ZZR 1400-tråden

Oldox

Ny medlem
Gick med
2 May 2012
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR 1400 -07 ABS
Tja.

För folk som trånar efter en underbar motorcykel.

Min hoj kommer o ligga på blocket i början på april.
Har flyttat till hufvudstaden och försäkringen blir för dyr + att jag behöver pengar till kommande boende.
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Lite mekar bilder . Hela kåpan är av utom toppkåpan. Håller på att byta stift som man köper i England för en 3 del av vad de tar här . Olja oljefilter luftfilter .
Stiften äe inta så svåra att byta som man skulle kunna tro.
När det är gjort ska jag montera mina carbonfiber delar och vaxa sen kan man åka en säsong till.

001.jpg
002.jpg
003.jpg
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Blåser liv i denna tråden.
Provkört och klart på långresa med ZZR1400 -14 preformance.
Blev 750 mil med packväskor och toppbox. (gumman bak)
Åter igen kan man bara konstatera att den är underbar.
Hade tidigare en 2006 men köpte en ny iår.
Den har gått tungt lastad på både snabba autobahn och på kurvig väg i Kroatien.
Fantastisk på båda.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Oj här var det länge sen någon skrev..
Men eftersom jag sålt min Aprilia Tuono Factory-18 och beställt en zzr 1400 Performance sport 2020:)
Så får jag väl väcka tråden lite igen.2020ZZR1400PERFORMANCE_BK1_STU_01.jpg Fick ringa till generalagenten och fråga hur den såg ut:va Dom ordnade fram en bild till slut:tummenupp Nu har dom lagt upp 2020 modellen på hemsidan , Men inte Performance sport modellen.. Leverans slutet av aug:banana
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Är det inte dags för en helgrön ZZR igen..?

Intresseklubben noterar att den inte finns i någon RÖD kulör. Alla vet ju att röda hojar är vackrast och snabbast. Var på vippen att köpa en blå då priset var lämpligt - men det föll på att alla mina andra hojar är röda.
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Hoppas du har koll på att du inte får betala Tuono
pengar för att försäkra ZZR :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
:hihi Nää 4700:- Hel/Helår för Appan är svårslaget....
Men helt ok ändå hamnar på 8840:- Helår Helt okej tycker jag.

Var och hämtade pärlan i onsdags(13/8) Men blev lite förvånad då inte Performance-Sport rutan samt Accrat var monterat.
Visade sig att dom inte har släppt zzr 2020 modellen på marknaden än Hupp..
Så jag sa att jag tar den ändå och när rutan o Accrat kommer så monterar jag själv:D

Vet att man alltid höjer sina egna hojar som snyggast o bäst men måste säga att jag tycker att den färgsättningen 2020 är den absolut snyggaste:va Eller är det bara för att jag äger den:hihi IMG_6215.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
:hihi Nää 4700:- Hel/Helår för Appan är svårslaget....
Men helt ok ändå hamnar på 8840:- Helår Helt okej tycker jag.

Var och hämtade pärlan i onsdags(13/8) Men blev lite förvånad då inte Performance-Sport rutan samt Accrat var monterat.
Visade sig att dom inte har släppt zzr 2020 modellen på marknaden än Hupp..
Så jag sa att jag tar den ändå och när rutan o Accrat kommer så monterar jag själv:D

Vet att man alltid höjer sina egna hojar som snyggast o bäst men måste säga att jag tycker att den färgsättningen 2020 är den absolut snyggaste:va Eller är det bara för att jag äger den:hihi View attachment 450286

Nä du har rätt - den är jävligt snygg den färgen! :kär
 

zerous

Medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
ZZR1400, Eldriven 1982 Kawasaki GPZ750R1, Eldriven 1991 Cagiva Mito, 1991 Suzuki GSX1100F
Ni som har zzr1400 hur låter era? Är spekulant på en 2009 som har gått 3800 mil och provkörde, men reagerade på att ventilerna tickar lite över hela varvregistret samt att när man använder frambromsen låter det som att en liten pump börjar surra. Ibland fortsatte denna låta även om jag släppte bromsen. Det hördes ganska bra i farten.

Är detta normalt?
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Hej, söker fortfarande en gen 1 med abs för bra pris, tips mottages..
Mil mindre viktigt än historik.
 
Last edited:

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
Min fick gå över 500 mil i somras Italien och tillbaka.helt underbar hoj det enda som jag tyckte var nackdel,var sadeln lite för hård samt galon, är varmt när det var 45 grader varmt.kommer att behålla den och säljer förmodligen TL-en :)
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Här var det stillsamt, alla kwakpiloter utdöda?
kwak.jpg
Bytt vätskor, bromsar, handtag, filter, lite färgklickar...testkörning i helgen.
Originalpickorna är galet stora på dessa, funderar på att slipa ner o värmelackera dem så de inte sticker i ögonen lika jävligt..
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Blev en liten tur med pärlan till vaxholm i Onsdags (Vilket väder).:squid.
Nu hoppas man bara att Tyskland och Italien öppnar gränserna så hojen får sträcka ut:)

Har bokat att åka i slutet av Juni (Bokade förra året) men men Only time will tell:( IMG_8394.jpg
 
Last edited:

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Resultat av målningen av de gigantiska originalljuddämparna, kört rören varma så det ska härda rätt, få se hur det håller. Anledningen till att jag inte köper eftermarknad är att det här är dels ett budgetprojekt, och dels pendlar jag 16 mil om dagen så jag föredrar någorlunda tysta grejor. Upptäckte att tempen bara steg o steg och fläktarna gick inte igång, visade sig vara säkringen bara.:brinnerup
unnamed.jpg
 

silentdawg

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2019
Ort
kalix/luleå
Hoj
GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
Nya däck, framhjulslager, drivpaket och handvärme. Det bra inköpspriset är normaliserat av en omfattande renovering..:(men går å andra sidan väldigt bra nu och med nya delar. Upplever dock att dra-åt-helvete-känslan som min gamla zx-11 gav mig när man drog på saknas lite på denna förfinade maskin. Visst, den är lite bättre på precis allt, men gör det så städat att den inte känns lika skoj och busig som den äldre förgasarhojen. Dessutom betydligt dyrare i försäkring och drar mer soppa. Kluven! tur jag har kvar min gpz900r för lite oldschool feeling emellanåt.

Ombes om en timme pga hjullagerbytet, sen får den vila nån vecka eller två tills det blir en tillstymmelse till vårväder här på nordpolen. (-2 imorse, 8 mil)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top