Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
...

:rofl

20180603-164317.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag vet inte om det är så lämpligt att le kanske, men ändå.
I källaren i mitt hus finns ett hojgarage med mestadels Harleys.
Det brummar och brakar när dom kör upp på gatan så det är ingen tvekan om när det ska åkas iväg.

I morse brummade och brakade det jättemycket när gänget gav sig av, en stund senare när jag gick förbi såg jag en färsk oljepöl utanför garageporten, följd av en rätt bred oljesträng gatan upp.

Undrar hur det gick :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Räknas ett elakt smajl? Ikväll, Stjärnsund, två framåtlutade motorcykliser körandes i öst-västlig riktning. Efter Stjärnsund har man lagt på makadam (upp till 32 mm storlek) på ca 10 km inför renoveringen av vägen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att jag fick skäll av min sambo för att jag lyfte lite på framhjulet på hemvägen efter vår hojrunda idag. :hihi
Det må vara lagligare hastigheter på Shivern än Gixxern, men jag är nog ungefär lika mycket huligan, fast på andra sätt istället. :crash
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Att småglinen för första gången sen de föddes inte bara sov en hel natt utan att störa undertecknad, men tog sovmorgon till kl 7!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att småglinen för första gången sen de föddes inte bara sov en hel natt utan att störa undertecknad, men tog sovmorgon till kl 7!

Fantastiskt!

Jag väntar fortfarande på den natten. Har väntat sen lilltösen kom. Nu är hon drygt ett och ett halvt. Börjar bli less på att inte få sova.

Mina vilda hurrarop till dig!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fantastiskt!

Jag väntar fortfarande på den natten. Har väntat sen lilltösen kom. Nu är hon drygt ett och ett halvt. Börjar bli less på att inte få sova.

Mina vilda hurrarop till dig!
Följer din avkomma min i utvecklingen så har du 2,5 ljuva år framför dig :crash :huvet
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förbättringen i känsla efter att ha bytt däck på Darren. :D
34788350_2165576800151522_1742610064692215808_o.jpg34838291_2165577030151499_2833033279676874752_o.jpg

Den har betett sig helt muppigt med de där däcken, faller in i en del kurvor, rätar upp sig i andra, och nervöst fladder i framänden både under kurvtagning och rakt fram. Och den har klättrat runt på minsta ojämnhet i asfalten med.

Jag är inte ett stort fan av framdäck med en vågig rand i mitten som det där, alla sådana jag kört på som är slitna gör framänden lite ostabil och ger en svag självsvängning.

Men nu! Ja, hojen är fortfarande inte något under av stabilitet, men jävlars vad mycket bättre det är .:banana
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:yoparty:Bugar Polisen följde regler/rekommendationer :tummenupp

Vild polisjakt – mc körde i 200 km/h
Publicerad 14 jun 2018 kl 11.32
En vild polisjakt utspelade sig på E4 mellan Värnamo och Jönköping under torsdagsförmiddagen.

En mc-förare – som färdades i över 200 kilometer i timmen – vägrade stanna.

Polisen fick avbryta efterföljandet.

– Vi hade häng men valde att avbryta för motorcykelförarens och andra trafikanters säkerhet, säger polisens presstalesperson Åsa Willslund.


Jakten började i Värnamo men fortsatte till E4 i höjd med Råslätt.

– En polispatrull i Värnamo noterade en motorcykel som körde fort. Den drog ifrån och vi valde att backa. Uppskattningsvis gick det i upp till 200 kilometer i timmen. Jönköpingspolisen tog vid och vi hade häng ett tag men valde att avbryta för motorcykelförarens och andra trafikanters säkerhet, säger Åsa Willslund, polisens presstalesperson i Jönköping.

Föraren inte funnen
Föraren har inte kunnat lokaliseras.

– Tyvärr har vi inte fått stopp på den. Vi vet inte om den fortsatt gått norrut eller gått av vid någon avfart. Den sista positionen var Råslätt, då var klockan 11.

Polisen uppmanar nu trafikanterna till försiktighet.

– Man får gärna vara försiktiga. Den kommer så fort om man ska göra en omkörning, kolla backspeglarna och var försiktiga.

Svart motorcykel
I nuläget finns inga brottsmisstankar då föraren inte hittats.

– Vi kommer inte skriva något på det, det blir om vi får fatt den. Det blir fortkörning minst, avslutar Åsa Willslund.

Motorcykeln uppges ha varit svart, i övrigt är signalementet vagt.

Källa: https://www.expressen.se/gt/vild-polisjakt-mc-forare-korde-i-200-kmh/
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kul. :)
Var någonstans har de bott tills nu? Långt borta eller på gatan?

Har precis flyttat. Bara ett garage inledningsvis, men under maj till oktober har vi två efter ett trevligt samtal med en granne. Innan bodde hojarna bland annat på en uteplats.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top