Projekt högländare Motard (bygge)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jovars, det händer nåt i alla fall. Påbörjat tank av aluminium istället, kan inte påstå att den blir tyngre än plasten heller :tummenupp

On a side note; argon är fan inte billigt :näsblod

Sitter dock i ett litet dilemma..
Har ju två Highland, vore rätt kul att få i en sådan motor i en lätt och smidig räser-ram.... Hamna nånstans på 140kg tankad och glad :yoparty
Beslut-beslut..

Jag under fortfarande vad du ska för den andra :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja, det är ju det som är dilemmat... Sälja av eller köpa din RS och använda den ramen som grund för ett Highland banbygge :va RS250 chassi med 936cc twin.. Bra eller anus? :)

HÅRDROCK !!!!:yoparty:yoparty:yoparty

...men jag tror inte att du vågar.....:arsele:D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ett antal bitar med aluplåt och en lånad tig-svets. Jag skall ge mig i kast att bygga en riktig tank istället för plastmöget som smälte..
 

Sadelmakaren

Bob Log III
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Åtvidaberg
Hoj
2000 Highland 950. 1978 Yamaha Xs 500 Dirttrack. 2000 Honda Xr 600. 1978 Yamaha Fs1
Jag brukar ju kolla läget på bygget här ibland för att bli upplyst.
Nu är jag extremt sugen på separata spjällhus, det verkar vara modellen.
Nu är jag ingen dataguru men varför funkar inte bilderna itråden här på min dator längre?
En del, typ sista två sidorna funkar. Det är ju så gött att se hur du får ihop skrotet.
/ Tobbe
 

blackblade

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Gbg
Hoj
-00 Fireblade
Cool med så seriösa kommentarer!
Nu verkar det som om sidan avstannat för fem år sedan, men om nån fortf har intresse, så har jag två Folan v90 motorer till salu.
Nya, bara provstartade!
De är från ett projekt som aldrig fick fart pga andra saker i livet, så jag vill bara ha tillbaka vad jag gav, 20 000 kr styck.
Svårt att se vad som är skäligt o inte, det krävs en hel del jobb för att ha dem i en hoj, men å andra sidan, helt nya prylar, och det är väl inte helt lätt att hitta en 1100 kubiks motor på 44 kg, så det är väl knappast dyrt heller?
Beg japsmotorer ligger väl på ca 15 000, om det nu går att resonera så, men som en jämförelse, så kanske...?
Och listpriset var väl 76 000 kr för en lös motor...en rätt dum jämförelse kanske, men det säger väl nåt om man nu vill ha en, även om det inte är sådana priser som gäller för byggare osv...
Och Mule i USA, som bygger dirttrackhojar av hög klass, han var intresserad o visste vad det var osv, men det spårade ur pga datakrångel m mail osv....o rann ut i sanden...
Även Acke Rising var väl inblandad i nåt projekt, osv osv...
Det säger väl inget rent konkret om kvalite osv, men de jobbar inte med nån skit heller...

Whatever, men de finns här om nån vill ha dem, en eller båda två, svara på min mail isf, så hör jag av mig.
Bor i Gbg, o de står här i stan.

Inte exakt Highland, men tillr nära för att kunna bygga nåt extremt kul iaf.
Jag fastnade helt för den prototypen på hojmässan för många år sedan, o vad jag minns nu så vägde den in på 126 eller 129 kg, besiktningsklar då, och var väl rätt maximal på många sätt som bushoj iaf!
Men som sagt, livet kom emellan...

Jan Petersson.
Mail: g1g1g110@yahoo.se
Eller: blackblade111111@gmail.com
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fränt! 1100 har jag nog bara träffat på i stycke och del. Nej skiljer väl en del men samtidigt mycket internt som är gemensamt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Såhär va, nu finns nog alla delar. Nu ska jag bara få hojen 180mil dit jag är. Hej covid..

I någon annan tråd var det någon som fick :smasha när denne citerade sig själv! :D

Men håller det SportHoj levande är jag med! :tungan

Jag såg, och hörde, en Högländare i somras! :)
Gav mig inget habegär men trevligt att de rullar! :tummenupp :)
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Eftersom jag sovit under div stenar hela 80- och 90-talet så var det en nyhet i Blockettråden att det fanns en svensk hoj med detta namn. Synd att projekten gick i graven. Bilderna i denna tråden tycks ju gått till dom sälla 0-1 markerna, så vore kul att få se några bilder av dina hojar!
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Eftersom jag sovit under div stenar hela 80- och 90-talet så var det en nyhet i Blockettråden att det fanns en svensk hoj med detta namn. Synd att projekten gick i graven. Bilderna i denna tråden tycks ju gått till dom sälla 0-1 markerna, så vore kul att få se några bilder av dina hojar!

Plus 1 på den. :hej
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Eftersom jag sovit under div stenar hela 80- och 90-talet så var det en nyhet i Blockettråden att det fanns en svensk hoj med detta namn. Synd att projekten gick i graven. Bilderna i denna tråden tycks ju gått till dom sälla 0-1 markerna, så vore kul att få se några bilder av dina hojar!

Plus 1 på den. :hej

Helt otroligt. Inte ens ”mitt garage” här på SH finns kvar längre. Hoppas jag forfarande får liv i den gamla hårddisken. Har mycket bilder på alla byggen. Youtube verkar dock ha stabilare server så här är åldermannen i skaran.
Ram och motor ur ”förserie”.

https://youtu.be/hbC09k-bNsI

Samt ynglingen, en ”-04” men garanterat sista registrerade i Sverige då den levde ett långt liv i ett showroom på andra sidan engelska kanalen.

https://youtu.be/-FMEfMpps2A

Den tredje är en hyllvärmare utan ID-handlingar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top