Är ni riktiga mc-knuttar?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!
Har ni massa tags och skinnkläder me fransar och fula svarta solglasögon som egentligen är för små?:D

Eller ni är coola sporthojjs lirare me snyggga skinnställ och coola hjälmar?
Eller är ni både och?

Dem som äger sporthojj brukar dem vara intresserade av "vanliga" mc.s osså, typ touring? Eller det är inte så vanligt?

Om jag ska tala för mig sjlv så gillar ja sport och riktigt snygga choppers, går nog mer efter utseende än efter motor osv. Men choppers är härliga. Fast jag är helt såld på sporthojjar, så choppers blir mer att titta på än äga. :tuttar

Jag tror att dem som kör andra hojjar än sport är dem som är för tjocka för att luta sig fram. :tungan

Gäller enbart hojjar för er eller ni är intresserad av bilar osså? Jag gillar hojjar, men ja gillar bilar osså. Riktiga muskelbilar, mustanger ex.

Nu meckar jag inte me varken bilar eller mc.n utan jag tittar och kör. Äger ingen mc än, håller på med kortet. Men man kommer lära sig d man behöver när man väl äger en. Är inte rädd för att bli smutsig och hade ja haft nån som velat lära en mecka hade d varit roligt. Men man få väl lära sig sjlv när man väl har en. :) :tummenupp

Så dela med er och berätta vad ni tycker och tänker!

//M:tuttar
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag är en sporthojs knutte. ganska fränt halv ställ. grym hjälm. som lever för motorcyklar:yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
knutte är för mig en gubbe i 40+ som köper en glidare på äldre dar, kanske aldrig kört hoj tidigare.


själv e jag en "sporthojare"
mycket plast & fort ska det gå, helst på 1 hjul.

feta bilar ? tja.. & titta på kanske, inte att äga.
min bil tar mig fram & tillbaka till jobbet när det regnar.

bil = transportfordon
mc = enbart för nöje & att leka med :yoparty
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag är endurokille. Skitiga kläder, trasig hjälm och älskar att mecka. Som det ska vara :yoparty
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
när man berättar för "utomstående" att man kör motorcykel blir man klassad antingen GR-wannabe eller HA-knutte, och eftersom jag är rätt feg får det bli knutte :tummenupp

P.S. Jag är gangsta :yoparty
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
semper skrev:
2557153 är du en ninja? eller har du bara knytit en tshirt runt nyllet? :D


näää ja e bankrånare! :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vet inte va jag e.
en mjukis som har fått upp ögonen fär äldre maskiner o lite udda.
men är otrogen med en zxr fighter..
hänger här för man får så mycket svar o kan lära sig en massa..
:tummenupp
 

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Bromma
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Kombinerar det bästa av två världar. Knuttestil, rockabilly och uppvik är det som regerar när jag är ute tillsammans med min gammelhoj. Men när det gäller att köra motorcykel på riktigt är det något mer modernt och potent som är roligast. Och hade jag ett stooort garage skulle där stå en rolig jänkebil också! :yoparty
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Charlyze skrev:
2557213 Kombinerar det bästa av två världar. Knuttestil, rockabilly och uppvik är det som regerar när jag är ute tillsammans med min gammelhoj. Men när det gäller att köra motorcykel på riktigt är det något mer modernt och potent som är roligast. Och hade jag ett stooort garage skulle där stå en rolig jänkebil också! :yoparty


GO GURL!

p.s såg att du hade samma prio som ja :tungan d.s :tummenupp
 

Gabor

Guest
motorcyklist, förr kallades vi knuttar

kört hoj över 30 år, allt från 120 sakta, chopper, Guldwinge, Harley, sporthojar , motard, offroad, men gillar sporthojar för ATT DE KÖR MAN...:tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Offroadmupp i goretexställ! (all in black) Kniggtridder:yoparty
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
ja du än tar magen inte i tanken så lite framåt vill man väl ha det, fast det värsta i sportväg blir tyvärr för dyrt att försäkra...
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jonny trajja skrev:
2557265 ja du än tar magen inte i tanken så lite framåt vill man väl ha det, fast det värsta i sportväg blir tyvärr för dyrt att försäkra...

ja d e tråkigt som fan d me försäkringen, men folk lär komma på massa olika ideer att lura för att komma undan billigare. hittar dem på nya regler så hittar folk på nya sätt att luras. tråkigt....
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Money skrev:
2557148 Är Ni rikitga mc-knuttar eller man är inte det om man kör sport?!

Så dela med er och berätta vad ni tycker och tänker!

//M:tuttar

Herregud, trodde knuttefenomenet var utdött, inte p g a olyckor o så, utan av åldersskäl. En knutte var ju en snubbe som försökte kopiera James Dean-stilen. Körde i Vegamössa eller möjligen enbart med Brylkräm som huvudbonad. Alla farter över 110 innebar nära döden upplevelser då det inte gick att vara säker på att den engelska bågen höll ihop. Traja = oljig högerdoja, p g a konstant oljeläckage vid generatorn.

Färdvägarna styrdes av var det fanns allmänna kommunikationer så hemfärden var säkrad.

Normal knutteklädsel var jeans, lågskor, skinnjacka och snusnäsduk (konstant oljig antingen av håret eller motorolja). Standardtillbehör var bl a tuggummit TOY.

Knutteperioden inföll på 50-60 talet för att efter 70-90 nästan helt upphöra. Jo, vi som varit med hela tiden och med ett riktigt MC-kort från 1959 (en mycket varm sommar med mängder av getingar) åker nu supersporthojar och om vi inte är odödliga så har vi upplevt det mesta så det är bara att gasa.

Bli inte förvånade om ni blir omkörda som om blixten står stilla och att ni längre fram vid ett fik eller så, får en smärre chock när hjälmen åkt av och ser vem f-n som körde av bara f-n. I alla fall brukar poliserna se mycket förvånade ut när de stoppar mig o jag tar av mig hjälmen. Vaf, du kör ju värre en än 19-åring var en kommentar en gång.

Nä, knutten är död, lever bara i nostalgin och i det förgångna.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är det som händer på det här forumet? har svidi börjat sammarbeta med LunARstoRm och försöker blanda ihop inläggen lite diskret så vi inte ska märka ihopslagningen?:va
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Motard/Cross idiot, som kör som ett egg, Riktigt outlaw :yoparty
Med skydd lr jeans!
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
visst

Money skrev:
2557282 ja d e tråkigt som fan d me försäkringen, men folk lär komma på massa olika ideer att lura för att komma undan billigare. hittar dem på nya regler så hittar folk på nya sätt att luras. tråkigt....


hej! jo det är klart att en del försöker på ett eller annat sätt att smita undan, skriva hojen på nån gammal moster eller liknande.. men det mest skrämmande är dom som skiter i att försäkra överhuvud taget!!
jag vet inte riktigt vad som händer om det sker en olycka men stora skador dom egna hoj skadorna lär man få stå för men hur blir det med motpartens??:confused: antagligen blir man ersättnings skyldig.
det innebär väl att det bästa är att ha en typ av hoj som ligger vettigt i premie........:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top