Vill ha lite aktietips!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Jag hoppas och tror på att Starbreeze kommer att gå upp en del inom ett år eller så. Har satsat närmare 30K på dom så..:näsblod
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Mr Helmut skrev:
2577703 Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?

Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.

Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?

Vad finns i din portfölj? Bra att sprida riskerna i olika branscher...

Utav dessa två kandidater skulle jag lägga allt på Investor. Mycket bra ledning samt slutar de aldrig att överaska. Bra värderade dock har kursen gått upp mycket, men det är inget man skall kolla på.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr R skrev:
2578455 Vad finns i din portfölj? Bra att sprida riskerna i olika branscher...

Utav dessa två kandidater skulle jag lägga allt på Investor. Mycket bra ledning samt slutar de aldrig att överaska. Bra värderade dock har kursen gått upp mycket, men det är inget man skall kolla på.




Kanske ska kolla lite på mer på investor. Satt upp å läste i natt å verkade finnas en del positivt om kinnevik A men det verkar kunna vara lite osäker. Den ligger på 96 kr nu och föväntas stiga till 105kr.

edit
La in order på en börspost nu á 200st (investor a)
La in ytligare en på två börsposter kinnevik A á 200st

Portfölj
Telelogic 1000st med snitt på 19,6
Ericsson B 800st
Astrazenika 50 med snitt på 433,5

Order:
Kinnevik B 96kr á 200st
Investor A 159kr á 200st

109k kr i aktier om orderna går igenom, nu får fan inte börsen gå dåligt:rolleyes:
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fotrally skrev:
2578386 Jag hoppas och tror på att Starbreeze kommer att gå upp en del inom ett år eller så. Har satsat närmare 30K på dom så..:näsblod

Hittade inget positivt om den aktien.

Kraschat hade den då gjort -03:näsblod
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
piece skrev:

ojoj, kollade pricer, lite jobbigt handla pricer när tråden startades

http://www.privataaffarer.se/aktier/info.asp?horiz=5y&id=PRIC-B

Mr Helmut skrev:
2578537
109k kr i aktier om orderna går igenom, nu får fan inte börsen gå dåligt:rolleyes:

Finns ju alltid möjlighet att göra korta eller långa klipp :brynad


Liksom man ska undvika att förtära skaldjur alla månader som inte innehåller bokstaven r ska man se upp med aktiebörsen under höstmånaderna oktober och november. Särskilt hösten 2006. Om nervositeten i marknaden var den utlösande
orsaken till raset i maj, är återhämtningen därefter tämligen luftig.


http://www.e24.se/dynamiskt/nyheter/did_13961005.asp
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Får många fina tips i mailen varje dag. Säg till om du är intresserad.


(vad bör man satsa 30k i för att få en hyffsad avkastning)
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Mr Helmut skrev:
2578537

Portfölj
Telelogic 1000st med snitt på 19,6
Ericsson B 800st
Astrazenika 50 med snitt på 433,5

Order:
Kinnevik B 96kr á 200st
Investor A 159kr á 200st

Bra riskspridning, nu gäller det bara att bygga upp kapital för nya förvärv, en bra portfölj för en nybörjare. Börjar börsen svalna av så sälj inte i panik.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
KGK skrev:
2579044

Finns ju alltid möjlighet att göra korta eller långa klipp :brynad


Liksom man ska undvika att förtära skaldjur alla månader som inte innehåller bokstaven r ska man se upp med aktiebörsen under höstmånaderna oktober och november. Särskilt hösten 2006. Om nervositeten i marknaden var den utlösande
orsaken till raset i maj, är återhämtningen därefter tämligen luftig.


http://www.e24.se/dynamiskt/nyheter/did_13961005.asp

Det där lät ju inte så roligt.

Är ju nybörjade på detta så har ju försäkt sprida lite med är det som dom skriver så drar det kanske ned hela börsen. Såna rubriker är väll inte bra då folk börjar sälja:rolleyes:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr R skrev:
2579066 Bra riskspridning, nu gäller det bara att bygga upp kapital för nya förvärv, en bra portfölj för en nybörjare. Börjar börsen svalna av så sälj inte i panik.

Undra om analytikernas tips och det jag lyckats få fram är bara tomma hopp eller om börsen kan stiga mer?

Har du hållt på mycket med aktier eller?

Jo tycker portföljen känns ganska bra nu men eftersom jag inte har så mycket tidigare erfaranhet av aktier känns det ju lite vågat också.

Överväger att sälja mina telelogic eftersom dom verkar att ha fastnat på 13kr:näsblod

En investerare har fem aktier i sin portfölj. Efter en tid har tre gått upp, en ligger stilla och en har gått ned. Den vanligaste reaktionen är att man säljer de tre vinstaktierna och hoppas att de andra två vänder upp. Den kloke investeraren behåller istället vinstaktierna och säljer de som inte går bra. Trots att det allra vanligaste rådet är att sälja de aktier som går ner och behålla de aktier som går upp, gör de flesta precis tvärtom. Man behåller förlustaktierna i förhoppning om att de ska vända upp igen. Dilemmat handlar om våra mänskliga svagheter. Vi föredrar positiva förväntningar (kursen kan gå upp: jag behåller) framför konstaterande av tråkiga fakta (kursen har gått ner: jag måste sälja)
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
KGK skrev:
2579044 ojoj, kollade pricer, lite jobbigt handla pricer när tråden startades
Tell me about it... Stödköpt i omgångar under nedgången men den bör hämta sig bra mycket innan jag vill sälja.
Jäffla Peuter...:huvet
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Mr Helmut skrev:
2579388 Undra om analytikernas tips och det jag lyckats få fram är bara tomma hopp eller om börsen kan stiga mer?

Har du hållt på mycket med aktier eller?

Jo tycker portföljen känns ganska bra nu men eftersom jag inte har så mycket tidigare erfaranhet av aktier känns det ju lite vågat också.

Överväger att sälja mina telelogic eftersom dom verkar att ha fastnat på 13kr:näsblod


Intresset för aktier, började efter påtryckningar av min far vid 15 års ålder. När man blev myndig handlade jag aktier med egna analyser, med stor hjälp av min far. Idag, 8 år senare sköter jag mina affärer helt oberoende, men självklart det blir en diskussion med min far samt min mäklare innan affärer.

Att hålla på med aktier tar tid, måste vara uppdaterad vad som händer i näringslivet...

Det gäller att måla upp sin egna bild över företaget och inte bara lyssna på analytiker. Men att lyssna är inte helt fel...

Sedan beror det på är det trading, långsikt, kortsikt man är intresserad av...

Satsa bara pengar ni har råd att förlora/inte behöver. Lek lite, köp och sälj så ni får in rutiner man kan leka med ca 10 000 Sek per bolag en bra start. sedan växer kapitalet och ni kan börja leka med 100 000 SEK per bolag och sedan kommer pengarna.

Idag har jag bara långfrisiga aktier där pengarna får gro i lugn och ro och inte behöver så mycket arbete.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Med tanke på kursen för Pricer B så undrar man om blev det någon repa på Bulten för den där Pricersnubben?:D
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Mr R skrev:
2579496 Intresset för aktier, började efter påtryckningar av min far vid 15 års ålder. När man blev myndig handlade jag aktier med egna analyser, med stor hjälp av min far.

Hur gör/gjorde du dessa analyser? Nyfiken!
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Mr Helmut skrev:
2578690 Hittade inget positivt om den aktien.

Kraschat hade den då gjort -03:näsblod

Då ha du sökt dåligt! :tungan

tex.
http://www.di.se/Avdelningar/Artike...ender&menusection=TeknikTrender;TeknikNyheter

VD:n köpt x antal miljoner aktier den senaste tiden..även UBS och DDB

Det ryktas om ett spel efter Robert Ludlums romaner!

Dom släpper The Darkness nästa år.


Men men...man vet aldrig hur det går men min magkänsla säger fortfarande att jag inte ska sälja så.. :gnissla
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Mr Helmut skrev:
2579374 Är ju nybörjade på detta så har ju försäkt sprida lite med är det som dom skriver så drar det kanske ned hela börsen. Såna rubriker är väll inte bra då folk börjar sälja:rolleyes:

Om du känner dig inspirerad så googla på CAPM. Räkna med lite matte ;)
Ingen mirakelmetod men du kan bli av med lite firmaspecifik risk.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Mr Helmut skrev:
2579374 Det där lät ju inte så roligt.

Är ju nybörjade på detta så har ju försäkt sprida lite med är det som dom skriver så drar det kanske ned hela börsen. Såna rubriker är väll inte bra då folk börjar sälja:rolleyes:

Går bra så länge inte folk börjar sälja, det har hänt förr så det är inte fel att håll koll på riskerna, kan man vara utan pengarna så går det ju bra.
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
Mr Helmut skrev:
2577703 Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?

Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.

Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?

Ett tips är att kolla in www.aktiesm.se, där har dom ett forum om just investeringar. Kolla även in topplistan, vad dom som ligger på topp har investerat i. Jag och en kompis är med i aktiesm, ligger med en portfölj på plats nr 218 av drygt 18000 portföljer. Värt att kolla in..
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
General E skrev:
2580403 Om du känner dig inspirerad så googla på CAPM. Räkna med lite matte ;)
Ingen mirakelmetod men du kan bli av med lite firmaspecifik risk.

Du menar denna?

Må säga lite saker är oklart med den formeln men ska kolla mer:va
 

Bifogat

  • CAPM.JPG
    CAPM.JPG
    6.9 KB · Visningar: 226
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top