Vill ha lite aktietips!

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hinkas skrev:
2587080 Det är nog ganska smart, att man bestämmer redan i förväg att "kommer jag till den nivån så säljer jag av dom och letar nya".
.


Jag köpte mina Ericsson på ett 5-års projekt, har inte satt någon valutalimit.

Mr Helmut skrev:
2587102

Det jag undrar är hur man kan komma fram till en portfölj som dom hade lyckats med i aktie-sm. Men det kanske är vad alla undrar:rolleyes:


Det kanske är det dom oxå undrar och försöker göra om det! :D
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
biker skrev:
2587059 Yes, jag och min polare ligger just nu på placering 28 i aktie-sm. Vi har ökat 100000 kr till 199000 i våran portfölj sedan den 16:e..... :yoparty

Aktie-sm vem arrangerar det? Är det med riktiga pengar? Är det lika fina priser som i Börs-SM dvs miljoner?

Måste gratulera, fin avkastning om det är med äkta pengar
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Jag har sagt det förr o säger det igen. Uran,uran,uran och uranaktier på Torontobörsen e som balsam för själen.Har gått bra hela året o i synnerhet senaste 3 veckorna då dom flesta satt nya ATH med uppgångar på mellan 30-100%.
 
  • Gilla
Reaktioner: hrc

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Uran, uran uran

Med vilken mäklare handlar du på Toronto-börsen?
Vad ligger courtaget och min.order på?

Vart får du info om du inte bara kollar på kursen?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr R skrev:
2588060 Aktie-sm vem arrangerar det? Är det med riktiga pengar? Är det lika fina priser som i Börs-SM dvs miljoner?

Måste gratulera, fin avkastning om det är med äkta pengar

Tror det är avgift på 50 kr så får man vara med och tävla.

Första pris mellan 500 tusen och 1 milj.

Vad händer kommande vecka då? (någon förväntasfull rapport eller liknade)
 

prissma

Medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Mr R skrev:
2592154 Du menar att man inte behöver tvångsbetala skatt på ev. vinst :va

Precis man behöver inte betala skatt på vinsten. Däremot har man en ränteavgift som man måste betala, kommer inte ihåg hur många procent den är på men ca 1-2 % har jag för mig.
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
Mr R skrev:
2588060 Aktie-sm vem arrangerar det? Är det med riktiga pengar? Är det lika fina priser som i Börs-SM dvs miljoner?

Måste gratulera, fin avkastning om det är med äkta pengar

Tack.. Jo den som kommer Etta vinner så mycket pengar han/hon har i sin portfölj, minst 500 000 och max en miljon. Man har ett pris from plats 110. Tävlingen brukar vara en gång på hösten och en gång på våren. För mig är det första gången jag är med. Häng på nästa gång och pröva...:yoparty

Ps just nu ligger vi på plats 25 och har ökat pengarna till dryga 230 000:-
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
biker skrev:
2593929 Tack.. Jo den som kommer Etta vinner så mycket pengar han/hon har i sin portfölj, minst 500 000 och max en miljon. Man har ett pris from plats 110. Tävlingen brukar vara en gång på hösten och en gång på våren. För mig är det första gången jag är med. Häng på nästa gång och pröva...:yoparty

Ps just nu ligger vi på plats 25 och har ökat pengarna till dryga 230 000:-

Nja, vill inte spela monopol med lekpengar :pannkyss

Rekomenderar Börs-SM där vi använder riktiga pengar...
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Handlar via Nordnet o courtaget e på 40cad.
Mycket matnyttig info kan du få bland frekventa skribenter på DagensIndústris Börssnack.
Dock har dom flesta Uranare gått upp en jävla massa på sistone så det e läge för rekyl.
General E skrev:
2589653 Med vilken mäklare handlar du på Toronto-börsen?
Vad ligger courtaget och min.order på?

Vart får du info om du inte bara kollar på kursen?
andlar
 

IronMike

Guest
Kör på avanza ..du kan få min bok gratis ang teknisk analys. Det enda som egentligen funkar klockers (förutsatt att du läser den, och satsar på den metoden)... Vem som helst kan va "aktie-mupp" å kolla di, "åh de där verkar bra". Sen när delårsrapporten läggs fram, så sticker aktien nedåt "trots att företaget gick massor +" ..en dag senare läser du "xxxxx gick ner, trots att xxxxx gick plus kraftigt, men förväntan var högre"

Varför vara lekman när man kan vara pro.....

:va
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Bläh, idag kom 24h Pokers rapport och det blev en ganska så otrevlig nedgång... Sålde av mitt innehav och köpt på mig lite annat, får hoppas att det går bättre ett tag framöver nu.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Har Avanza och har fuskat runt i d-sspapper på låglistor. Nu hittade jag Diamyd och inhöstade en handfull runt 5-6kr för ett antal månader sen. Riktigt glad idag! Men raketvarningar har knappast hittat hem till min depå. dock kan nog Brighter bli nästa.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Härligt år det har varit!!

Nu hoppas vi på fortsatt uppgång under 2020. Avslutat trade war, omval av Trump, och uteblivna ränteöverraskningar så har vi nog ett bra år till framför oss
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag gissade på +-0% för året 2019.
Fortsätter på samma gissning för 2020, någon gång ska man ju få rätt. Avser OMXS30.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
STORYTIME

I ca 5 år har jag ägt OptiFreeze. Det började med att jag och en kompis bestämde oss för att ge varandra 500 kr att köpa aktier för som födelsedagspresent.

Först fick han 500 kr hos Activision Blizzard av mig, ett innehav som växt som fan sedan dess plus att han själv ökat på innehavet ganska rejält under årens gång.

Jag fick Optifreeze första året som sagt, och det har ständigt bara rört sig ganska svagt kring nollan, och/men lite då och då har jag faktiskt ökat på innehavet, fast i så små summor att det tillslut handlat om ca 3500 kr.

I tisdags tröttnade jag och ville omplacera pengarna till något vettigare. Sagt och gjort, sålde av för 25,80 kr/styck.
På onsdag förmiddag kommer en liten nyhet om att VD'n ska delta Financial Meetings Öresund den 9 oktober (idag).

Idag gjorde han det och berättade om att de är redo för kommersiell utrullning och har omarbetat affärsmodellen och
*BAM* sköt aktien iväg +17% :3freak :rofl

.

.

TL;DR: Ägt Optifreeze i cirka fem år, sålde i tisdags för 25,80 kr/styck, idag small de till +17% till 31 kr/styck. Typiskt :7peta

Ni får gärna swisha de saknade 600 kronorna till mig :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top