TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Här är några bilder på min TLR innan bygget samt ett i garaget. :skrämd HeHe få se om den blir sig lik igen.

Grymt fin! Hoppas ditt bygge är reversibelt, så att du kan få tillbaka henne i skicket som på bilden om du behöver.
 

TLRR

Guest
garaget som det ser ut idag.
 

Bifogat

  • 30_27a 2.jpg
    30_27a 2.jpg
    36.1 KB · Visningar: 1,119

TLRR

Guest
Jösses vad snabbt ni frågar hinner inte med.Blinkers bak kommer från Ford Sierra och fram från Peugot.Jag kan återställa allt utom inner skärmen bak som man måste kapa i för att få dit under-tail eller vad f*n det heter på svengelska :D
 

TLRR

Guest
Körde Golden spectro 10/40 syntetic blend med motor orginal,efter förstärkt koppling Mobil 1 helsyntet har funkat klanderfritt och efter isärplockning av motor finns inte en tillstymelse till slitage. :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Motul

Jag kör med Motul 300V helsyntet och har inte haft några problems alls. Inget slirande från kopplingen och inget värre slitage än man kan förvänta sig!
Jag rekomenderar den oljan även om den är "lite" dyr (ca 500 pix för 4 liter tror jag den kostade), men bara det bästa är gott nog!!
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Motul

vilket drev ska man byta till? luftburk ska moddas, yoshiboxen användas. Vart köper man KN billigt? Undertray Eurotail (JMV) bytas :D

På vilken växel går ni upp på bakhjulet enklast och bäst?
Är det stor skillnad på tls och tlr ang. draget?
Hur många pannkakor går det på ett ägg?

Ja, alla dessa frågor för att vi ska ha fart på vår nya, kära tl tråd :rolleyes:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Det blir Mobil1 MX4T helsyntet. Har någon erfarenhet av denna?
 
Last edited:

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Enda erfarenheten jag har av olja är den gammel pappsen ha i håret :confused: inte helt omöjligt att det är densamma. Förresten så har pappsen ordnat 20-30% hos harris performance grejor om vi beställer en del förstås. Han tror vi är en stor mc- förening, men visst fan kan vi väl samla i hop nåt vid tillfälle, bra priser tror jag. Kanske om ni finner nåt intressant.

http://www.harrisperformance.com/index.htm
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
konstigt grabbar, för mig så klickar den upp perfekt. Det är nog bara tillfälligt, skedde mig förra veckan också.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Bo-Ove AB are official importers of Harris Performance.
They can be contacted on +46 87 61 02 66

men innan vi beställer så bör nån ordna en lista. Vet nån vilka blinders som passar bak i luftintaget! Pappsen mf ska byta röv som ni säkert känner till. Känn på den här :D
 

Bifogat

  • nelsont eurotail.jpg
    nelsont eurotail.jpg
    85.4 KB · Visningar: 844

TLRR

Guest
En fråga: varför valde ni just en TLR,och inte en Ducati eller SP 1 eller Rsv Mille. Mitt svar är att det är en väldigt bra sittställning och en motor som är skottsäker och kan trimmas till ett vettigt pris.
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
TLRR skrev:
En fråga: varför valde ni just en TLR,och inte en Ducati eller SP 1 eller Rsv Mille. Mitt svar är att det är en väldigt bra sittställning och en motor som är skottsäker och kan trimmas till ett vettigt pris.
Ungefär samma här räckte med att provsitta en Ducati så tyckte jag att körställningen var för extrem plus att Ducati kostar x antal tusen mer. SP1:an har aldrig känts direkt aktuell att köpa, vet inte varför men så är det iaf. Sen var det nog att TL:en var den som tilltalade mig mest av övriga hojar, hade jag valt idag hade det inte varit lika lätt att välja mellan TL och RSV, har aldrig provkört RSV så vem vet? Antagligen hade jag valt en TL igen, för nu när jag har en så vill jag aldrig bli av med den. :tummenupp
 

Rascal

Stödköp cognac !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SP-1
Det är en underbar motor i Suzzen, så är det... :fakta
Sedan är den jädrans go att åka på.
Varför är Bimota SB8R en av mina drömmar?
Ett av svaren är motorn, som dessutom är något uppskrämd.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Jag var ute efter en twin efter åratal av rad 4. Alla jag känner kör blade, R1 och vem fan vill fälla in? Tlr sticker ut fett, ingen dussin hoj, går ju fan inte finna nån att köpa vilket är bra :D Körställning, drag, mm vet jag inget om. Köpte den för 2 månader sen och körde bara så att jag kände att växlarna gick i, den har bara gått 500 mil. Blir fan tår ögd när Rascal och ni andra beskriver bike.

NU ÄR DET SNART PÅSK OCH PAPPSEN SKA HA KUL, TJOHOO OCH CHIP :p
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Själv har jag alltid varit förälskad i TLR´en, ända sedan den kom -98

Visst har jag funderat på SP-1, RSV, Ducati m fl twinnar men när det kom till kritan var det egentligen aldrig aktuellt med någon annan hoj än en TLR för min del. Jag skulle inte byta henne mot någon annan vanlig gathoj, isåfall skulle det vara något väldigt exklusivt som en SB8R eller något. Jag kan ärligt säga att jag äger min drömhoj. :crash
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top