ZZR 1400-tråden

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
s
Hej vet nån enkel lösning för quickshifter med raceväxling för zzr 1400? Helst utan att byta fotpinnarna. Hittar quickshifters för vanlig växling men bara hela fotstödsatser (rearsets) för raceväxling.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hallå Oj det är Lite tomt i zzr forumet,:hej
Men lägger ut ändå om någon är intresserad,

Har en Helt ny uppsättning av Crazy Iron Engine Crach bar till zzr 1400-12-20.
Kostat mig 2000:- .. Säljer dessa för 1500:- ligger på sälj annons i forumet (Kawasaki).
Min hoj ställdes ut till försäljning förra veckan (skydden kom dagen efter :trött )
Står på Din Mc i Sollentuna (Stockholm)
En zzr 1400-2020 Performance Sport/374 mil, Om någon är sugen, Sista bilden på min ?
 

Bifogat

  • aaa.png
    aaa.png
    506.1 KB · Visningar: 15
  • ,m.png
    ,m.png
    682.5 KB · Visningar: 16
  • IMG_8394 - kopia (2).jpg
    IMG_8394 - kopia (2).jpg
    1.1 MB · Visningar: 16

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Tjena!

Har lyckats slarva bort min enda svarta nyckel till min -06:a ? men har i alla fall den röda kvar. Hur löser man det snabbast och billigast? Kan man köpa ny nyckel eller måste halva hojen bytas ?

Bor i Stockholm förresten. Just det, om man kör med den röda nyckeln slutar dom vanliga att funka då? Har för mig att jag läst det någonstans
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tjena!

Har lyckats slarva bort min enda svarta nyckel till min -06:a ? men har i alla fall den röda kvar. Hur löser man det snabbast och billigast? Kan man köpa ny nyckel eller måste halva hojen bytas ?
Är det startspärr? Om inte, så är det bara att beställa nyckelämne och gå till låssmeden och ordna ett gäng.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tjena!

Har lyckats slarva bort min enda svarta nyckel till min -06:a ? men har i alla fall den röda kvar. Hur löser man det snabbast och billigast? Kan man köpa ny nyckel eller måste halva hojen bytas ?

Bor i Stockholm förresten. Just det, om man kör med den röda nyckeln slutar dom vanliga att funka då? Har för mig att jag läst det någonstans
Använder man inte den röda nyckeln för att koda in nya svarta i systemet? I så fall är saken löst...

 

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Använder man inte den röda nyckeln för att koda in nya svarta i systemet? I så fall är saken löst...

Tack för era ansträngningar att hjälpa mig ? Jag lyckades lösa det på enklast sätt genom att hitta nyckeln igen, låg i jobbyxorna. Men till mitt försvar så bad jag en kollega kolla i byxorna åt mig, men han lyckades inte hitta nyckeln... Så åkte dit på en ledig söndag och kollade själv.

Provade även att starta hojen med röda nyckeln, det funkar inte, står immobilizer error el. Dyl. i displayen.

På måndag ska jag ordna en svart nyckel till...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Använder man inte den röda nyckeln för att koda in nya svarta i systemet? I så fall är saken löst...

Snyggt. Man behöver bara köpa en enhet för 500sek typ. https://www.cmsnl.com/products/key-registration-unit_570011582/
Tack för era ansträngningar att hjälpa mig ? Jag lyckades lösa det på enklast sätt genom att hitta nyckeln igen, låg i jobbyxorna. Men till mitt försvar så bad jag en kollega kolla i byxorna åt mig, men han lyckades inte hitta nyckeln... Så åkte dit på en ledig söndag och kollade själv.

Provade även att starta hojen med röda nyckeln, det funkar inte, står immobilizer error el. Dyl. i displayen.

På måndag ska jag ordna en svart nyckel till...
Funkar inte den röda ”master key” så kan det bli svårt…
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Tipsar:
Finns nu en unik rabattkod för er som funderar på att flasha/mappa mm.
er ecu för bättre prestanda.
Allt som gäller ecu får ni 25% rabatt på i webshopen
Skriv bara in rabattkod ZAPPA
Bästa uppgraderingen ni kan få.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Tipsar:
Finns nu en unik rabattkod för er som funderar på att flasha/mappa mm.
er ecu för bättre prestanda.
Allt som gäller ecu får ni 25% rabatt på i webshopen
Skriv bara in rabattkod ZAPPA
Bästa uppgraderingen ni kan få.
Haha, det där är ju sämsta Åsa-Nisse trimmningen man kan göra. Plocka bort alla restriktioner på en 200 hk hoj gör den bara mer svårkörd.
Hojarna dom tävlar på i WSBK har fler restriktioner än någon standardhoj, egen effektkurva för varje växel.
Det gör dom mycket enklare att köra snabbt med.
 

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
Min är bromsad med 170hkr på bakhjulet,efter chipning ,den är mycket trevlig att köra,samt helt jämn i hela registret.Lite törstig ligger på 1liter milen,och lite över om det går fort.Tror inte det går att få ut så mycket mer,med körbarhet.Men jag kan ha fel länka gärna om det är så.
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Min var bromsad till 206 hk med Brock's helsystem och K&N luftfilter innan Flash.
Nu vet jag inte eftersom inte haft möjlighet att köra ett nytt test. Får se när jag kan göra det.
Enligt kommentaren innan med Åsa Nisse undrar jag varför det isåfall finns så många professionella "trimmare" runt om i världen?
Det går inte att jämföra med WSBK hojar som har en stor budget och tillgång till en helt annan elektronik.
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Hej! Ett nytt erbjudande.

Aldrig någonsin har vi haft ett galet erbjudande som detta och aldrig någonsin kommer det att vara såhär billigt igen!!!


1000:- För ECU Flash Med Map OAVSETT HOJ!!!
Returfrakt tillkommer i checkouten!


Detta erbjudande kommer ENBART att vara tillgängligt under 24H Från och Med Start Idag 2022-11-25 och det gäller ENBART de första 20 Kunderna som handlar!!!


https://www.swedenfastbikez.com/products/ecu-flash-med-map


Mvh
Team SwedenFastBikeZ
 

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
Du säger att du har 206 hkr på bakhjulet,vilket innebär ca 235 hkr i motorn.Det måste betyda att kawasakis tekniker är väldigt dåliga.Jag har Baracuda helsystem.Kn filtret har jag tagit bort,för dåligt luftflöde .Detta konstaterade jag när jag tävlade i motorsport.Där gällde det överladdade motorer.Har du haft fläktar blåsande rakt in i luffar turbon kan jag förstå dina siffror,tyvärr annars tvivlar jag,i all välmening. Ronnie
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
FÖR ALLA ER SOM MISSADE BLACK FRIDAY ERBJUDANDET!!!!!!

Aldrig någonsin har vi haft ett galet erbjudande på CyberMonday och INTE någonsin kommer vi att REA ut ECU Flash Med Map igen såhär.

1350:- För ECU Flash Med Map OAVSETT HOJ!!!

INKLUDERAT Returfrakt

Detta erbjudande kommer ENBART att vara tillgängligt under 24H

Från och Med Start Idag 2022-11-28 och det gäller ENBART de första 10 Kunderna som handlar!!!


Mvh
Team SwedenFastBikeZ
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Du säger att du har 206 hkr på bakhjulet,vilket innebär ca 235 hkr i motorn.Det måste betyda att kawasakis tekniker är väldigt dåliga.Jag har Baracuda helsystem.Kn filtret har jag tagit bort,för dåligt luftflöde .Detta konstaterade jag när jag tävlade i motorsport.Där gällde det överladdade motorer.Har du haft fläktar blåsande rakt in i luffar turbon kan jag förstå dina siffror,tyvärr annars tvivlar jag,i all välmening. Ronnie
Hej!
Det är vad jag har på protokollet från Fun Bikes dynotest.
Det var den förra ägaren som gjorde det 2015-07-31.
Se om jag kan scanna in det.
RunFile_018.drf Run Type RO Run Conditions 30.01 C 1004.51 mBars Humidity 30% SAE 1.01
Max Power = 206.13.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top