Kawasaki ZX-12R tråden

Jimmyzx12r

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
lund
Hoj
kawasaki zx12r 01
Hey boys. Jag spanar lite på något större än Fazern, och hittade bl.a ZX12R. Några frågor, då...

Vilka försäkringsbolag har ni, och vad betalar ni?
Gärna ålder och ort också.

Hur är den att åka på (har förmånen att ha en hona som älskar att åka, så det blir big no-no om den är kass att åka på!)?

Tack!

/J


Har länsföräkringar. betalar 3.800 halvförsäkring helår.
8.200 helförsäkring helår.

Jag är 36 år bor i Lund. Min sambo och barn tycker att den är helt perfekt att åka på :)
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6

Hur är den att åka på (har förmånen att ha en hona som älskar att åka, så det blir big no-no om den är kass att åka på!)?

Tack!

/J

Om du har en "fullvuxen" hona som tänker åka ofta bakpå, så måste jag tyvärr avråda dig från att köpa denna raket.
Ta med henne och provsitt, så förstår du vad jag menar.
Visst, kortare sträckor går alltid att överleva, men men...
 

zx6r peppe

zx6r peppe
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Degerfors
Hoj
zx12r svart/guld
Hej!!! Jag har en liten fråga om bänkkörning, jag har zx12r-06:a med yoshimura bulton system+powercommander 3 usb.Har inte kört den i bänk men det är inlagt ett program för systemet så att den inte ska gå för snålt.Har känt någon gång att mellan 5-6000varv att den rycker till, gör dom det även org. eller krävs en justering av powercommandern.Går bra på dom andra varvtalen.Den drar ca:0,8-1 liter vid normal körning. 0,6 vid landsväg.
Skriv gärna ställen och pris där ni har kört era.
 

Thonor

Tompa
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Timrå
Hoj
zx12r -01
Länsförsäkringar, bor i Timrå/Sundsvall, 6500 åretruntförsäkring. 40 årig skuta.
Går att skjutsa på, men det är ju ingen Goldving...
/Tompa

Hey boys. Jag spanar lite på något större än Fazern, och hittade bl.a ZX12R. Några frågor, då...

Vilka försäkringsbolag har ni, och vad betalar ni?
Gärna ålder och ort också.

Hur är den att åka på (har förmånen att ha en hona som älskar att åka, så det blir big no-no om den är kass att åka på!)?

Tack!

/J
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Har nyss fått upp ögonen för den här hojen. Hur är den att slänga på lite väskor och dra iväg på långtur med?
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
helt perfekt köpte mjuka sido o top väskor på louis sittar perfekt jag marchade runt 180 på autobahn gick hur bra som helst min är tillsalu om du intr
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Har nyss fått upp ögonen för den här hojen. Hur är den att slänga på lite väskor och dra iväg på långtur med?

Helt underbar!:tummenupp

16626277.jpg
[/url][/IMG]
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
helt perfekt köpte mjuka sido o top väskor på louis sittar perfekt jag marchade runt 180 på autobahn gick hur bra som helst min är tillsalu om du intr


Blir inge köp före våren e här, jag har lite grejor att sälja först, men jag har funderat lite på zzr både 1100 och 1200, sen fick jag se 12an, den känns mera rätt på nåt vis. Hur många kusar har den original, jag funderar på en 00-03 ca, ligger rätt i pengar, och det finns några att välja på.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Blir inge köp före våren e här, jag har lite grejor att sälja först, men jag har funderat lite på zzr både 1100 och 1200, sen fick jag se 12an, den känns mera rätt på nåt vis. Hur många kusar har den original, jag funderar på en 00-03 ca, ligger rätt i pengar, och det finns några att välja på.

Orginal har ZX12:an 178 hk och 190 hk med trycksatt luftburk.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Den här hyrde jag på Koh Samui! Jädrar sicken botten =) Det kunde inte bli mer effektfullt när jag skulle överaska min mc-vän Simon och styde in framför bungalowen och det dessutom slog eld ur pipan när jag varvade!
 

Bifogat

  • linkoping_oskar2005_12_27_9_41_1.JPG
    linkoping_oskar2005_12_27_9_41_1.JPG
    76 KB · Visningar: 196

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Ort
I Sverige
Hoj
ZX-14 Turbo
Zx-12

Ni undrade om någon åker ZX-12 med big block!
SM mästaren i ProStreet Bike åker en ZX-12 -00 Ngt modifierad men ändå !:tummenupp

Cykeln är på 1427cc Och så här ser den ut!
 

Bifogat

  • DSCN3837.JPG
    DSCN3837.JPG
    51.9 KB · Visningar: 178

Carpimp

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Hej alla zx12 frälsta. :hojraket
Jag har haft min 12:a i stort sett en säsong nu. Och jag är otroligt nöjd med den.
Men nu är det vinter och jag har rivit isär den för att snygga till dom saker jag stört mig på.
Den var fel färg, så den ska lackas om nu, så ville jag ha undertail, andra blinkers, svart framruta och svarta framlysen. Så ville jag ha en hugger i kolfiber och lite annat småpill.
Och nu är allt införskaffat.
Men det är en sak jag har problem med. Jag stör mig oerhört mycket på att svingen är silver och ramen är mörkt grå metallic med lite lite lite lite grönt i.
:va :va :va :va
Färgkoden ska tydligen vara 8f, men den får jag inte fram. Och jag har jobbat ett tag med billacker.
Är det nån annan som har kollat fram nån vettig kulör här? Så jag slipper gå igenom alla färgkartor igen.

MVH Morgan.
 

Jimmyzx12r

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
lund
Hoj
kawasaki zx12r 01
Hallå Morgan

TJENA MORGAN HAR ETT SLIPON TILL EN LIKADAN CYCKEL MED ETT GRYMT LJUD I E DET NÅGOT SOM SKULLE VARA INTRESSANT .VAR FICK DU TAG PÅ DOM SVARTA FRAMLYSENA SKULLE JAG VILJA HA TILL MIN OCKSÅ MVH JIMMY
Hej alla zx12 frälsta. :hojraket
Jag har haft min 12:a i stort sett en säsong nu. Och jag är otroligt nöjd med den.
Men nu är det vinter och jag har rivit isär den för att snygga till dom saker jag stört mig på.
Den var fel färg, så den ska lackas om nu, så ville jag ha undertail, andra blinkers, svart framruta och svarta framlysen. Så ville jag ha en hugger i kolfiber och lite annat småpill.
Och nu är allt införskaffat.
Men det är en sak jag har problem med. Jag stör mig oerhört mycket på att svingen är silver och ramen är mörkt grå metallic med lite lite lite lite grönt i.
:va :va :va :va
Färgkoden ska tydligen vara 8f, men den får jag inte fram. Och jag har jobbat ett tag med billacker.
Är det nån annan som har kollat fram nån vettig kulör här? Så jag slipper gå igenom alla färgkartor igen.

MVH Morgan.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad gjordes för uppdateringar på kwacken genom åren?

De jag vet om är 02 med bättre koppling och modernare design?
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nu läste jag någonstans att det inte är ovanligt att motorerna rasar. Vad rasar, och vad beror det på? Vilka årsmodeller omfattas?
 

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Jag hämtar min nya 12:a imorgon en -01, röd såklart, 1600mil. Jag undrar lite vad ni gör för service på era hojar till våren "årsservice". Lämnar ni in eller gör ni det själva? Finns det en servicemanual att hitta på nätet? "Gör det själv"-bok eller liknande.
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
TJENA MORGAN HAR ETT SLIPON TILL EN LIKADAN CYCKEL MED ETT GRYMT LJUD I E DET NÅGOT SOM SKULLE VARA INTRESSANT .VAR FICK DU TAG PÅ DOM SVARTA FRAMLYSENA SKULLE JAG VILJA HA TILL MIN OCKSÅ MVH JIMMY

Hej Jimmy vad skulle du vilja sälja sliponet för jag kör med mitt orginal... Pm mig om det finns kvar samt vad det är för märke..

mvh

Stewe
 

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Jag hämtar min nya 12:a imorgon en -01, röd såklart, 1600mil. Jag undrar lite vad ni gör för service på era hojar till våren "årsservice". Lämnar ni in eller gör ni det själva? Finns det en servicemanual att hitta på nätet? "Gör det själv"-bok eller liknande.

Jag servar enligt serviceboken, jag servar allt själv känns bäst så. Jag har en servicemanual i pdf-format.

Nu läste jag någonstans att det inte är ovanligt att motorerna rasar. Vad rasar, och vad beror det på? Vilka årsmodeller omfattas?

Det har jag aldig hört talas om, däremot så är kopplingen känd för att vara vek. Har dock aldrg hört om nått om kopplingsras på en svensk maskin....
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top