Bilder på våra 125or!

Marcozzt

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX750ES -83
En mycket trevlig hoj som med blandade känslor ska bytas ut mot tyngre senare under sommaren.
Fick hem batteriet igår också som ska monteras så blir det premiärtur senare i veckan är det tänkt.

Har du förövrigt någon koll på hur landsvägarna Norrtälje - Stockholm ser ut just nu? Körbart?
Brukar köra där en del då jag har sommarstuga i norrtäljetrakterna.

Ja riktigt trevlig hoj med skönt register!

Kan endast döma vad jag sett på bilder och filmer, men är rätt säker på att stora 70 vägarna går bra, medans grusvägar kan nog fortfarande vara lite isiga/snötäckta. Har du också sommarstuga österut om norrtälje, lite mot kappelskär hållet alltså? :)
 

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
10 grader och sol idag, vore ju en skam om man inte tog sig en premiärtur idag. Synd bara att det är blött, blir så skitigt då. (Blir dåliga premiärbilder då:gnissla)

Ja precis, har sommarstuga ute på Ljusterö. Strax innan Norrtälje sett från Stockholm. :)
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
DSC02895.jpg

DSC02894.jpg

Nya däck, nytt styre, handskydd samt batteri och snart ska det i nya packboxar och skrapringar i framgaffeln. Snart är den redo för enduro-äventyr :)
 

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Ort
Rimbo
Hoj
Letar ny
Det är ett problem.. Det finns inga dekalkit som passar :( men om du hittar en sida som säljer det så säg gärna till!
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Det är ett problem.. Det finns inga dekalkit som passar :( men om du hittar en sida som säljer det så säg gärna till!

Finns lite olika alternativ, dekalkit till ec passar rakt av :)

http://www.blackbirdracing.com/stic...t_yellow.html?do=Mi1Fbi0tOTU4LS0yODUtMS0tLQ==

http://www.ebay.com/itm/GAS-GAS-EC-...parel_Merchandise&hash=item3352e203a2&vxp=mtr

Ett par exempel. (det sistnämnda är inte särskilt snyggt om du frågar mig)


Dessutom kan du få tag i ny SM-plast med hela originalklibbor, typ 800 spänn per kit. Ring till CJ:s Husvagnsservice i falun å kolla, han hade en massa sån plast liggandes förut och tvivlar på att han blivit av med det. 070-575 77 08 :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Riktigt fin!..

Men är inte 16 tusen för en 93 ganska mycket? Den är ju endå 19 år.

Hittar du motsvarande billigare så är jag berädd att sänka priset :)
Jag har tittat runt mycket, men motarder är svårt att hitta billigare, sen står tvåtaktare ganska bra i kurs så länge de är i gott skick, men som sagt, jag tänker inte begära mer än vad jag kan få för den :crash
 

Fjalle

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2011
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna sm 125 -07 (såld)
hq 125.jpghq 125 LLL.jpg Där är hojen min då, på bild nr 2 så har jag förkortat ljuddämparen då den var för lång innan för min smak :).
Har precis börjat köra nu efter att hållit på att skruvat hela vintern, b.la. nya ramlager, alla nållager, lameller och kolv har bytts. Blev lite väl dyrt då men. Nu när jag ändå är igång kan jag väl skriva lite om den då;
HK: Vet inte riktigt, 31 kanske.
Toppfart: Jadu, maxar aldrig ur eftersom jag vill skona motorn så mycket som möjligt, men 130 har jag varit upp i.
Effekthöjande medel (Trim låter lite barnsligt, men men): Husqvarnas egen Race-krök, wiseco högkomps kolv, "vässt" förgasare (Annan nål, trottel, större musntycke för bättre flöde) Tunn topplockspackning för mera komp, bättre inställd tändning och lite bättre öppningstider på avgasporten.
Årsmodell: 2007
Acceleration: Pigg faktiskt! Inget man drar på hjulet i alla växlar dock, alltså ingen ktm :(
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Ort
Rimbo
Hoj
Letar ny
Efter några månaders letande så hittade jag äntligen några dekaler som jag gillade! Här är resultatet :)







(Tagna med mobilen)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top