Vad fick dig att le idag?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
De flesta studenter och studentorganisationer har länge skrikit för högre bidrag.

När jag själv pluggade var det precis som du säger. Många klagade på att det inte fanns pengar kvar i slutet av månaden, för att sedan lägga stora summor på märkeskläder och dyr mat när studiemedlet trillat in.

Själv hade jag alltid pengar över och tyckte väl snarast att det var karaktärsstärkande att rätta utgifterna efter inkomsterna.

Tror problemet ligger i att ungdomar inte får någon utbildning i privatekonomi från grundskola/gymnasie, samt att de slipper ta ansvar för den egna ekonomin och föräldrarna alltid skjuter till.

Men skillnaden är att de nu betalar extra för att klä ut sig till studenter.
De betalar alltså märkeskläderpriser för paltor som ser ut som secondhandfynd.
Även maten skall vara "rätt".
De betalar samma pris för nudlar som för riktig mat.
För att vara "riktiga" studenter.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Bytte fönsterhiss på en Golf, på vissa Golfar skruvar man loss hela ytterplåten på dörren, och den här var så skitig att jag inte kunde låta bli att maskinpolera den.
Kul eller elakt?

Kul!:rock


En polare till mig råkade ut för en liknande grej. Hans arbetskamrater polerade en fyrkant på hans motorhuv. Var bara att ta resten av bilen också.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Premiärturen! :banana
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Stoppad av snutten igår för första gången i mitt 32-åriga liv.

Vanlig rutinkontroll med blås. Supertrevlig men något oinsatt konstapel hävdar att det är något "vajsing" med min framlykta. Det är bara en som lyser. :crash

Jag förklarar snällt att det är så halvljus fungerar på en MC, jaha säger han och jag tänker, tur att han inte kollar reflex och blinkers. :rofl
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Startade upp hojen nyss. Nyladdat batteri i hojen och nya batteri i Abus 8000 detecto. Blir att rulla en lugn sväng i eftermiddag. :) :banana
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Enligt Mikael Sjöberg, generaldirektör på kontroversiella Arbetsförmedlingen, kan det massiva inflödet av i första hand män från tredje världen visa sig bli en riktig vinstlott för Sverige:hihi
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
vtmj7Xg.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte idag, utan igår. Satt och slöade i soffan och hade inget direkt intressant för mig så jag satte på en youtubevideo från IoM TT på TVn. Då sa min sambo att jag minsann skulle lova att vi skulle åka dit och titta på race. Lova! :hihi
Svårt att inte älska en sambo som kräver löften om att åka och titta på IoM TT. :fakta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Inte idag, utan igår. Satt och slöade i soffan och hade inget direkt intressant för mig så jag satte på en youtubevideo från IoM TT på TVn. Då sa min sambo att jag minsann skulle lova att vi skulle åka dit och titta på race. Lova! :hihi
Svårt att inte älska en sambo som kräver löften om att åka och titta på IoM TT. :fakta

Jag förstår henne, jag förstår däremot inte de tjejer som inte vill åka och titta på något så galet. :kär
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;iLRna0RRvxo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iLRna0RRvxo[/video]
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top