Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
CMF skrev:
2597644 Ja jag får se vad jag gör med luftburken. men jag kommer nog att köpa ett helsystem till den. Älskar när det dönar. Vad menar man med öppnad luft burk. bara att ta bort locket eller?
Har monterat barkbusters "suzuki" original på den nu. Samt tagigt bort 2 st grymt fula back speglar. Kommer att sätta på ett par andra, då det är en vana att kolla i dem. Taskig bild bifogas.
Vart köpte du dina barkbusters?
Är det någon som har hört hur 07:ans styre är i höjd längd m.m?

// Johan
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Gammal Kevin Schwantz-hoj. :tummenupp

kc0x385lo.jpg
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Jparacing skrev:
2618989 Kolla i kanten om du ser aluminiumskenan!
Tyckte dom var väl billiga? kostade dom bara 378kr?

Jag ska göra detta. Ska ut och köra imorgon bitti om det inte regnar. Kan tyvärr inte göra det ikväll då jag inte har hojjen här utan i garaget.

marcus56 skrev:
2618991 Gammal Kevin Schwantz-hoj. :tummenupp

Denna var grymt cool. Sånt avgas vill jag ha :tummenupp
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
CMF skrev:
2619490 Jag ska göra detta. Ska ut och köra imorgon bitti om det inte regnar. Kan tyvärr inte göra det ikväll då jag inte har hojjen här utan i garaget.



Denna var grymt cool. Sånt avgas vill jag ha :tummenupp

Har du hunnit kolla om det är metallskena i barkbuster`n?

//Johan
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Jparacing skrev:
2622745 Har du hunnit kolla om det är metallskena i barkbuster`n?

//Johan

Tjenare. Ja jag kollade i dag faktiskt. Verkar inte som om där är någon i dem. Böjde lite och slet i dem, men tycker att de verkar för mjuka för att det skulle vara någon metall i dem. Ser inte någon heller. Så nej dessvärre är där nog inte det. Bra kallt att köra idag när det regnade kan jag säga. men som sagt. Det roliga slår ju ut nackdelarna. 85 mil kvar av inkörningen:tummenupp

///Eddie
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
CMF skrev:
2622766 ......... Bra kallt att köra idag när det regnade kan jag säga. men som sagt. Det roliga slår ju ut nackdelarna. 85 mil kvar av inkörningen:tummenupp

///Eddie

Kylan besvärar mig inte det minsta, dock så blev det lite blött. Avverkade 6mil i regn. Var lite lagom spännande när båda däcken tappar fästet samtidigt :skrämd

Har provat diverse bakhjulsåka tekniker idag. (måste ju bli kung på bakhjulet nu när man har motard) Hur gör ni när ni brassar bakhjul med drz:an? Powerwheelar upp min i 1:an eller rycker upp på 2:an, men har bekymmer med 3:an där det är enormt viktigt med timing om man ska kunna rycka upp den sittandes. Därför har jag provat att stå upp och gunga upp hojen i ca 60km/h men det känns skumt att stå och köra på bakan..Kom gärna med tips och idéer......
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
ola_sandin skrev:
2623033

Har provat diverse bakhjulsåka tekniker idag. (måste ju bli kung på bakhjulet nu när man har motard) Hur gör ni när ni brassar bakhjul med drz:an? Powerwheelar upp min i 1:an eller rycker upp på 2:an, men har bekymmer med 3:an där det är enormt viktigt med timing om man ska kunna rycka upp den sittandes. Därför har jag provat att stå upp och gunga upp hojen i ca 60km/h men det känns skumt att stå och köra på bakan..Kom gärna med tips och idéer......

3an är lite kinkig, lååångt bak på sadeln, ryck, gas o koppling så lättar den.
Tajming är allt, har fått upp den på 4an en gång helt orginal :yoparty
Du har ju lite mer effekt, så det borde inte vara några problem om du får till just tajmingen. Lite otäckt när det är blött ute, burnar gärna loss i regnet :gnissla
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
DRZSM skrev:
2623381 3an är lite kinkig, lååångt bak på sadeln, ryck, gas o koppling så lättar den.
Tajming är allt, har fått upp den på 4an en gång helt orginal :yoparty
Du har ju lite mer effekt, så det borde inte vara några problem om du får till just tajmingen. Lite otäckt när det är blött ute, burnar gärna loss i regnet :gnissla

Vill inte använda kopplingen för att wheela (har för mycket mekanisk empati). Får väl ta hjälp av någon backkrön annars, lyckades wheela i 5:an mha ett sådant. När tanken nästan var tom så var det inga problem att wheela sittandes i 3:an, men efter jag fyllde tanken så blev det knivigare. A va fan får väl ut och träna mera, solen skiner nu så kanske torkar det upp..:hoppa
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
ola_sandin skrev:
2623713 Vill inte använda kopplingen för att wheela (har för mycket mekanisk empati).
Det sliter säkert en hel del på kopplingskorg o växellåda i början innan man får till tajmingen. Men vad fan gör man, måste ju få upp skiten :mad:
Det går att få upp den utan koppling med ett kraftigt ryck på 2an standard, men får man till tajmingen med en dutt på kopplingen så går det mycket smidigare än chimpansrycket i styret.
Annars är väl bigbore och fcr en annan lösning om man vill göra det enkelt för sej :)
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
DRZSM skrev:
2624073 Det sliter säkert en hel del på kopplingskorg o växellåda i början innan man får till tajmingen. Men vad fan gör man, måste ju få upp skiten :mad:
Det går att få upp den utan koppling med ett kraftigt ryck på 2an standard, men får man till tajmingen med en dutt på kopplingen så går det mycket smidigare än chimpansrycket i styret.
Annars är väl bigbore och fcr en annan lösning om man vill göra det enkelt för sej :)

Japp, 1:an och 2:an finns ingen anledning att använda kopplingen. 2:an räcker att rycka till lite samtidigt som man ger full gas. Tänkte bara höra hur ni andra gör för att komma upp på 3:an. Annars får jag väl vänja mig att stå upp och slanga. Men då dyker ytterligare en fråga upp, hur fasen bär man sig åt att växla ståendes?:va
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
ola_sandin skrev:
2624138 Japp, 1:an och 2:an finns ingen anledning att använda kopplingen. 2:an räcker att rycka till lite samtidigt som man ger full gas. Tänkte bara höra hur ni andra gör för att komma upp på 3:an. Annars får jag väl vänja mig att stå upp och slanga. Men då dyker ytterligare en fråga upp, hur fasen bär man sig åt att växla ståendes?:va
Varför måste du få upp den på 3an?
Om du får upp den lätt på 2an så är det väl "bara" :rolleyes: att peta i 3an osv sittandes. Betydligt enklare än att växla ståendes, vinkla ner växelspaken ett par splines så går det oxå om du nu måste :D
Som sagt, hur gör ni andra?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
DRZSM skrev:
2624286 Varför måste du få upp den på 3an?
Om du får upp den lätt på 2an så är det väl "bara" :rolleyes: att peta i 3an osv sittandes. Betydligt enklare än att växla ståendes, vinkla ner växelspaken ett par splines så går det oxå om du nu måste :D
Som sagt, hur gör ni andra?

Så sant, men jag vill gärna kunna ligga på trean i en kurva och sedan rycka upp den utan att behöva sänka farten och växla ned till 2:an. Men ska nog träna på att rycka upp ståendes och sedan sätta mig när hojen kommit upp..
Har för övrigt 14/38 drevning är pytte lite högre utväxling än orginal 15/41.

Vilken hastighet har ni andra när ni plockar upp den på slangen och vilken växel?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top