ZZR 1400-tråden

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Kom ner på söndag och titta vi börjar köra kl 13:00 :banana

Mvh calle
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Welcome to the cult :banana

Lite komiskt att du ville ha ett bättre acc på hojen tycker jag :D
Får väl köra en 402 race nån gång, 16 Vs 17 och se vem som vinner :yoparty

Hej hej.

Jag har också en zzr 1400 -08. Köpte den i år och har hunnit med 130 mil och ett nytt bakdäck. Helt original förutom att jag bytte framdrevet till ett 16 kuggars i stället för 17. Blev lite bättre ax och lite roligare att köra.

Har funderat på ett högre kåpglas, Berätta gärna vad ni tycker om era.


Mvh. Torbjörn
 

Tob1

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZZR 1400
Tackar så mycket.

Kul att det är lite liv i den här tråden:)

Kommer kanske ner till Sturup på söndag, är lite sugen på att köra själv. Såg att det fanns platser kvar fortfarande. Hur dags ska man vara där om man ska deltaga?
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Vill du köra så måste du boka och betala innan den 28 , fast är det första gången så borde du köra i gul grupp och den var full men bok blå så kan vi byta , jag kör i gul därför att jag har en ny cyckel men jag har ju kört där förr.

Men det ordnar sig om du boka snabb

Det går inte att betala där och köra tyvärr.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Ja, utan liv här skulle sporthoj inte vara mycket att ha :rolleyes:
Är alltid kul när man ser nya inlägg!

Ut och kör med dig bara :tummenupp
Ska själv testa bana snart med min svarta :banana

Tackar så mycket.

Kul att det är lite liv i den här tråden:)

Kommer kanske ner till Sturup på söndag, är lite sugen på att köra själv. Såg att det fanns platser kvar fortfarande. Hur dags ska man vara där om man ska deltaga?
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Den här helgen blev det lite drygt 30 mil bakom det nya kåpglaset.
Måste säga att det funkar riktigt bra! Luften träffar mitt i hjälmen och kryper jag ihop någon dryg decimeter så kommer jag nästan helt ur fartvinden. Då har jag hela visiret över kåpglaskanten. De små öppningarna i nederkant gör nog nytta då det är noll turbulens bakom kåpan. Hatten av för MRA!

För övrigt är jag helnöjd med hojen. Jag märker dock en lite kraftigare vibration runt 120-130. Något som ni andra kännt av?

// P
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Låter ju kanon med MRA glaset :yoparty
Hur lång är du förresten, kan ju vara lite intressant att veta när man snackar vart fartvinden träffar :gnissla

Vibrationer :va
Jag provkörde en BMW R1200 i helgen, Boxer-2:a med Akrapovicsystem och blev smått nyförälskad i min ZX-14 igen efter den turen kan jag säga :kär
Där snackar vi vibrationer kan jag säga:crash
Tycker våra hojar är i princip helt vibrationsfria oavsett varvtal. Det enda negativa jag kan komma på med min hoj är att 1:ans växel "klonkar" rätt bra när man lägger i från Neutral :mad:

Någon här som strippat sin kärlek på kåpor förresten?
Jag gav mig på att vaxa, polera och putsa lite i söndags och tänkte plockat bort tank-kåpan, men fattar inte (och vågar inte) slita bort den med våld...
Nån som plockat av den innan?
För övrigt kan jag säga att Autosol fungerar ypperligt på originalburkarna :smasha

Ninja 1.jpg
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Kåpor

Hej !

Skruva av gälarna och de till HoV på ovansidan lossa alla skruvar i plastbiten ovanpå tanken sen siter den i två gummi grejor somman får dra loss den ur .
Även gälarna sitter i några gummi grejer .

Håll koll på överlappningen vilken som är övers och underst.

Mvh Calle
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Jag är 1,77...

Hojen går ju nästan helt vibrationsfritt så minsta förändring känns ju. Den lilla ökningen av vibrationer är inget direkt störande utan mest en notering.
En annan intressant iaktagelse är att enligt färddatorn så är bränsleförbrukningen vid stadskörning 0,75 l/mil men vid 130 0,53 l/mil...
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Hej !

Skruva av gälarna och de till HoV på ovansidan lossa alla skruvar i plastbiten ovanpå tanken sen siter den i två gummi grejor somman får dra loss den ur .
Även gälarna sitter i några gummi grejer .

Håll koll på överlappningen vilken som är övers och underst.

Från dagens lokaltidning :
Om min Iphigenia.
Får se om det är läsbart här.

Mvh Calle

View attachment 360517

Hade v gälarna och skruvade av alla skruvar till tank-kåpan samt de nedersta på insugskanalerna men fick ändå inte isär det :(
Men va väl för att jag inte vågade dra då.
Får testa lite mer nästa gång jag storstädar! :tummenupp

Din länk funkar inte tyvärr :confused:
hade varit roligt att se!

Jag är 1,77...

Hojen går ju nästan helt vibrationsfritt så minsta förändring känns ju. Den lilla ökningen av vibrationer är inget direkt störande utan mest en notering.
En annan intressant iaktagelse är att enligt färddatorn så är bränsleförbrukningen vid stadskörning 0,75 l/mil men vid 130 0,53 l/mil...

Är själv 1.83 :banana
Kanske gör lite på luftmotståndet beroende på ens längd med?
0,53 l/mil är bra! Ligger själv i genomsnitt på 0.65 l/mil vid normal körning och 80% väg 20% stad.
Som allra längst tror jag att jag lyckades rulla 326 km på 21 liter bränsle! :yoparty
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Den sitter rätt hårt i gummifästena men lirka lite så kommer den. :mad:

Om jag får din e-postadress så kan du få den där maila mig på polarvargen@vargar.se

Gäller er andre med om ni vill läsa om min :kär Iphigenia.

Mvh Calle
 

Oldox

Ny medlem
Gick med
2 May 2012
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR 1400 -07 ABS
Hej

Jag har precis inhandlat mig en ZZR.. underbar hoj.
Den har nästan gått 1200 mil. . Servad enligt bok. Men funderar på frångå boken och byta olja o sånt själv.
Vad görs på en 1200mila-service ? Den ska tydligen vara rätt dyr.
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Välkommen i gänget! :rock
Kul med en zäta i närheten.
Står det inte i serviceboken vad som skall göras?
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Den sitter rätt hårt i gummifästena men lirka lite så kommer den. :mad:

Om jag får din e-postadress så kan du få den där maila mig på polarvargen@vargar.se

Gäller er andre med om ni vill läsa om min :kär Iphigenia.

Mvh Calle

You´ve got mail :tummenupp
Ska testa att rycka lite försiktigt, blev dock lite missnöjd på verkstaden som tydligen glömt stoppa tillbaka nån avgasslang!? efter senaste servicen :arg

Hej

Jag har precis inhandlat mig en ZZR.. underbar hoj.
Den har nästan gått 1200 mil. . Servad enligt bok. Men funderar på frångå boken och byta olja o sånt själv.
Vad görs på en 1200mila-service ? Den ska tydligen vara rätt dyr.

Välkommen i gänget :yoparty
Jag lämnade in min på 1200-mils förra veckan!
Det som görs på den servicen är Tändstift, oljebyte samt lite okulärkontroller! allt står i servicehandboken eller på google!
Ett tips är att passa på att byta broms & kopplingsvätska samtidigt om du inte gjort det!
Jag hade eget material (olja, stift, däck) och fick betala 3221:- för alles! då går 500:- bort för däckbytet för din del men å andra sidan tillkommer material...
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Hej!

Välkommen i gänget !

Trillade för övrigt över Tobi1 på samma väg vilket inte är helt vanligt mitt i Göinge .

Hoppas vi kan talas vid nästa gång.
Jag servar alltid min mc sjäv om det inte gäller garantier och kjedjor som ska nitas.

1200 mil på en 07 var inte mycket min har gått 3550 nästa 600 sen februari .

hörs dyrt med service för 3200 !!

Möjligen byta bromsoljan pga kondens med koplingen ?? lär man aldrig behöva byta.

Olja filter tändstift, däck, bromsklosar, drev och kjedja byts all annat om och när det det går sönder eller strax innan.



Mvh Calle
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Nej 1200 mil på en -07 är fan inte mycket!
Men skadar ju inte att de tidigare ägarna haft den som korvmojenmoppe och poserat med :rolleyes:
har själv kört 520 mil sen 10/7 -10 och räknar nog med att köra minst 1000 mil under denna säsongen :yoparty

Tja, det är väl inga roliga pengar men värdesätter att ha en fullstämplad servicebok nu när jag har såpass ny hoj :)
Tänker dock byta oljan oftare utan att lämna in den då jag köpte på mig 16 liter sist :rolleyes:
Är väl bara olja och luftfilter vid 1800-Mil har jag för mig :va

Ett tips på tändstiften är dock att beställa från www.opieoils.co.uk iställer för din lokala handlare!
Här skulle de ha ca 230:-/stift :huvet
Där beställer du 4 st för ca 350:- :fakta
och så passar man på att köpa en jeffla massa olja på samma gång!


EDIT:
Här är en länk till servicemanualen:https://rapidshare.com/#!download|5...|15893|R~28AF2ED0F42D8C26F926F04E1C74F32D|0|0

Klicka på spara till dator och vips har du allt du behöver :tummenupp
På sidan 31 börjar diagrammen på vad som ska göras!
 
Last edited:

Oldox

Ny medlem
Gick med
2 May 2012
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR 1400 -07 ABS
Tack för alla råd..
Jag får fundera lite på det där med servicen. Det är ju ingen ny hoj, så lutar åt man man gör det själv

Har ju beställt en massa andra roliga tillbehör som kostar. Pkthållare, gpsfäste, högre ruta, slipons.
Var är värmen ??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top