Vill ha lite aktietips!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?

Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.

Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Mr Helmut skrev:
2577703 Finns det någon som övervaket börsen under en längre period?

Aktier jag kollat på är:
Ericsson B men tycker mig var lite osäker eftersom affären på 35milj inte är spikad ännu.
Investor A osäker om jag tror den kommer stiga mer mer analytikerna tror på fortsatt stigning.

Någon mer aktie som kan vara värd att kolla på?

Ericsson har legat stilla länge nu och det borde hända något med den aktien, frågan är vad.. (köpte själv dem för 4:10 och nu ligger de uppe i ca 27kr så det har ju varit en god affär, skulle bara ha köpt 100000 st istället för 1000:huvet
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Bus-Bo skrev:
2577985 Nya marknaden är listan du ska spana på, det är där man kan tjäna pengar. Men det är ju lite farligare, vågar Du?

First North heter den nu för tiden och det finns en hel del ofarligt och tråkigt även där.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
zykl0n skrev:
2578017 First North heter den nu för tiden och det finns en hel del ofarligt och tråkigt även där.
Jag erkänner mitt misstag, hade dock en aktietävling på gymnasiet då jag lyckades pricka in en vinnare just från den listan som steg inte mindre än 420% på 6 månader. Hade jag satsat mina sparpengar på den så hade jag varit glad, men det är ju ingen garanterad succe iaf.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det där fruktbolaget Apple då?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bus-Bo skrev:
2577985 Nya marknaden är listan du ska spana på, det är där man kan tjäna pengar. Men det är ju lite farligare, vågar Du?

Jo tänkte satsa på lite mer rörliga aktier.

Ska ta denna vecka till att läsa på om dom olika aktierna så gott jag kan men vet inte riktigt hur ja ska placera.

Har lite aktier i telelogic och ericsson nu och har nydligen sålt i SEB.

Funderar på att sälja telelogic för dom står fan stilla och har bara gjort mig fattigare.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag har hört bra saker om nåt företag som sysslar med prismarkering- som jag fattar det har de ett par stora saker på gång!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
t-rex skrev:
2578145 Jag har hört bra saker om nåt företag som sysslar med prismarkering- som jag fattar det har de ett par stora saker på gång!


Fråga Peter eller vad han hette :rofl
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
t-rex skrev:
2578145 Jag har hört bra saker om nåt företag som sysslar med prismarkering- som jag fattar det har de ett par stora saker på gång!

dax för en ny pricertråd kanske:D
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RacerRaffe skrev:
2577944 Ericsson har legat stilla länge nu och det borde hända något med den aktien, frågan är vad.. (köpte själv dem för 4:10 och nu ligger de uppe i ca 27kr så det har ju varit en god affär, skulle bara ha köpt 100000 st istället för 1000:huvet

Är det inte en tung gräns vid 30kr?

Mycket man skulle gjort:näsblod jag kanske inte skulle ha köpt dom till 146kr.

Jag tror mycket har med den affären å göra. Blir det till ericssons fördel så kommer nog aktien å skjuta i höjd tror jag!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Mr Helmut skrev:
2578277 är de skit eller?
Pricer B är en legendarisk aktie på Sporthoj.com. Jag tror att ingen som varit med här ett tag seriöst skulle rekommendera den.
 

IronMike

Guest
Jag har alltid rekomenderat, från början Vostok Oil, sedemera West Siberian Resources..

Gick ur med lite vinst :huvet ....hade jag haft de ett halvår till, så hade jag plockat ut 4,8 miljoner i vinst - skatt :huvet :huvet

Nu finns inte så mkt pengar kvar till investeringar, efter köp av br etc. Men skulle jag slänga in en slant, så skulle det gå mot öst. Oljerelaterat, eller något som har med infrastruktur i öst/asien att göra. Eller om man läst på lite, företag som troligtvis kommer få bygga olje-pipeline mellan Ryssland-Kina.

Iaf, åt det hållet finns pengar att kamma hem....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top