OK/Q8 SBK Racing 15W-50 Lösvikt, vart var det?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
vart var det man köpte det i lösvikt? vet att det stått här nånstans.. men hittar de fan inte när ja söker :va
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Alvhems livs tror jag det heter. Har varit där själv och handlat. Ligger precis vid 45:an en bit uppåt. Eller var det i älvängen? Nä alvhem! :gnissla
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
wheelie82 skrev:
2567859 Alvhems livs tror jag det heter. Har varit där själv och handlat. Ligger precis vid 45:an en bit uppåt. Eller var det i älvängen? Nä alvhem! :gnissla

Helt rätt att det ligger i Alvhem men det heter Svenssons Livs :tummenupp :D
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Lynn skrev:
2567916 Helt rätt att det ligger i Alvhem men det heter Svenssons Livs :tummenupp :D
Hur funkar det, har dem dunkar o sånt där med? Så att ja inte åker dit utan o kunna ta me mig lite olja till mig o robertzon :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fabbe skrev:
2568061 Hur funkar det, har dem dunkar o sånt där med? Så att ja inte åker dit utan o kunna ta me mig lite olja till mig o robertzon :tummenupp

Borde väl kunna ha sådan olja till min vtr också. Vad är det som är så speciellt med just den oljan?
Tänkte byta nu i veckan eller nästa.
Kör du bil får du gärna handla 4-5liter åt mig också fabbe, så får du lite soppa pengar för besväret också.
Om det nu inte är uberdyr olja dvs..:rolleyes:
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Rash skrev:
2568650 Borde väl kunna ha sådan olja till min vtr också. Vad är det som är så speciellt med just den oljan?
Tänkte byta nu i veckan eller nästa.
Kör du bil får du gärna handla 4-5liter åt mig också fabbe, så får du lite soppa pengar för besväret också.
Om det nu inte är uberdyr olja dvs..:rolleyes:

Ring mig så fixar vi !! :tummenupp
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Fabbe skrev:
2568061 Hur funkar det, har dem dunkar o sånt där med? Så att ja inte åker dit utan o kunna ta me mig lite olja till mig o robertzon :tummenupp

Tyvärr har jag inte koll på hur det funkar men du kan ju ringa dit, borde finnas i Gula sidorna :tummenupp :)
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jo dom har dunkar du kan köpa på plats. Men för att vara übersnål tar man givetvis med sig egen dunk! De har all olja (nästan) i tankar eller fat på vinden, sen en helvetes massa rör med etiketter på. Så kranar dom bara ur så mkt som man behöver. SBK-oljan är mc-olja, dvs sån som är specialanpassad för våtkoppling. Olja till bilar har de säkert också! :tummenupp
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Så vad får man betala för en liter OK/Q8 SBK Racing 15W-50?
Hur vet man att man får just 15w-50? Bra uppmärkt på tapparna?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
56 spänn litern, ta med egen dunk annars kostar en 5 liters typ 11 spänn till tror jag, ska snart göra ett nytt inköp.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Är detta ett skämt? Allt som verkar för bra att vara sant är bluff. Är det så med detta också?

Alltså. Mekonomen har enl mig billig olja när man får ex castrol magnatech till bilen för ca 100:-/litern.

Jag tyckte att mekonomen hade förhållandevis billig mc olja när de hade 20% rabatt för typ en månad sedan och då kostade castrol gps typ 108:-/litern

Här säljer en ICA affär olja till bilen för mellan 28 och 43 kronor liter, och olja till hojen för femtiolappen!

Vad är kruxet?? :va

Edit: Är kruxet kanske att de har fulolja modell jordbruksmaskin som de kallar för superhelsyntettilldinsportbil??
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Är detta ett skämt? Allt som verkar för bra att vara sant är bluff. Är det så med detta också?

Alltså. Mekonomen har enl mig billig olja när man får ex castrol magnatech till bilen för ca 100:-/litern.

Jag tyckte att mekonomen hade förhållandevis billig mc olja när de hade 20% rabatt för typ en månad sedan och då kostade castrol gps typ 108:-/litern

Här säljer en ICA affär olja till bilen för mellan 28 och 43 kronor liter, och olja till hojen för femtiolappen!

Vad är kruxet?? :va

Edit: Är kruxet kanske att de har fulolja modell jordbruksmaskin som de kallar för superhelsyntettilldinsportbil??


lr att dom köper in fat ist för flaskor som alla andra butiker gör.:tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
lr att dom köper in fat ist för flaskor som alla andra butiker gör.:tummenupp

Jupps, stora oljefat från Q8 står i en lada med pump rätt ut....:D
Köpte en tia....fick en liter "på köpet"....560:- för 11 liter av en olja som kostar 169:-/L på plastflaska. FAAAAN va bra!
Får se hur min låda gillar denna olja bara....

IMG_0185.jpg
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag har kört samtliga mina hojar på den här oljan, FZR1000, GPZ500, CBR929RR osv. utan några som helst problem. Har dessutom flertalet kompisar som har den i allt från endurohojar till sporthojar till glidare.

Det finns säkert nån gnällkärring som har läst för många kemiböcker om oljor och hävdar att det enda rätta är att själv gräva upp råoljan och sedan raffinera den i vedboden, men dom bortser jag ifrån. Jag har absolut inget att klaga på när det gäller den här oljan. Bra service är det också! :tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag har kört samtliga mina hojar på den här oljan, FZR1000, GPZ500, CBR929RR osv. utan några som helst problem. Har dessutom flertalet kompisar som har den i allt från endurohojar till sporthojar till glidare.

Det finns säkert nån gnällkärring som har läst för många kemiböcker om oljor och hävdar att det enda rätta är att själv gräva upp råoljan och sedan raffinera den i vedboden, men dom bortser jag ifrån. Jag har absolut inget att klaga på när det gäller den här oljan. Bra service är det också! :tummenupp

Jo, nog för att jag var där i sista stund innan stängningsdags men jag fick fan jogga med snubben sån fart var det på honom.
Kommer säkert funka fin fint och då lär jag aldrig mer handla någon annanstans!!
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top