcos domkraft och pallbockar var billiga hos Jula iallafall. Sparade 1400 kr på att handla dem nu istället för tidigare, rätt ok om du frågar mig :) Att okynnesköpa bara för att det är rea är en sak, men att passa på att handla något man ändå tänkt köpa medan det är billigt är väl snarare smart? :va
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm dom har tagit i med rabarberna på Jula faktiskt, fast det enda som jag suktade efter var någon kraftavbitare men den var slut.

..köpte en polygrip i protest. (dålig trend det här men det var den sista så..)
 
Last edited:

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jag vet inte det jag, Bahcos domkraft och pallbockar var billiga hos Jula iallafall. Sparade 1400 kr på att handla dem nu istället för tidigare, rätt ok om du frågar mig :) Att okynnesköpa bara för att det är rea är en sak, men att passa på att handla något man ändå tänkt köpa medan det är billigt är väl snarare smart? :va

Javisst, man sållar så klart. Behöver man handla nåt så gör man det men annars vägrar jag följa med strömmen. Allt folk... Jag är i så fall framme vid öppningsdags, färre folk och korta köer. :)




Poke my heart.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Kom att tänka på vilken dröm jag är att gå till IKEA med: in och tar det jag ska ha och sen mot kassorna. Max 30 min får det ta. :)




Poke my heart.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top