Bilder på våra 125or!

amius

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia RS 125 -03
VDwfy.jpg


Fixat med den endel sen jag köpte den.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Denna köpte jag idag. Har hunnit efter fotot, tvätta hojen, putsat fälgbanor, gaffelben, "penselrenoverat" och duttat i lite silver, blå och svart färg. Har undersökt lite på hojen testat tändningslås, och förvaringsbox, batteri saknades, men den gick att brumma igång iaf. Men lyse, blinkers mm fungerar ej ännu.

Slog i lite bensin och den startade på 3 kickar, trots att tidigare ägaren sa den var svårstartad..förmodligen för lite bensin i.helbild2.jpghelbild2.jpg1400 mil.jpgFramskärm.jpgbakifrån.jpg
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
En hederlig gammal kdx, såg faktiskt riktigt fin ut för sin ålder! :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En hederlig gammal kdx, såg faktiskt riktigt fin ut för sin ålder! :tummenupp

Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)sol.jpg
 
Last edited:

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)View attachment 362581

Den var väldigt fin! Är den ostryp eller strypt? :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Den är ostrypt, men 11 kw reggad. Tätstegad låda, var så länge sen man körde 125:a, var väl på början av 80 talet, Suzuki Rm med 35 hk som man då ansåg vara hysteriskt:)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har plockat strypningarna som satt i kröken så nu toppar den 125, tycker att det är lagom. Axxet kan man inte heller klaga på :)

Du får inte högre toppfart med ett HGS direkt, min toppade 130 men accet var betydligt bättre.
 

zamina

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna SM 125 -07
Du får inte högre toppfart med ett HGS direkt, min toppade 130 men accet var betydligt bättre.
Fast den gick ju bara i 105 i början så det är ju skillnad, och det är ju inte heller det man är ute efter. Jag tror heller inte det är mycket skillnad på ett HGS och på det jag har nu faktiskt... min kompis kör en Aprilia Mx 125, han kör med trimrör och jag hängde på honom... ligger nog på runt 7 sek 0-100 :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top