derbi senda 125?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
det finns en här på skolan som har en Derbi senda 125. Låter riktigt skönt och verkar riktigt go att köra, och den verkar rätt billig.

Jag vill så gärna ha en motard men har ingen större budget..

Är det värt att byta upp sig mot en sån? vett att den bara har 12 hästar, vilket är det enda hindret.

Hur är det med service på denna? Hur fort går den? är den rapp eller är den seg? Går det ens att hålla trafiktempot på en 90väg?

Eller är det smartaste att vänta med motard tills jag tagit mellankort?
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
en jag känner hade en sån som "låne" hoj innan han skulle få sin riktiga..
Men iaf, han sa att den toppade runt 100, och var ganska seg om han jämförde med sin NSR som han fick sen...
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
jo att den är seg är väl inte så konstigt då det är en 4takt, men 100 :( Vill köra motard, men 100 är inget att hurra för.. dock är det ju ett bra sätt att köra lite lagligare :)
 

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Ort
trollhättan
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
men en drbi denda 125 känns som moppe ju och är slöare en slaim
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Jag körde ifrån en sån med en gammal Honda CB125T, vilket är en över tjugo år gammal hoj... Som förresten också är fyrtakt.
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
125_next skrev:
2556277 Tror jag nog att de är.... Derbi hålelr på med moppar och Yamaha? ni vet själva

Så du påstår att derbi inte har tillräckligt bra grejer på sina mc bara för att de mest tillverkar moppar? Tror inte att du märker någon skillnad :pannkyss Dessutom är det väll nästan samma motor, eller har jag fel?

Dessutom tycker jag att Derbi Senda 125 är rätt snygg, fast lampkåpan skulle behöva bytas..
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
tvålen skrev:
2556035 Jag körde ifrån en sån med en gammal Honda CB125T, vilket är en över tjugo år gammal hoj... Som förresten också är fyrtakt.

den e ju 2cyl och var inte så billig på sin tid. det är som att jämföra 2takt med 4takt :)







lite offtopic... är inte gpr125 också fyrtakt nu? är den sohc eller dohc?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
dezyn skrev:
2556299 Så du påstår att derbi inte har tillräckligt bra grejer på sina mc bara för att de mest tillverkar moppar? Tror inte att du märker någon skillnad :pannkyss Dessutom är det väll nästan samma motor, eller har jag fel?

Dessutom tycker jag att Derbi Senda 125 är rätt snygg, fast lampkåpan skulle behöva bytas..


NeeeJ Jag menar att dom kasnke inte är så rutinerade med att bygga störe MC än Yamaha då Yamaha är ett av dem ledande företagen i detta.... Sen kanske derbi bygger bra... Men dem satsar mest på moppar

Sen så har dem en ny lampa och gjort lite mera moddar på den nya modelen

125%20BAJA%20SM%20125%204T.jpg
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
125_next skrev:
2556403 NeeeJ Jag menar att dom kasnke inte är så rutinerade med att bygga störe MC än Yamaha då Yamaha är ett av dem ledande företagen i detta.... Sen kanske derbi bygger bra... Men dem satsar mest på moppar

Sen så har dem en ny lampa och gjort lite mera moddar på den nya modelen

125%20BAJA%20SM%20125%204T.jpg

Mjo förstår vad du menar, yamaha är ju kvalitetsmärke, men har ofta hört och läst om folk som tycker det är överdrivet bra grejer på mopparna (tror prulle kan hålla med mig), och det är nog inget problem för derbi att sätta in en 4t motor.

Den nya modellen var snyggare än gammla! Måste bara hitta en bild på hur den ser ut från sidan..
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Gondala skrev:
2556398 den e ju 2cyl och var inte så billig på sin tid. det är som att jämföra 2takt med 4takt :)







lite offtopic... är inte gpr125 också fyrtakt nu? är den sohc eller dohc?

Jo precis, alla derbis nya lätta motorcyklar (förutom den så kallade Baja, som ersätter derbis nuvarande 4taktar SM modell) kommer få en ny motor (4takt) med vätskekylning och 4 ventiler.
Har läst lite om den och den ska tydligen utveckla 11,4 kw, låter ju lovande, om det nu är sant. Konstigt att den har över 11kw, borde ju inte vara godkänt?

http://www.moto-station.com/article1864-news-2007-derbi-125-mulhacen-freexter-terra-baja-gpx-1.html
Där kan ni se nästan alla deras nya modeller, DRD Racing 125 SM ser ut så där, fast med 4taktar rör.

EDIT: http://www.mcjournalen.no/Derbi06/derbi_sendaDRD_SM3_06.jpg
Där är Derbis DRD Racing SM 125
 
Last edited:

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
125_next skrev:
2556277 Tror jag nog att de är.... Derbi hålelr på med moppar och Yamaha? ni vet själva
yamaha xt är ju inte direkt byggt av yamaha det är ju byggt i något annat u land i asien tror jag:va
sen att derbi är skit kan jag nog inte hålla med om för nu snackar vi 125cc
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
RyXze skrev:
2556594 Jo precis, alla derbis nya lätta motorcyklar (förutom den så kallade Baja, som ersätter derbis nuvarande 4taktar SM modell) kommer få en ny motor (4takt) med vätskekylning och 4 ventiler.
Har läst lite om den och den ska tydligen utveckla 11,4 kw, låter ju lovande, om det nu är sant. Konstigt att den har över 11kw, borde ju inte vara godkänt?

http://www.moto-station.com/article1864-news-2007-derbi-125-mulhacen-freexter-terra-baja-gpx-1.html
Där kan ni se nästan alla deras nya modeller, DRD Racing 125 SM ser ut så där, fast med 4taktar rör.

EDIT: http://www.mcjournalen.no/Derbi06/derbi_sendaDRD_SM3_06.jpg
Där är Derbis DRD Racing SM 125


2-takt!!!!:yoparty ser ju fet ut
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
hade drd racing modellen gjorts som 2t skulle det ju bli succé. derbis moppar håller ju hög klass så om deras 125:eek:r va 2t skulle de antagligen också sälja som smör.:fakta
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
RyXze skrev:
2556594 Jo precis, alla derbis nya lätta motorcyklar (förutom den så kallade Baja, som ersätter derbis nuvarande 4taktar SM modell) kommer få en ny motor (4takt) med vätskekylning och 4 ventiler.
Har läst lite om den och den ska tydligen utveckla 11,4 kw, låter ju lovande, om det nu är sant. Konstigt att den har över 11kw, borde ju inte vara godkänt?

http://www.moto-station.com/article1864-news-2007-derbi-125-mulhacen-freexter-terra-baja-gpx-1.html
Där kan ni se nästan alla deras nya modeller, DRD Racing 125 SM ser ut så där, fast med 4taktar rör.

EDIT: http://www.mcjournalen.no/Derbi06/derbi_sendaDRD_SM3_06.jpg
Där är Derbis DRD Racing SM 125
Fan, dom där var ju coola :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top