ZZR 1400-tråden

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Nu sak vi se om nån ZZR ägare här har köpt, monterat och testat Kawasakis GPS-fäste som säljs som originaltillbehör?
Kikade på denna anordning på MC-mässan och verkar ju väldigt praktisk! Bara skruva fast i styret och haka på sin GPS :)
Följdfrågan blir ju då hur fan man får upp ström på ett smidigt sätt till ett 12-V uttag? :va
nån som har svar på detta?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu börjar tanken dyka upp på att byta min ZZR1100 mot en 1400. Priserna börjar ju bli vettiga nu. :) Något ni tycker man ska kika extra på om man tittar på en -06-08?
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Hej !

Jag provade en ZZR1400 hos Hörbergs 2010 och sedan dess har det varit mitt mål att köpa en.
Nu är det gjort och i Lördags hämtade jag den i Anderstorp hos Stigefälts .
En Svart 07 och den är så skön .:rock

Jag har 3 CBR1000f sedan tidigare och de tänker jag behålla eftersom de är till åren kommna och har inget större värde och de faktum att den ena kör jag enbart på bana med . :banana

Mvh Calle
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Om det finns ABS eller inte 06 och 07 var det tilllval.

Mvh calle
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Nu börjar tanken dyka upp på att byta min ZZR1100 mot en 1400. Priserna börjar ju bli vettiga nu. :) Något ni tycker man ska kika extra på om man tittar på en -06-08?

Det viktigaste är väl som på andra hojar att de är ordentligt servade :tummenupp
Några svaga punkter har jag inte hunnit märka ännu men kan påpeka att INTE hälla i ELF-Olja i dessa cyklar... Fruktansvärt klonkig i lådan med deras olja!

Hej !

Jag provade en ZZR1400 hos Hörbergs 2010 och sedan dess har det varit mitt mål att köpa en.
Nu är det gjort och i Lördags hämtade jag den i Anderstorp hos Stigefälts .
En Svart 07 och den är så skön .:rock

Jag har 3 CBR1000f sedan tidigare och de tänker jag behålla eftersom de är till åren kommna och har inget större värde och de faktum att den ena kör jag enbart på bana med . :banana

Mvh Calle

Välkommen i klubben :tummenupp
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Hallå!
Alldeles färsk ZZR1400-pilot anmäler sig.

Gjorde premiärturen idag, 6 mil i 6 graders värme. Mycket nöjd med hojen från det lilla jag upplevde då jag tog det väldigt lugnt och inte åkte så långt.
Ser fram emot nästa helg med +15...

/ Peter
 
Last edited:

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Hej!

Jag är ju också ny och de gamla är tydligen inte så glada för att skriva.
Jag har fördelen att bo i Skåne och i år har vi haft snö fritt sedan mitten av Februari.
Jag köpte min Kawa den 26 feb och har kört drygt 100 mil sedan dess.

Det jag har lärt mig är att man ska tänga på vilken kraft det är i motorn. Och då har jag ändå kört en 130 hk Honda innan.
Jag har en ovana när det är 2-1 väg och det är att köra om där det är lite bredare men sträckat.

Så även härom dagen ut i det streckade området och på med gas i 6:ans växel då släppte bakhjulet och det blev lite vingligt men det ordnade sig den gången , annars kunde man varit statestik nu.:crash

Jag har tre saker som ska åtgärdas av säljaren . Framdäcket som var nytt var inte bra så man kan inte släppa styret utan att det blir vingel :arsele, en bromskiva fram ska bytas då den är skev vilket känns när man bromsar , det bromsar stötigt :rock och växelindikatorn visar inte femans växel :smasha . annars är det bra .

Mvh Calle Blåholtz:arsele
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Riktigt skumt fel det där då fått med växelindikatorn?
Får man lov att frÅga hur långt din hoj har rullat?

Angående det där med kraft kan jag säga att jag varit ute för samma grej typ :yoparty
Tänk Er för en extra gång innan ni drar rullen fullt ut i regn :crash
Jag fick hjulspinn i vått när jag drog fullt på 4:an :D :yoparty
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Hej!

Den har rullat 30000 km .

Jag får väl höra vad de säger på verkstaden när jag ska byta bromsskivan .

Mvh calle
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Jag har hollt koll på 1400 sedan i november 2011 och det fanns en 2010 som kostade 89500 kr men då hade jag tyvärr inte pengarna.

Sen fanns det två 07 med ABS en privat i Höganäs för 80 000 som gått 1800 mil det ända extra på den var tankväska.
Sen en hos Stigefält i Anderstorp som då kostade 85 000 med 2944 mil på mätaren med Scorpio dämpare +orginal, Cuts och tre månaders garanti plus service nya bromsklossar och nytt framdäck . I februari fanns det inga andra till salu med ABS broms för under 100000 så när jag fick den hos Stigefälts för 80 000 så blev det den. Det bästa köpet just då fast det grämer mig att jag inte sparade uppgifterna på 10 .

Jag frågade om växelindikatorn och han skulle kolla med Kawasaki vad det kan bero på , fast det finns ju inte på mina honder så det lär ju fungera en då. Jag återkommer om detta .

Jag har namn på mina MC hondan hette Berit och Kawan har jag döpt till Iphegenia .

Jag skulle vilja ha upp fartvinden över hjälmen och då har ju Kawasaki en ruta med spoiler fast någon påstår att dubbelbubbel skulle vara bättre har någon erfarenheter av detta ?

Sen hag min fru och jag tänk ta en lång semester tur i Europa nästa år så jag har köpt hållare för topp box någon som har testat den ?
Nu har ju min fru en egen mc så den kommer jag bara att ha på om hon åker med mig . Annars ska jag inte ens ha hållare monterad.

Den 20 April jag jag prova Iphegenia på Knutstorp , den är ju iofs llite stor för Knutstorp men å andra sidan är ju Hondan det med. nledningen till att köra med den där är att jag vill känna på hur den är vid lite mer avancerad körning än man kan på landsväg.
Jag ska även testa den på Sturup som är ännu krokigare.



Mvh Calle Blholtz
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Idag blev det ytterligare 9 mil i sadeln på den blå. Underbar hoj.
Tyvärr så har kälen inte riktigt släppt i marken så asfalten är rejält bulig på en del sträckor, plus att de ligger en del sand och annat otrevligt på sina ställen. Det gäller att vara vaksam.
Det lutar mer och mer åt att beställa ett högre kåpglas. Stein i Norge kör med MRA dubbel-bubbel och är nöjd med det. Han har tidigare provat glas med uppvikt läpp i bakkant men upplevde att det blev mycket turbulens. MRA Dubbel-bubbel har enligt honom ett par skurna uttag fram på glaset som eliminerar turbulens och det i kombination med det högre glaset gör stor skillnad framförallt vid långkörning.

Om vädret håller så blir det kanske en sväng i morgon också...
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Dags att vakna nu alla ZX-14 ägare :yoparty

Drog premiären på min svarta synd igår, och gud i himmeln va skönt det var!
Skulle rullat idag med men temperaturer ner mot 5+ tycker jag är i underkant för att köra :crash

Så vad hittade man på då?
Jo, man kikade efter Slip-On som passar denna best för att kanske få lite mer musik ur den ljuva 1,4L 4:an :fakta
Hittade ett rätt bra pris på ett märke som heter Scorpion? någon som känner till dem? :va

http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ZZR-1400-06-07-SCORPION-CARBON-EXHAUST-FACTORY-OVAL-INC-LINK-PIPE-/130522912836?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e63c59844#ht_1751wt_943

Kollade på några andra burka som rent utseendemässigt jag tycker skulle passa bra på och fick upp ögenen för Yoshimura samt Leo Vince plus Akra :rolleyes:

Vill dock inte lägga en förmögenhet på detta men få bra ljud och hyffsad kvalité till så bra pengar som möjligt :tungan
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Hej !

Det sitter Scorpion på min och utan DB killer så är det ett maffigt ljud som man dock inte får ha på bana, säkert över 103 db med men det är ju bar att skruva dit db killena vid behov . Ska kolla om jag kann spla in och lägga upp ljudet här.

Jag satte på den lite högre rutan fån kawasaki pä min Iphegenia och det blev en stor skillnad nu behöver man inte fä nackspär när man kör i 120 :D . Det finns två hå i glaset som liknar ögon så nu ser den ännu kaxigare ut. bild kommer
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Hej !
Det sitter Scorpion på min..

Kul att höra att någon annan köpt dem!
Köpte du dina pipor i sverige eller beställde du via England?

har du möjlighet vore det väldigt uppskattat om du kunde spela in och lägga upp ett klipp när du varvar lite :yoparty

Haha får du nackspärr över 120? :D
Funderar dock på att skaffa ett DB-glas till min men får se lite vad som finns på marknaden.
Utbudet är väääldigt litet till denna modellen tycker jag :va
Eller är det bara jag som kollar på fel ställen?
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
På min sitter det Yoshimura, rostfria med en kolfiberburk längst bak. Mycket snygga, lagom stora och med mycket skönt ljud, men som Polarvargen skrev antagligen för högt för bana. Följde med db-killers så förhoppningsvis räcker de så det blir godkänt för bana.

Hittade ett db-glas från MRA på ebay. Frågan är om det är för mörkt? Cykeln är ju blå & svart så det skulle se bra ut men det kanske inte går att se igenom? Priset var annars ok.
http://viewitem.eim.ebay.se/RacingS...schwarz-Verkleidungsscheibe/310388873202/item
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Jag provade att spela in ljudet med min iphon men det blev inte alls bra så det glömmer vi .
Möjligen kan du ringa mig och lyssa hur det blir vet jag inte .
Men jag tycker det är lagom ljud med dem.

de var monterade när jag köpte den så jag vet inte var ifrån .

Jag kollade med en DB app och min kom inte upp i 100 DB 103 är godkänt av bilprovningen tror jag och 95 på bana hursom så räcker det nog att sätta i db insattserna


Enligt Stigefält så är det förhöjda orginal glaset bäst och kostar inte mer än 1050 kr
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
MRA black racing screen beställt. Kommer förhoppningsvis lagom när temperaturen är över noll...

Ang. ljuddämpare. Så här ser Yoshimura ut på min.
DSCF0955_2.jpgDSCF0929.jpgDSCF0951_2.jpgDSCF0953_2.jpg
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jag provade att spela in ljudet med min iphon men det blev inte alls bra så det glömmer vi .
Möjligen kan du ringa mig och lyssa hur det blir vet jag inte .
Men jag tycker det är lagom ljud med dem.

de var monterade när jag köpte den så jag vet inte var ifrån .

Enligt Stigefält så är det förhöjda orginal glaset bäst och kostar inte mer än 1050 kr

Tack för erbjudandet :)
Fast är nog roligare att ta en tur och hälsa på så man kan lyssna IN REAL istället :yoparty
vart ligger Tyringe btw? :va

På min sitter det Yoshimura, rostfria med en kolfiberburk längst bak. Mycket snygga, lagom stora och med mycket skönt ljud, men som Polarvargen skrev antagligen för högt för bana. Följde med db-killers så förhoppningsvis räcker de så det blir godkänt för bana.

Hittade ett db-glas från MRA på ebay. Frågan är om det är för mörkt? Cykeln är ju blå & svart så det skulle se bra ut men det kanske inte går att se igenom? Priset var annars ok.
http://viewitem.eim.ebay.se/RacingS...schwarz-Verkleidungsscheibe/310388873202/item

Riktigt schyssta :tummenupp
Har kollat på Yoshimura också och hittade R-77 tror jag de hette som fanns i kolfiber, men fick för mig att de va aningen korta? Är det R-77 du har?

Det va helt överkomligt pris på glaset :banana
Men som du säger, frågan är om det blir för mörkt? Du får säga vad du tycker och naturligtvis lägga upp bilder sen efter monteringen!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top