Kawasaki ZX-12R tråden

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Tjena,

Är det någon som har besiktigat sin ZX-12R med lite lull-lull på? Jag har monterat helsystem, K/N filter, power commander och sedan bänkat den. Är det lugnt att besiktiga med de grejerna på eller måste jag typ byta system för bullerkrav eller liknande?

Tacksam för svar då jag måste besiktiga senast juni...

Det är nog precis vilket humör besiktningsmannen är på, det kan gå. Man har ju hört folk som har klarat det.
 

Amnebo

"Qui vivra verra"
Gick med
10 Mar 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
ZX-12R
Jag funderar på att göra likadant med min...
Vad blev skillnaden i bänken mot original ?
Vilket helsystem kör du med ?

Skillnaden mot orginal är jag osäker på men jag fick 174hk på slangen och 126Nm efter bänkning. Det känns att det är skillnad mot innan.. :yoparty Sedan tycker jag den går lite jämnare än tidigare, då jag bara hade satt på helsystemet (för ljudets skull såklart :) ). Jag har på ett Yoshimura helsystem, låter rätt maffigt kan jag lova. Det sjuka är ju att man alltid vill ha mer.. Visst, när det svänger kan inte JAG utnyttja kraften men så fort det går någorlunda rakt kan ju vem som helst vrida på rullen och då vill man ju ha så mkt som möjligt (inom vissa gränser..). Men den är klart lättare att få upp på slangen på 2:an o uppåt nu än tidigare. :tungan
 

SComfort

Medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Fredrika
Hoj
Kawasaki ZZR1400
Tjena,

Är det någon som har besiktigat sin ZX-12R med lite lull-lull på? Jag har monterat helsystem, K/N filter, power commander och sedan bänkat den. Är det lugnt att besiktiga med de grejerna på eller måste jag typ byta system för bullerkrav eller liknande?

Tacksam för svar då jag måste besiktiga senast juni...

Jag har provat två gånger. Min första tolva hade jag ett Muzzy helsystem på och där fick jag bara åka hem igen, dom mätte upp en bra bit över 130 db...
Den andra hade jag Acrapovic helssystem på och det enda besiktningsmannen sa var att det hördes ljuvligt, men det systemet var nog tystare än Muzzysystemet.
Så mitt tips är att prova, det värsta som kan hända är att du får ombesiktning. I synnerhet som det är lite jobb med att byta till originalet.
Lycka till!
 

HeppHepp202

Lite längre
Gick med
17 May 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
ZX12R, Honda Nv Custom, Duke II 640, KTM SM 625, Kawa 250 Cross, ZX130R
Här är en bild på min 12:a.
Har dock inge bra idé på regplåten, den syns bakifrån men sitter framför hjulaxeln.
Och blinkers sitter i diodbakljusen.
 

Bifogat

  • hoj.JPG
    hoj.JPG
    38.4 KB · Visningar: 217

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Bänkade min idag med myzzy titan helsystem+luftfilter och pc3. Det blev 172 häst och 130 i vrid på bakhjulet. Är nöjd med de siffrorna + att den gick mycket mjukare.

Bara för skoj skull så frågade jag vad en busa med samma utrustning fick för några värden i samma bänk. 154 hästar och 132 i vrid var svaret.

Givetvis kan man få andra värden i andra bänkar, det enda man kan jämföra är ju hojar som är bänkade i samma bänk.
 

Amnebo

"Qui vivra verra"
Gick med
10 Mar 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
ZX-12R
Jag har provat två gånger. Min första tolva hade jag ett Muzzy helsystem på och där fick jag bara åka hem igen, dom mätte upp en bra bit över 130 db...
Den andra hade jag Acrapovic helssystem på och det enda besiktningsmannen sa var att det hördes ljuvligt, men det systemet var nog tystare än Muzzysystemet.
Så mitt tips är att prova, det värsta som kan hända är att du får ombesiktning. I synnerhet som det är lite jobb med att byta till originalet.
Lycka till!

Låter som rätt sätt att gå tillväga, jag får prova helt enkelt. :)

Jag har ju sett att det är lite folk som är inne på tråden och som bor i Stockholmstrakten.. Är det inte några som är intresserade av att träffas någon helg och åka ett gäng tillsammans. Kan ju vara rätt kul att samlas med likadana hojar. :) Nästa varenda helg jag varit ute hittills i år har jag stött på Busaklubben Stockholm och de är ju mellan 5 o 10 hojar varenda gång ute o kör. Rätt så maffigt när de kommer ett gäng, även om jag har svårt för designen på busan och gillar vår knubbis bättre..

Några som är intresserade??
 
Last edited:

Amnebo

"Qui vivra verra"
Gick med
10 Mar 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
ZX-12R
Körning lördag 2/6

Tjena,

Jag har kikat lite på väderprognosen för helgen som kommer och det ser lite ostadigt ut än så länge. Om det BLIR fint väder, vilka är i så fall på att åka en tur på lördag?

Vi kör väl en lista:
1. Amnebo
 

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Ort
08-land
Hoj
Suzuki Hayabusa
Hallå där !

Naturligtvis är DU välkommen att åka med oss i Hayabusagänget speciellt Du som har garaget så nära en riktig Busa :tummenupp


Tjena,

Jag har kikat lite på väderprognosen för helgen som kommer och det ser lite ostadigt ut än så länge. Om det BLIR fint väder, vilka är i så fall på att åka en tur på lördag?

Vi kör väl en lista:
1. Amnebo
 

Erick

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Busa -05
Måste erkänna att en ZX12R är min absoluta favorit att köra. Är man som jag bara 197cm så sitter jag otroligt bra. Sen att hojen är lite slö. :va Men vad gör det?
Jag har i allafall avgassystem till ZX12. Kolla in på sidan http://www.oakperformance.se

Kör lugnt nu, även om det är mycket svårt med 12án. :yoparty
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Bänkade min idag med myzzy titan helsystem+luftfilter och pc3. Det blev 172 häst och 130 i vrid på bakhjulet. Är nöjd med de siffrorna + att den gick mycket mjukare.

Bara för skoj skull så frågade jag vad en busa med samma utrustning fick för några värden i samma bänk. 154 hästar och 132 i vrid var svaret.

Givetvis kan man få andra värden i andra bänkar, det enda man kan jämföra är ju hojar som är bänkade i samma bänk.


Vem har du frågat - morsan :tungan ? En busa bromsar ca 157 rwhp original och med de moddarna du nämner så är det ungefär samma ex hade jag 173 - 174 rwhp med de moddarna :tummenupp .//R
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
samkörning...

Hallå alla 12 åkare,jag har en fråga!! söndagen den 10/6 ska busagänget m fl ta en tur (lite längre men ändå hemma på sen em) Har ni lust att hänga på vore kul eftersom hojarna å körstilen e snarlika.. Jag vet att detta mail är sent ute men men ... annars tycker jag vi försöker hitta på nåt tillsammans snart vore kanon. Vi samlas vid statoil bredvid skogskyrkogården kl 11-11.30 sen drar vi en rejäl tur. mvh/Busapilot :hojbusa
 

Amnebo

"Qui vivra verra"
Gick med
10 Mar 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
ZX-12R
Hallå alla 12 åkare,jag har en fråga!! söndagen den 10/6 ska busagänget m fl ta en tur (lite längre men ändå hemma på sen em) Har ni lust att hänga på vore kul eftersom hojarna å körstilen e snarlika.. Jag vet att detta mail är sent ute men men ... annars tycker jag vi försöker hitta på nåt tillsammans snart vore kanon. Vi samlas vid statoil bredvid skogskyrkogården kl 11-11.30 sen drar vi en rejäl tur. mvh/Busapilot :hojbusa

Tjena!

Ja, det var lite kort varsel.. Jag var i och för sig nere i Gbg och hade inte kunnat delta ändå. Men jag åker gärna med en annan gång, alltid kul med samåkningar. :) Helgen som kommer är jag nere i Gbg igen men beroende på hur vädret blir i veckan kanske det blir ngn vardagkväll?
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
samåka

Tydligen e de lite bus på barkarby på ons kväll.Vore kul om ni hakade på Dom som bor söder om stan kan väl ses statoil nynäsvägen vid 18-18.15 så kanske vi kan åka å köra lite eller bara kolla...norrbor kan ju ta kontakt med ngn med busaklubb tröja inne på barkarby. En fika å snacka lite skit e aldrig fel eller en tur...mvh/Richard
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Fjädringsinställning

Ni som skruvat och testat fram och tillbaka, vilken är den bästa inställningen på originalfjädringen?
Annars får jag prova mig fram själv.
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
samling

Då var det dags för en sväng på ons (vid väder) samling statoil nynäsvägen kl 18-18.15 Se så kom igen nu zx-12 åkare.....mvh/Richard
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top