Är det ok att sälja/överlåta medlemskap?

Är försäljning/överlåtelse av medlemskap ok?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Det är mycket spekulationer i ämnet. Vad tycker ni själv?

Jag tycker:
Överlåtelse till nära familj tycker jag är ok.
Försäljning tycker jag är fel då de som vill ställa sig på väntelistan aldrig kommer få en plats.

Psssst .... kanske göra sticky ett tag?
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mr K skrev:
...de som vill ställa sig på väntelistan aldrig kommer få en plats.
Hade det inte varit för just detta hade jag inte haft något emot försäljning.

Tråden "stickad".

Edit: och "unstickad"...
 
Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Tycker överlåtelse inom familj (ej hela släkten) är ok, i övrigt ska dem som ställt upp och hjälpt till ha förtur!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Håller med föregående talare. Överlåtelse av medlemskap inom familjen är okej samt två separata kölistor till nya medlemskap. En för personer som ställt upp och engagerat sig under året och en för övriga.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Förordar också att folk som har hjälpt till får företräde = två listor och ingen överlåtesler.

Men jag ser ingen anledning till att klydda till med att göra undantag för familjen, är det vanligt? Vem räknas till familjen? ("vi är ju alla guds barn" eller vad troende brukar säga, blir ju ganska stor syskonskara).

Mao inga överlåtelser alls om jag får tycka.
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Hmmm. Har nyligen upptäckt tjusningen med sporthoj och bankörning. Körde årets sista körning hos er på Sturup.
Måste erkänna att jag själv lagt ett bud på medlemskap nu i höst men vid närmare eftertanke är jag helt klart emot överlåtelse i alla former.

Om jag utgår från mig själv så kan jag se mig själv flagga vid ett antal körningar i sommar om man på det sättet kan få komma in på "en förturslista". Är man motiverad så är det helt klart värt en sommars flaggande om detta ger mig en hyfsad chans att få ett av de åtråvärda medlemskapen vid nyår.

Jag förstår dock dem som inte vill "chansa" utan köper ett medlemskap nu när möjligheten finns.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nope, det är inte ok med försäljning/överlåtelse. Inte inom familjen heller. Låt dem som ställt upp få förtur, tycker jag.
 

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där onsdagsgasset passerar
Hoj
uhm.. ingen!
håller med PGH..

Eller så får man göra så att man samlar in alla "avslutade medlemsskap" och lägger dem i en pott som lottas/nyregistreras på nyår som vanligt..
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Rickar skrev:
2548442 Hmmm. Har nyligen upptäckt tjusningen med sporthoj och bankörning. Körde årets sista körning hos er på Sturup.
Måste erkänna att jag själv lagt ett bud på medlemskap nu i höst men vid närmare eftertanke är jag helt klart emot överlåtelse i alla former.

Om jag utgår från mig själv så kan jag se mig själv flagga vid ett antal körningar i sommar om man på det sättet kan få komma in på "en förturslista". Är man motiverad så är det helt klart värt en sommars flaggande om detta ger mig en hyfsad chans att få ett av de åtråvärda medlemskapen vid nyår.

Jag förstår dock dem som inte vill "chansa" utan köper ett medlemskap nu när möjligheten finns.

Wow, Såg att jag är citerad i din signatur.:D

känner mig riktigt ärad!:Bugar :)

Kul! :tummenupp
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Beslut är fattat av styrelsen, därför fyller denna tråd inte någon funktion längre.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top