Vad fick dig att le idag?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Och jag antar att dom tipsen och hjälpen du/ni gav till personen i fråga var lika hjälpsamma som kniv och gaffel till en val?

Vissa är inte ämnade för vissa jobb :D
Senast igår kväll ringde han till en kollega för att han inte fick igång en maskin .Tipset han fick var sätt på luften :D Nu har han iallafall fått nytt jobb .Resande servicetekniker med ca 40k i månaden :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kolla, kolla stor staty.

Satfläsk, 182 meter.. är det han Batra?

screenshot-20181107-045950-youtube.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Kolla, kolla stor staty.

Satfläsk, 182 meter.. är det han Batra?

screenshot-20181107-045950-youtube.jpg

Det var väl inte helt populärt att de lagt ner miljarders miljoner på en staty i en region som lider av kraftig fattigdom, men det gäller ju att prioritera. :dummer
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Så är det säkert, fast dom pengarna hade väl troligtvis kanske knappast inte alls lagts på det humanitära.. ändå. Nu blev det sysselsättning i några år och en stor staty som säkert skapar arbetstillfällen.

Någon har redan kontrat med att säga sig bygga än större.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Känslan när man snoppar av en helt främmande karl som tycker jag är jordens största fån och verbalt uttrycker sämre sorts svenska och man får karln att tvärvända och inse att han haft en usel dag och står och skäller på en helt främmande kvinna som inte ens har med hans usla dag att göra med. :)
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
När man får fel info och springer med fel patient till röntgen. Dessutom till fel typ av röntgen på en helt annan våning. Och en timme för tidigt... :hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Självklart! Och så blir man utskrattad när man kommer med nästa patient en kvart senare och som skulle dit.

Den här arbetsdagen kommer jag skratta gott åt.

Tänkt vad roligt det varit om du jobbade som kirurg. :7peta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hemska tanke. Finns kirurger som har opererat fel patient, även tandläkare som lagat tänder på fel sida (vet en privat tandläkarpraktik här i kommunen som gjort just det).

Det är samma tanke jag har om mitt jobb. Det är bara pengar, tänk om jag hade varit köttmekaniker.
(Satte ett artikelnummer som fraktkostnad till en kund på en order som skulle vara fraktfri. Ett sjusiffrigt nummer som började på 15. Jag fick fixa mitt livs största kreditfaktura :) )
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Paxat hans parkbänk?

Nej, för att jag råkade parkera före honom och skulle gå in på macken och betala - före honom. En del ska ju bara vara först, även på ett simpelt ställe som en mack och tålde inte att jag dels är kvinna och dels var före. Och han har haft en usel dag. Ibland hamnar man i skottgluggen bara så där.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
På jobbet har vi en stor sopsäck som vi samlar pantburkar i, den hänger på en krok på väggen och börjar bli rejält full.
Idag var det dags att haka av säcken från kroken och åka och panta innehållet, då visar det sig att vår nya kollega har trott att det var en sopsäck, och kastat sina gamla matrester, snus, gamla mackor och annat bråte i den.
Ingen ville åka och panta.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top