Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bad jobbet pynta för hojparkeringarna i sthlm åt mig, och de gick med på det. :banana
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Trots att han skällt på mig i sin standup så kuul :hihi
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Som Yngwe Malmsten. Tekniskt brilliant men utan särskilt mycket inlevelse eller känsla. :fakta
Någon sa att "Att spela tre toner, tre ackord och inget mer så att man trollbinder sin publik är jävligt svårt. Att spela hur många toner som helst på en gång och låta som man repeterar sina teknikövningar, är en fråga om motorik och träning, skiljt från inlevelse och uplevelse."

Nedan ett exempel på möjlig antites: John Otway.
https://youtu.be/3BwOyVIlupg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Rishögshojen som stod i garaget och var extremt skitig efter gårdagens sista etapp på vägen hem från jobbet. Blöt grusväg. (För övrigt kommer jag nog inte ta den genvägen i regn fler gånger med den här hojen, inte pga att den blir skitig, utan för att Michelin Pilot Road 4 var helt fantastiskt hala på lerigt våt grusväg).

14107654_1226642574044954_2091066890867790312_o.jpg

Så sexigt skitig. Och det ser värre ut på riktigt än på bild. :banana
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Stannade till på Brahehus för att skyffla in lite mat i foderluckan. Framför i kön står en skåning. Han bräker ur sig sin beställning och tjejen bakom disken svarar lite förvirrat. På engelska!

Sent from my computer using the internet

Jag är på hennes sida, man ska tala engelska med dylika människor. Jag tog emot en lastbilschaufför en gång när jag jobbade som vakt på ett ställe. Han började snacka utrikiska med mig och jag bad honom att tala engelska då jag inte förstod.
Då vrålade han mig bara i ansiktet och förklarade att han var från Skåne och minsann pratade svenska. Så här i efterhand önskar jag att jag hade bett honom ha med sig en skrivplatta när han är i riktiga Sverige...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är på hennes sida, man ska tala engelska med dylika människor. Jag tog emot en lastbilschaufför en gång när jag jobbade som vakt på ett ställe. Han började snacka utrikiska med mig och jag bad honom att tala engelska då jag inte förstod.
Då vrålade han mig bara i ansiktet och förklarade att han var från Skåne och minsann pratade svenska. Så här i efterhand önskar jag att jag hade bett honom ha med sig en skrivplatta när han är i riktiga Sverige...

En liten rolig upplevelse på ämnet skånska (eller snarare blekingska, blekingarna är väldigt noga med att de inte pratar skånska) var när en polare från Norrland kom ner och hälsade på mig när jag bodde i Sveriges blindtarm (Blekinge), och när infödingarna skulle ragga fick jag översätta, för blekingarna förstod inte norrländska och norrlänningen förstod inte blekingska. :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Släpet besiktigat utan anmärkning.:)

Det var alltså inte förgäves jag stressmekade i regnet igår. Varför prokrastinerar jag så mycket av det som ska göras?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Tre saker fick mig att le nyss.

1. Bytte från Telia till en annan mobiloperatör eftersom jag tröttnat på att sitta timmar i telefonkö.
Fick ett sms att nu finns ditt nya sim-kort att hämta på posten.
Fem minuter senare fick jag ett sms från Telia där dom hoppades att jag var nöjd med dom och dom var så tacksamma så för att jag var deras kund.

2. På väg till affären passerade jag en bil med en stressad yngling som hoppade ut ur bilen och sprang fram till nån som stod och väntade på trottoaren.
Han sa: - "ey, mannen, förlåt att jag är sen asså, den där jävla gps:en, förståru?"

3. Tjejen inne i affären som gick runt bland mejerivarorna, pratade i headset och RÖKTE EN CIGG!!

Mitt liv är spännande just nu :dummer
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tre saker fick mig att le nyss.

1. Bytte från Telia till en annan mobiloperatör eftersom jag tröttnat på att sitta timmar i telefonkö.
Fick ett sms att nu finns ditt nya sim-kort att hämta på posten.
Fem minuter senare fick jag ett sms från Telia där dom hoppades att jag var nöjd med dom och dom var så tacksamma så för att jag var deras kund.

2. På väg till affären passerade jag en bil med en stressad yngling som hoppade ut ur bilen och sprang fram till nån som stod och väntade på trottoaren.
Han sa: - "ey, mannen, förlåt att jag är sen asså, den där jävla gps:en, förståru?"

3. Tjejen inne i affären som gick runt bland mejerivarorna, pratade i headset och RÖKTE EN CIGG!!

Mitt liv är spännande just nu :dummer

Uäk vilken affär så jag slipper handla där ever.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tre saker fick mig att le nyss.

1. Bytte från Telia till en annan mobiloperatör eftersom jag tröttnat på att sitta timmar i telefonkö.
Fick ett sms att nu finns ditt nya sim-kort att hämta på posten.
Fem minuter senare fick jag ett sms från Telia där dom hoppades att jag var nöjd med dom och dom var så tacksamma så för att jag var deras kund.

2. På väg till affären passerade jag en bil med en stressad yngling som hoppade ut ur bilen och sprang fram till nån som stod och väntade på trottoaren.
Han sa: - "ey, mannen, förlåt att jag är sen asså, den där jävla gps:en, förståru?"

3. Tjejen inne i affären som gick runt bland mejerivarorna, pratade i headset och RÖKTE EN CIGG!!

Mitt liv är spännande just nu :dummer

Vilken operator blev det?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Värnplikten återinförs 2019, med militär grundutbildning för både kvinnor och män inom ramen för lagen om totalförsvarsplikt. Det blir förslaget från utredningen om den framtida personalförsörjningen i Försvarsmakten, erfar SvD.

Källa: http://www.svd.se/utredning-varnpli...om/laget-i-forsvaret?ref=iphone.svdapp.svd.se



Hoppas verkligen det genomförs, det behövs utav flera anledningar!

Nja, rätt många medborgare i det här landet som inte bör få träning i strid...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Värnplikten återinförs 2019, med militär grundutbildning för både kvinnor och män inom ramen för lagen om totalförsvarsplikt. Det blir förslaget från utredningen om den framtida personalförsörjningen i Försvarsmakten, erfar SvD.

Källa: http://www.svd.se/utredning-varnpli...om/laget-i-forsvaret?ref=iphone.svdapp.svd.se



Hoppas verkligen det genomförs, det behövs utav flera anledningar!

Bra då kanske dagens ungdomar kan få lite jävla uppfostran för en gångs skull.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nja, rätt många medborgare i det här landet som inte bör få träning i strid...

Majoriteten av dem tar sig inte ens igenom Rekryteringsmyndighetens tester och kontroller.
De få som glider igenom (några få idioter har ju alltid lyckats glida igenom) blir inte långvariga i grönkläderna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top