ZZR 1400-tråden

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Efter ombes och åtminstone 150 mil på den så känns allting väldigt tight och fint, utom en bromsskiva fram som vill skaka lite vid inbromsning. Väntar på kortare broms/kopplingshandtag och lite småsaker för looken enbart, men maskinen är jag nöjd med. Var lite fundersam om 2nd butterflies-modifikationen skulle bli nödvändig men jag tror inte det. Det är inte så att den här maskinen saknar effekt för den körning jag gör, och jag gillar ändå att pendla snabbt. Nån här som gjort det och har input på det? verkar mest vara i usa man gärna gör det för bragging rights?
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Har mina 2nd flies kvar, dock är dom fullt öppna genom programmering i ECU;n.
Skillnaden kändes och det är framförallt i 4-6k området.
(har en -10a)
/m
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
kolla med Marko på SwedenFastBikez. Finns på FB. Han gjorde en hel del mera såsom att fläkten startar tidigare, osv.. :)
Smidigt å enkelt å bra skjuts i skutan.
:)
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Föressten, Handtagsvärme, var köpte du det/satte du kontrollen? Även nån Raiser?:D
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
jag har ingen fb men ska kolla, ser att han finns bara 160 mil bort vilket borde ta 10 timmar med min snitthastighet..:p Nja, om jag har vägarna förbi möjligen..
Men bra tips!
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
werwer.jpgavgas.jpg
Nu fick jag efter bara två månaders leverans mina Yoshidekaler i plåt...det är förresten inte mina manikyrerade och målade naglar på bilden..
Färgen på burkarna har hållit över förväntan och nu med falskskyltning ser det betydligt bättre ut och jag gillar som bekant det dämpade ljudet från originalen.
 
Last edited:

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Värmarhandtag. Det satt på nåt skit när jag köpte den som jag aldrig fick att fungera så köpte Bilskojs handtag för några hunkor. Fungerade varje gång jag provkörde, aldrig när de behövdes så dom kan du få gratis av mig om du betalar porto.

Kontrollen modifierade jag lite o satte med kattstranglers över kablarna så den var lätt att komma åt. Det handlade om nytta före estetik, man kan säkert gömma kontrollen om man vill också. Risers köpte jag från ebay, UK tror jag så det blev rätt billigt och bra. Dessa pulkor må ha supersportprestanda, men den är i själen en hypertourer med ganska bra komfort så med lite modifieringar blir det en extremt bra långdistansare. Doublebubbleruta och risers, korta(styva) broms/kopplingshandtag och tjockare handtag gör väldigt stor skillnad efter några timmar i blåsten.
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
kolla med Marko på SwedenFastBikez. Finns på FB. Han gjorde en hel del mera såsom att fläkten startar tidigare, osv.. :)
Smidigt å enkelt å bra skjuts i skutan.
:)

Bänkade Marko också? Läst nånstans om att man kan få launch control inkodat också men osäker på om det gäller alla årgångar. Vore kul att ha.
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Osäker om han bänkar, men jag skickade min ECU till honom. Smidigt, det tar väl en vecka pga postgången.
Han fick lägga in en mapp åt mig med, en som han har testat ut på zzr1400 08 med liknade uppsättning som jag har. Jag kör den som standardmapp, sedan bänkade jag hojen, och använder det som mapp 2. Har ju PCV, QS oxå som jag justerade in hjälpligt. Vid ECU så togs det bort O2, alla begränsningar, öppnar spjället, startar fläkten tidigare, tog bort de cutten, så motorbromsen inte är lika hård osv. Launch control? Jo jag har sett det, vet inte om det går att göra på våra? Vi har ju en launchcontrol lampa.. :lol

Köpte min för nån månad sedan har inte kört några längre turer, ja, till Örebro fram å åter från Ö-vik, men det gick bra. I sommar blir det nog turer runt dina hemtrakter och Riksgränsen å Abisko, därav frågan om värmehandtag å raisers. :)
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Nice! Vad får du för effekt när allt är sagt o gjort? Jag bor 20 min från där E4 och E10 österut korsas, det finns en bra vägkrog o mack där. Hör av dej om du passerar.
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Nja.. kan inte säga att jag är allt för nöjd med resultatet. Bänkades på Northbike i S-val. Fick aldrig bra kurvor, för den började spinna mot slutet och dom kunde inte spänna ner den mera?. 185hk och 154nm var väl en siffra som jag fick på papper iaf.

Ja, jag hör absolut av mig. Vi kommer vara typ 5 st som kör turen. :) Hoppas vädret blir bra, det verkar ju regna en del nu iaf...
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Hej.

Är lite sugen på en sådan här best. Är det sista året nu man kan köpa nytt eller är det bara vissa marknader där den kommer sluta säljas 2021?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hej.

Är lite sugen på en sådan här best. Är det sista året nu man kan köpa nytt eller är det bara vissa marknader där den kommer sluta säljas 2021?

Jag köpte min (2020 Performance) förra året / innan den var släppt:D,
Och enligt generalagenten så är 2020 sista årsmodellen, (på grund av euro5 kraven).
Det kommer säkert finnas kvar en och annan 2020 ute på marknaden men dom gör inga fler..Så är dom slut ja då är det beggat som gäller.


Köp!! Du kommer inte att ångra dig :)
Jag har haft många hojar, Och dom senaste 10 åren har jag bara haft nya hojar (snäll fru) och oftast 2 st en landsväg och en Enduro. (nu har jag bara zzr 1400).

har haft Hayabusa-2015 och älskade Den,
Men den blev till skrot på Autobahn 18:(

Men kan säga att zzr 1400an är såå mycket bättre på Allt!...

Kommer faktiskt behålla den (Till min frus stora glädje):hihi
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Hmmm.. tyst här inne nu.
Har kört lite utan proppar för en gångs skull.
Hör ett litet ventiltickande (förutom vid start) även upp emot 2-3K varv. Vet att det är vanligt, eller är det inte det på dessa?? :confused:
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Min som har gått lika långt som alla er andras tillsammans tickar vid uppstart, brukar bokstavligen rulla genom växlarna på tomgång då jag bor högst upp i en backe, tills jag kommer till fyran. Smyger iväg och medan oljetemp o tryck stabiliseras så avtar tickandet och försvinner, precis som på min gamla gpz900 med samma mil. Hatten av för kawasaki.
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Jo.. det är ju en sak som brukar tystna.. men jag
kan höra ett svagt tickade när den är varm och jag kör i 60...
Visserligen svagt, och jag vet att man inte ska lyssna så mycket... :yoparty
Men det ordnar sig. Har dock lyckats bränna mig på vaderna ett par gånger när man under sommaren har varit dum nog att köra i shorts en kortare tur och vill byta däck så det har ritats en del på asfalten...
Har slip on på, funderar på att endera byta till helsystem eller ta bort katalysatorn på nått sätt...:confused:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top