Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Dagens första leende var när jag körde lite inspirerat till jobbet nu i morse och kände skillnaden på original drivpaket och det lightweight-kit jag uppgraderat med : )

Maskinen är mer reaktionssnabb nu och det känns en klar skillnad i körglädje med lättviktsdrev bak/fram och 520-kedja från D.I.D....trots blytung sving och dito bakhjul (som ska bytas till lättare).
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Den gick på alla fyra :banana
Blev i princip noll åka förra året för hade för mycket annat för att fixa hojen. Sista turen 2016 började den läcka från fyrans förgasare, det närapå bara rann från förgasaren. Skulle fixa under vintern men blev aldrig av. 2017 började jag kolla, då rann ingenting men den gick bara på tre. Nu skulle jag ha igång den och körde ner den till en lokal mek. På vägen dit så gick den helt plötsligt på fyra igen. Så nu ska den besiktas och sedan är det bara att börja åka!

:yoparty
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Power coil är visst bra skit när en tidigare ägare trott att hårt jävulen är ett gångbart substitut för momentnyckel när han monterat kamaxelöverfallen....
Nu är i varje fall kawamotorn ihop igen efter topplocksrenoveringen! :banana
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Har haft körkort för olika fordon sen år 2000, idag var första gången jag blev fotad av en kamera.

Tur det var på hojen :arsele
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Så du tog dig inte till meken då, eller? Assistansförsäkring kan annars vara en bra grej :tummenupp

Var väl lite otydlig. Åkte till meken, han tyckte att jag skulle åka hem igen då den nu gick på alla 4. Billigaste verkstadsbesöket jag varit med om.

Hade körförbud sedan sommaren förra året, så letade tider på kvällen och var iväg och besiktade dagen efter. Fick ett påpekande om att jag borde byta bromsbelägg fram. Så var och handlade det på kvällen sedan.

Fast idag var det ömsom leende och svordomar. Hatar förgasare, har plockat isär allt jag fick loss och gjort rent tanken på gräsklipparen. Är hur lättstartad som helst, som när den var ny för 15 år sedan, men den går i ca 15 sek. Sedan dör den rakt av. Vänta 5 minuter och sedan kan man göra samma sak igen. Men man blandar med lite dopp i poolen så blir man på bättre humör.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fick igång mitt stora åbäke till skåpbil idag. :banana
Servicedags är det visst med. Fan alltid något. :död
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Finns det redan svenska jordgubbar? Jag som var så glad över att jag hittade en polska gubbsäljare igår så jag köpte fem lådor. Dottern åt en låda själv på förmiddagen idag när jag kom hem. Och nu efter middagen blev det några för mig också med just glass.

Får vi egna gubbar före midsommar är jag jäkligt glad.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Finns det redan svenska jordgubbar? Jag som var så glad över att jag hittade en polska gubbsäljare igår så jag köpte fem lådor. Dottern åt en låda själv på förmiddagen idag när jag kom hem. Och nu efter middagen blev det några för mig också med just glass.

Får vi egna gubbar före midsommar är jag jäkligt glad.

Växthuset är bra på gång, har femton kvadrat i södra änden som är några veckor bort, de femton vid huset kanske blir gränsfall till midsommar, de bakom garaget är nog semester göbbar i juli någon gång. :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Växthuset är bra på gång, har femton kvadrat i södra änden som är några veckor bort, de femton vid huset kanske blir gränsfall till midsommar, de bakom garaget är nog semester göbbar i juli någon gång. :)

Så här såg det ut hos oss igår, men vi har ju till och med snöhögar kvar där traktorn tippat snö.
 

Bifogat

  • 32925678_1904623492894974_5814115383421960192_n.jpg
    32925678_1904623492894974_5814115383421960192_n.jpg
    168.4 KB · Visningar: 54

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var väl lite otydlig. Åkte till meken, han tyckte att jag skulle åka hem igen då den nu gick på alla 4. Billigaste verkstadsbesöket jag varit med om.

Hade körförbud sedan sommaren förra året, så letade tider på kvällen och var iväg och besiktade dagen efter. Fick ett påpekande om att jag borde byta bromsbelägg fram. Så var och handlade det på kvällen sedan.

Fast idag var det ömsom leende och svordomar. Hatar förgasare, har plockat isär allt jag fick loss och gjort rent tanken på gräsklipparen. Är hur lättstartad som helst, som när den var ny för 15 år sedan, men den går i ca 15 sek. Sedan dör den rakt av. Vänta 5 minuter och sedan kan man göra samma sak igen. Men man blandar med lite dopp i poolen så blir man på bättre humör.

Fy fan vad man kan bli lurad ibland. När skiten är lättstartad, går perfekt för att dö efter 15 sek gör inte att jag relaterar till att tändstiftet är paj... Om det skulle gjort det efter ett antal minuter så att motorn blir varm, det skulle jag kunna förstå. Men 15 sekunder? Hur som helst är leendet stort då gräsklipparen går perfekt igen med nytt tändstift. Och att jag gjort rent förgasare och tank är nog inte fel heller med tanke på att den är 15 år gammal och knappt fått ny olja. Nästa steg är ett oljebyte och slipa kniven. Kanske nytt luftfilter också, men bara kanske...
 

Str3 R

Guest
Att Mr Grey och jag pratar samma språk idag, härligt. Igår hade vi en del meningsskiljaktigheter och Mr Grey vann debatten. Jag pratade högerväxlat och Mr Grey menade vänsterväxlat så jag har fått ge mig. Mr Grey är förlåten idag så nu är jag på Rosen med ett leende. :)
 

Str3 R

Guest
…några mil senare pratar vi nu samma språk, Mr Grey & jag. Ringrosten försvann till slut, varm i kläderna och rätta känslan infann sig så nu är vi på samma bana. Det känns riktigt, riktigt bra. :krama
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fan va najs, gratis är gott!

20180523-153550.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top