Förlänga min befintliga sving, går det att köra med org tändsystem med turbo?

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Finns det någon som vet vart /vem jag kan kontakta ang förlänga min sving till Yamaha FZR 1000 -90? Bygger nu en turbo maskin och vill så lite som möjligt åka på "bakhjulet"!!

Har nu en renoverad och uppgradera turbo från Volvo 850 T5R som ska ge 330-350 hk.
Är sponsrad av (http://www.h2mracing.se/) som bistår med intercooler (280 * 300 * 760 mm), Räcker den?

http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=1162_1163&products_id=2895

OBS! Jag är en gammal dragrace mek inom biler men är nu nybörjare på MC och har åkt 340 km/t med bil men har nu sadlat om och är tacksam för tips och råd då jag tänker satsa på PSB nästa år!!
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Kul med fler turbo cyklar i stan. Blir det något gatåka med cykeln eller blir det en ren race hoj? Jag har ev en kille som ska hjälpa mig med min swing...kan höra med han om han kanske kan hjälpa dig med. Vilket fusk, jag vill oxå vara sponsrad:gnissla
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Tack för det Österund!

Dainese skrev:
2557099 Kul med fler turbo cyklar i stan. Blir det något gatåka med cykeln eller blir det en ren race hoj? Jag har ev en kille som ska hjälpa mig med min swing...kan höra med han om han kanske kan hjälpa dig med. Vilket fusk, jag vill oxå vara sponsrad:gnissla
Såg att du kom ifrån stan och jag från Brunflo. Jag har många sonsorer!Jag kör dragracing men vill regga den för gata med turbo! Har du lust att höra av dig till mig? Körde du på Ope sist?
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
PeterFZR1000 skrev:
2557174 Såg att du kom ifrån stan och jag från Brunflo. Jag har många sonsorer!Jag kör dragracing men vill regga den för gata med turbo! Har du lust att höra av dig till mig? Körde du på Ope sist?

Japp jag gjorde ett tappert försök på ope, d var första gången jag provade på 402m körning med båge. Fick till 10,13 och en slutfart på 240km/h. Jag vil regga min med turbo oxå, men det beror på hur mkt stök det är, om det är värt det.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Kul...

Dainese skrev:
2557189 Japp jag gjorde ett tappert försök på ope, d var första gången jag provade på 402m körning med båge. Fick till 10,13 och en slutfart på 240km/h. Jag vil regga min med turbo oxå, men det beror på hur mkt stök det är, om det är värt det.
jag va på väg att prata med dig flera gånger men annat kom emellan.... Har du lust att tha kontakt för jag har lite att fråga dig om.... Sugen på dragrasing i sommar? Kan du kolla ang förlängd sving?:yoparty
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
PeterFZR1000 skrev:
2557208 jag va på väg att prata med dig flera gånger men annat kom emellan.... Har du lust att tha kontakt för jag har lite att fråga dig om.... Sugen på dragrasing i sommar? Kan du kolla ang förlängd sving?:yoparty

Vore grymt kul att åka lite drarace i sommar...men beror på om min ekonomi pallar med det. jag ska höra mig för om swingförlängare så fort jag springer på killen...har tyvärr inte hans nummer.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hallå......

Dainese skrev:
2557227 Vore grymt kul att åka lite drarace i sommar...men beror på om min ekonomi pallar med det. jag ska höra mig för om swingförlängare så fort jag springer på killen...har tyvärr inte hans nummer.
Fick du mitt privata mess? Om du inte har något emot så skulle jag vilja titta på din hoj ang turbo bygget!! Vill du se min hoj så gå in på www.h2mracing. se och gå sedan in på bilar så ser du min hoj FZR1000..
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ska du köra med 300 hästar turbo kan du använda original tändsystem om du slår ihop stiften till 0.50 mm (bara för sökerhets skull). Över 300 hästar - då behöver du joule'a upp dig nåt snäpp.

Instegsåret som newbie i klassen bör man kanske inte stirra sig blind på bakhjulseffekten utan mer satsa på att få till ett så lågt och lätt chassi som möjligt med bra fjädringskomponenter samt få till starterna.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
PeterFZR1000 skrev:
2557266 Fick du mitt privata mess? Om du inte har något emot så skulle jag vilja titta på din hoj ang turbo bygget!! Vill du se min hoj så gå in på www.h2mracing. se och gå sedan in på bilar så ser du min hoj FZR1000..

Japp jag fick det och jag har svarat på det:) , just nu så står cykel bitvis ner skruvad så det är egentligen inte så mkt att se.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Ok!

Dainese skrev:
2557280 Japp jag fick det och jag har svarat på det:) , just nu så står cykel bitvis ner skruvad så det är egentligen inte så mkt att se.
Alltid kläcker det ideer av att få titta!!
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
andersbrink skrev:
2557277 Ska du köra med 300 hästar turbo kan du använda original tändsystem om du slår ihop stiften till 0.50 mm (bara för sökerhets skull). Över 300 hästar - då behöver du joule'a upp dig nåt snäpp.

Instegsåret som newbie i klassen bör man kanske inte stirra sig blind på bakhjulseffekten utan mer satsa på att få till ett så lågt och lätt chassi som möjligt med bra fjädringskomponenter samt få till starterna.




NEJ det går absolut inte att åka med orginaltändningen på denna maskin

Dels är den på tok för klen

Dels ställer den på tok för mycket tändning runt moment topp

Körde nästan 10 år med min yamaha turbo
brände allt som gick att bränna

Har även suportat andra med fzr 1000 turbo byggen , tändningen är den kritiska delen



( körde nog under 0,4 på stifften med orginaltändning) Orkar inte ändå
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
andersson turbo skrev:
2557903 NEJ det går absolut inte att åka med orginaltändningen på denna maskin

Dels är den på tok för klen

Dels ställer den på tok för mycket tändning runt moment topp

Körde nästan 10 år med min yamaha turbo
brände allt som gick att bränna

Har även suportat andra med fzr 1000 turbo byggen , tändningen är den kritiska delen



( körde nog under 0,4 på stifften med orginaltändning) Orkar inte ändå

Varför pallar inte systemen trycket ?
För låg spänning ?
För låg kapacitet ?

Ska man ha olika spänning jämte med varvtalskurvan ?
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej Peter Andersson

andersson turbo skrev:
2557903 NEJ det går absolut inte att åka med orginaltändningen på denna maskin

Dels är den på tok för klen

Dels ställer den på tok för mycket tändning runt moment topp

Körde nästan 10 år med min yamaha turbo
brände allt som gick att bränna

Har även suportat andra med fzr 1000 turbo byggen , tändningen är den kritiska delen



( körde nog under 0,4 på stifften med orginaltändning) Orkar inte ändå
Kan jag bara byta ut tändspolarna eller?
Sist jag pratade med dig så surrade du om Dyna 2000 eller 4000 och att jag va tvungen att tillverka något (stor som en snusdosa) sa du. Vad är denna "snusdosa" för något? Har du möjlighet att tillverka en sådan som jag sedan kan köpa av dig?
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Kan jag bara byta ut tändspolarna eller?
Sist jag pratade med dig så surrade du om Dyna 2000 eller 4000 och att jag va tvungen att tillverka något (stor som en snusdosa) sa du. Vad är denna "snusdosa" för något? Har du möjlighet att tillverka en sådan som jag sedan kan köpa av dig?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Flashback! Det här trådinnehållet har ju diskuterats minst en gång tidigare. Med samma frågeställare? Rekommenderade jag då att ge sig på att trimma en FJ1200 istället om man prompt måste ha en Yamaha? FJ'n har ju använts tidigare som grund för vissa äldre Top Fuel byggen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top