Bröstcancer och prostatacancer

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jättefint att det görs enorma insamlingar för rosa bandet som stödjer forskningen för bröstcancer.

Men prostatacancer då och det blåa bandet? När ska Globen belysas med blått och när skall det bli kampanjer i storlek med rosa bandet?

Jag köpte både ett blått och ett rosa band på apoteket och väntar fortfarande på svar ifrån Cancerfonden om varför inte blåa bandet är mer i fokus.

Ska det vara jämställt med allt annat här som alla tjatar om så skall det väl även vara så inom forskningen och insamling av pengar.
 

Solid snake

Guest
Bikerbitch skrev:
2554792 Ska det vara jämställt med allt annat här som alla tjatar om så skall det väl även vara så inom forskningen och insamling av pengar.
:trött
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
men de förstår du väl..värre för tjejer o förlora ett bröst som dem absolut inte kan ersätta än att vi killar ska förlora våran lilla som är så lätt ersättningsbar :rolleyes:
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
OJ! Blev förvånad när jag såg att du var tjej faktiskt :) Trevligt

Tyvärr är det ju ofta så att när man pratar om att det ska vara "jämställt" så är det oftast bara åt ena hållet... (Ni kan lista ut vilket...)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
AndreasNo skrev:
2554803 men de förstår du väl..värre för tjejer o förlora ett bröst som dem absolut inte kan ersätta än att vi killar ska förlora våran lilla som är så lätt ersättningsbar :rolleyes:

Ironin flödar :) Visst förlorar man sin kvinnlighet om man måste ta bort sina bröst. Men med dagens läkare går det att fixa till. Hur gör man med prostatacancer?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det mest pinsamma av allt är att LAMBI (rövpapper) har gjort en utgåva med rosa papper som säljs i sexpack. Och de är sååååå fruktanstvärt generösa att de skänker hela EN krona per såld förpackning!!!! Som säkerligen kostar åtminstone 33:90:- rek.pris.
Varför inte höja priset med en femma och skänka 6 kronor istället!? Pinsamt är ordet....
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Linuus skrev:
2554808 OJ! Blev förvånad när jag såg att du var tjej faktiskt :) Trevligt
Tyvärr är det ju ofta så att när man pratar om att det ska vara "jämställt" så är det oftast bara åt ena hållet... (Ni kan lista ut vilket...)

:tummenupp Precis, inte jobba för både män och kvinnor utan bara för kvinnor. Skulle kvinnorna jobba för männen också skulle det se bättre ut med bland annat föräldrarskap. Men det lär aldrig hända.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
prostatecancer är väl vanligare men inte nära lika farligt som jag förstått det. Troligtvis därför.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Bikerbitch skrev:
2558897 Fan va hårt att bara jag har funderat på detta då..:näsblod

Jag har också funderat på det, jag har bara inte sagt något eftersom jag inte vill bli stämplad som en kvinnohatande manschauvinist.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ähhh, de är ju bara kvinnorna som är sånna whiners! vem bryr sig liksom... elr?!

Jämställdhet vare här!
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Män kan få bröstcancer, kvinnor kan inte få tetikelcancer.
Är det jämställt?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Män som pga cancer måste ta bort hela sin prostata får i bortåt 80% av fallen erektionsproblem och många får även kontinensproblem (urin).

För testikelcancer så kan man estetiskt ersätta testikeln med ett silikonimplantat..likt de vi tjejer kan få i bysten fast mycket mindre då ;)
Och ja..det borde belysas mycket mer..liksom testikelcancer.
 
Last edited by a moderator:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Citerat från Cancerfonden:
"Varje år får cirka 10 000 män i Sverige beskedet att de har prostatacancer. Det innebär att vi hör till de länder som har den största förekomsten av prostatacancer i världen.

Varje dag får mellan 15 och 20 svenska kvinnor veta att de har bröstcancer, sammanlagt cirka 7 000 fall varje år."

Ja, varför uppmärksammas inte det blå bandet MINST lika mycket som det rosa :gnissla

Jag har sett några små annonser i dagspressen, men inget som ens kommer i närheten av rosa bandets :mad:
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kan ju lika gärna ge pengarna till mej själv, många cancerfall är associerade med höjda nivåer av PI8 eller PI10.
Ni andra får gärna ge massor av pengar till cancerfonden, förhoppningsvis kommer det mej tillgodo! :D
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
varför inte ha ett vitt band för Cancer och dela upp pengarna imellan all forskning om cancer?? Jag förstår inte heller varför man inte hör något om det blå bandet.....hade inte sett det förens jag var på cancerfonden hemsida ikväll.

Lite statestik
http://www.cancerrisk.info/hccpquiz.pl?func=show&quiz=lung&page=table

Fler män än kvinnor dör i cancer varje år men det är ändå kvinnor som det verkar mest synd om....

mer statestik
http://www.cancerfonden.se/upload/Dokument/Cancer%20i%20siffror/Totalsiffror%202005.pdf

Cancer suger!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top