Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En vän läser handboken till sin hoj. En 701 enduro.

Om den ligger ner kan man inte nolla trippen eller ställa om klockan. Bra att veta, då blir det till att tanka och fixa tidsomställning stående.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Premiärturen, äntligen! :banana
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Va f-n ska jag nu göra med alla foliehattar o fällor i rabatten? :4skrika

Slopad TVträngselavgift

Jag skickade ett mail till Radiotjänst där jag sa att jag skulle flå hundkuksugaren levande och gödsla rabatten med han efter han bankat som en dåre på mina grannars ioch min dörr.
Ingen har någonsin sett radiotjänst efter detta:hihi

Flanen trodde han var Säposnut med special lägitiomatioom och dörrbankarkort.

Det kändes skönt att plocka honom:tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
“THE WORST BIKES I EVER RACED” BY JODY WEISEL
https://motocrossactionmag.com/the-worst-bikes-i-ever-raced-by-jody-weisel/

I thought someone was trying to pass me on my left side; it turns out that the back of my TM400 was swapping so bad that I could see it in my peripheral vision.

You had to pretend that you were Clint Eastwood when you raced the bike to avoid hitting neutral in the middle of a race. “You have to ask yourself, did I downshift once or did I downshift twice. Well, did I, punk?” If you guessed wrong, you got pitched over the bars.

I could afford to be cavalier about the BMW G450X, because it wasn’t designed as a motocross bike, and I was pretty sure that I would never see it again. At least I hoped not. I was wrong. Two years later, Husqvarna released the 2011 Husqvarna TC449
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Så mycket gnäll...

Det gnälls på SH en hel del över usel support från MC-företagen.
Så här är en liten solskenshistoria.:tummenupp
Ja, jag gnäller också ibland, men då ska jag också banne mej, skriva när man är mer än nöjd. Right?
Köpte förra året en Yamaha 125-scooter obesedd och finnandes 30 mil bort..
Har "köpt obesett" förut med gott resultat.
Dock inte denna gång..:gnissla
Hämtade och körde hem den - och den drog olja. En 4-t SKA bara inte dra olja motsv 25% oljeinblandning..
30 mil +2 lit olja och 6.2l bensin
Kontaktade Yamaha Göteborg via mail och tro det eller inte, 2h senare hade jag dem i luren..
Fick den hjälp jag behövde (var en del oklarheter i servicemanualen).
När man agerar så snabbt på en förfrågan nu vid högsäsong då SKA man få beröm och tummen upp.
Bravo Yamaha Gbg!!!!!

(betr "problemet", jag börjar med att byta packningarna på ventilskaften, kan göras utifrån, funkar inte det blir det omborr och ny kolv..:()
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det gnälls på SH en hel del över usel support från MC-företagen.
Så här är en liten solskenshistoria.:tummenupp
Ja, jag gnäller också ibland, men då ska jag också banne mej, skriva när man är mer än nöjd. Right?
Köpte förra året en Yamaha 125-scooter obesedd och finnandes 30 mil bort..
Har "köpt obesett" förut med gott resultat.
Dock inte denna gång..:gnissla
Hämtade och körde hem den - och den drog olja. En 4-t SKA bara inte dra olja motsv 25% oljeinblandning..
30 mil +2 lit olja och 6.2l bensin
Kontaktade Yamaha Göteborg via mail och tro det eller inte, 2h senare hade jag dem i luren..
Fick den hjälp jag behövde (var en del oklarheter i servicemanualen).
När man agerar så snabbt på en förfrågan nu vid högsäsong då SKA man få beröm och tummen upp.
Bravo Yamaha Gbg!!!!!

(betr "problemet", jag börjar med att byta packningarna på ventilskaften, kan göras utifrån, funkar inte det blir det omborr och ny kolv..:()


:tummenupp:tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Skönt när prognosen är lätt att komma ihåg..

va-der.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sambon ska sälja huset till förmån för en lägenhet, och då blir det ju genast lite knipigt med garage med en driva hojar, verktyg och maskiner. :crash
Men, då spanar sambon in ett rejält garage som är ute till försäljning med allt jag har som drömhus (utom just själva boendebiten, men den går att lösa här med). Så nu ska jag bara få lånelöfte från banken sedan ska jag köpa mig en industrilokal. Förhoppningsvis.
Men man har en rätt fantastisk sambo som hittar sånt, och sedan sparkar ut en på en hojtur i vårsolen. :kär
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kollade igenom fånen och hittade bilden på bilen som jag skrev om förut :rock
Tyvärr så såg jag inte till James Fjong i närheten :(
Ynf_reg1.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Överlevde en svensexa med yngre gentlemän igår.

Som 40+ tycker jag att jag gjorde bra ifrån mig när jag höll jämna steg med 25-åringar. Och hade inga problem att ta hand om en ettåring klockan 05 imorse.

Middagsluren var skön idag!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att allt mekande gått bra i helgen. Bytte framhjulslager på min bil, bakhjulslager, spindelled och en givare (hoppas att det är den som gav felkoden som jag fick på besiktningen) på ena dotterns bil, olje- och filterbyte på andra dotterns bil samt skifte till sommarhjulen på 4 bilar. Mycket frisk luft i helgen.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
- Hm...eller så blir man lite misstänksam :confused:

Sambon här... vettu, har du bott med en 38 årig biker som inte kört hoj på ett halvår???? Sitter inne när det är årets sommardag, vid datorn, bittert med lurar på för att hålla ihop. Anger management. Han till och med muttrade i garaget innan han kom iväg. Två timmar efter kom han instörtandes och kvittrade om hur jävla fint det är att leva och fladdrar runt som en stor fjäril i köket. Igår fick jag hjälp att sätta upp lister i vardagsrummet.
Baktanke? Nä, jag bara vet vad som funkar. Kanske öppna rådgivning ????
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
IMG_1494.JPG
Så himla rolig och skön att åka omkring på.
I år ett kugg till fram och två kugg mindre bak.
Bakdrevet fixade en kille i Segeltorp. Alujumjum. 900 gram lättare än original.
Besiktningsljuddämparna låter ingenting. Ska byta när jag listat ut hur jag får ut insatserna på de korta dämparna. Ny dämpull ska lindas runt så de låter "lagom".
TDM:en gillar inte varv under 3000. Kawan är byggd för det. Vanan sitter i. Så nu växlar jag ner titt som tätt fast det inte behövs. Å inte låter det något heller.
Lätthål i batterihållaren så nu är den snabbare i S-böjarna.
Idel leenden. Ibland, från ingenstans, kan det komma en lyckokänsla. Det kan hända annars också men inte så ofta som på Kawan.
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
IMG_1495.JPG

Har bojkottat Lelles sedan de låg på Dalagatan och Ynglingagatan för att de var sämst och långsammast.
Behövde ett kit till bensinkranen och surfade lite på reservdelar till Kawasaki i Stockholm.
Lelles dök upp. Hade redan kollat i deras app. Fanns inte där. På hemsidan fanns det. Beställde i onsdags vid lunch och nu rasslade det till i brevlådan.
Det är bara en pessimist som kan bli glatt överraskad. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top