XR 650 med motard hjulen på hur mycket skiljer

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
jag har en honda xr 650 med 17 tums motard fälgar!; hur mycke fel går då hastighetsmätaren mot med 18 21 fälgar ?? finns det någon som vet eller har någon formel eller dyligt? någon måste ju sitta på den informationen! tack på förhand!!
markus
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det bästa är att byta ut snurran för 21" till den som är gjord för 17".


Edit, Honda borde ha en sådan, jag fick med min när jag köpte min 17".
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Japp, Honda har.Gav 800 för den till motardhjulen...Så bara att beställa till crosshjulen.
 

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
Kymi skrev:
2580277 Japp, Honda har.Gav 800 för den till motardhjulen...Så bara att beställa till crosshjulen.


Ok men det jag menade var att hastigheten inte stämmer när jag har 17 tummarna på! men som någon sa ovan så finns det att köpa till!
 

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
dukeIIfbg skrev:
2581922 Ok men det jag menade var att hastigheten inte stämmer när jag har 17 tummarna på! men som någon sa ovan så finns det att köpa till!
Jaha,trodde du menade till crosshjulen :tungan Men bara å traska in till närmaste Hondaförsäljare å köpa den som passar till motardhjulen :tummenupp Har talonnav till min, å de påstod att det inte var nån ide att köpa till dem, skulle inte funka.Men det gör det..
 

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
Kymi skrev:
2582659 Jaha,trodde du menade till crosshjulen :tungan Men bara å traska in till närmaste Hondaförsäljare å köpa den som passar till motardhjulen :tummenupp Har talonnav till min, å de påstod att det inte var nån ide att köpa till dem, skulle inte funka.Men det gör det..


ok det låter bra, jag har oxå talon nav.


markus
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
dukeIIfbg skrev:
2582734 ok det låter bra, jag har oxå talon nav.


markus
Hadde en xr600 skilde 10km/h hela vägen 30 vart 40 90vart100 m.m. lätta på glaset skrev dit det så den visa dubbelt besgubbarna sa vad smart.:tummenupp annars tar du av hastighetsvajern (uppe vid mätarn) kollar hur många varv den snurrar på ett hjulvarv:tummenupp
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Hej, lyfter denna sjukt gamla tråd då jag precis köpt en Xr650r 2003 med 17" hjul och Talon-nav.

Det satt en cykeldator på när jag köpte hojen (som jag lyckades sumpa i farten). Tänkte montera originalmätaren nu men får det inte att funka. Originalgivaren som sitter på nu snurrar inte alls, vet inte om det beror på Talon-naven eller att den är trasig då den varit monterad utan kabel och skydd x antal år. Någon här skrev att det går att köpa en ny givare från Honda och att det ska lira med Talonnaven, stämmer det. Vill inte slänga ut pengarna om det ändå inte kommer funka.

Några tips? Vill helst få igång originalmätaren och inte köpa ny cykeldator.

/Martin

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top