ZZR 1400-tråden

Rille11

Medlem
Gick med
6 Dec 2012
Ort
Luleå
Hoj
2013, Kawasaki ZZR 1400 SE. 1983, Honda CB 1100 R.
Jag gjorde en snabb titt på aktiva medlemmar här. Vi finns ju lite varstans, från Luleå, Dala Järna, Stockholm, Katrineholm, Norrköping, Tyringe, Alingsås... I rättvisans namn bör man nog planera att träffas någonstans mitt i smeten så att säga. Norra mälardalen kanske, dvs. någonstans mellan Örebro och Stockholm?

Norra mälardalen blir bra, ett något längre stenkast än normalt :) med norrländska mått mätt.
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Låter som en bra ide. Gärna utanför Stockholm så man får åka en bit
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Säg när, var och ett pris för typ 1 övernattning , Jag kommer om det inte blir för dyrt . Och hur blir det med resan till moto GP ?
Någon måste ta på sig att vara arrangör och att vi mailar forumet är iofs bra men lite trögt . jag kan göra en mail grupp om ni önskar det då får alla ett mail för allt som skrivs där lite rakare och snabbare .
 
Last edited:

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Email lista för oss med zzr 1400

hej !

Jag har skapat en epostlista som heter ZZR 1400 på min domän på surftown . Då får vi alla direkt ett mail från alla som skriver till den adressen occh jag addar er efter hand som jag får er e-post address här elle till calle2vargar.se jag har 3 adresser som får ett mail att jag addat dem till listan ni andra ge mig er adress . Med vänlig hälsning calle blåholtz
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
hej !

Jag har skapat en epostlista som heter ZZR 1400 på min domän på surftown . Då får vi alla direkt ett mail från alla som skriver till den adressen occh jag addar er efter hand som jag får er e-post address här elle till calle2vargar.se jag har 3 adresser som får ett mail att jag addat dem till listan ni andra ge mig er adress . Med vänlig hälsning calle blåholtz
Här kommer min Mail tonyekholm@hotmail.com :hej
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Jag kan agera arrangör för MotoGP eftersom jag kom med idén. Det är helt ok.
Bra initiativ med mejlgrupp! :tummenupp

Jag satt fram till för en månad sedan i styrelsen för Locost Sweden och där körde vi möten via skype eftersom styrelsen var utspridd över hela landet.
Jag föreslår att vi kan ha ett snack via skype ang. MotoGp lite senare när det börjar närma sig och planeringen har kommit en bit.
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Jag har nu 6 epostadresser som jag har lagt in på e-postlistan med mottagarbevis . var snäll och svara så jag vet att det fungerar . Och den som ännu inte sänt sin adress gör det om du vill vara med i gänget .
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
För de som funderar på att följa med på MotoGP;

Hollands GP i Assen körs torsdag - lördag 27 - 29 Juni dvs helgen efter midsommar.
Jag tänker att man kör ned på två dagar onsdag-torsdag. Ca: 130 mil Stockholm - Assen via Helsingör - Puttgarden - Hamburg - Bremen. Inte världens roligaste väg men klart snabbast...
Man är på banan fredag - lördag och ser då träning och kval på fredagen, och racen på lördagen.
Av andra har jag fått rådet att inte förköpa läktarplats utan lösa allmän entre på plats och sedan knalla runt. Enligt uppgift så finns det en hel del fina kullar och andra bra ståplatser runt banan. (Om någon har någon annan åsikt så fram med det!)
Hemresa sker söndag - måndag, alternativt att man påbörjar hemfärden redan på lördagen om man har långt att åka.
Övernattning bör man ha på väg ned och hem. Gasthaus finns ju lite överallt i Tyskland, och har man inte alltför bråttom så kan det vara värt att svänga av E22 och leta upp ett gemytligt B&B i norra Tyskland. Runt Lybeck finns det en hel del. Men om någon har någon kontakt så skulle man också kunna tänka sig att boka övernattning på samma ställe ned och hem. Om vi skall övernatta i halvtid så att säga, ungefär halva sträckan Assen - Stockholm, så blir det i Danmark någonstans längs E55. Tips mottages!

Väl nere i Holland finns alla kategorier av boende, från lyxhotell till griscamping.
Tält är billigt och enkelt, och man behöver inte bo på griscampingarna nära banan, även om det säkert är en upplevelse med alla eldar, tjutande hojmotorer, festande tyskar och ett sjudj...drag. Det finns lugnare ställen inte alltför långt bort. Det finns också en hel del enklare pensioner med riktiga sängar och frukost :) Allt hänger på vad man vill betala. Efter att ha forskat lite så har jag hittat en flera små fina hotell från ca 500 SEK / natt inkl frukost, några mil från banan. Nackdelen är att rummen går åt fort så skall man boka så bör man boka snart. Ju senare desto längre från banan... Men, tältplatser på campingar finns nog att hitta hyfsat nära utan att förboka.
Jag kommer att lägga upp några hotellalternativ här snart.

Kostnad för det här?
Färjor; 555 SEK (kombi H/H + R/P) enkelresa.
MotoGP; fredag 28€, lördag 44€.
Boende; hotell från 500 SEK/natt. Tältplats från 150 SEK /natt.
Tillkommer; soppa, pilsner, mat.
 

peterman63

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
1985, Yamaha FZ750. 2006, Kawa ZZR1400
Calle Polarvargen har fixat en B&B utanför Assen för €24 per natt och person. :tummenupp:tummenupp:tummenupp
Vi behöver boka snarast, så om du skall med så anmäl dig här inkl mejladress.
Avresa från Tyringe torsdag morgon. Man kan få bo över hos Calle i Tyringe mellan onsdag och torsdag om man vill.
Häng på nu!! Det här blir kul!!
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Ja kom igen nu !! :banana Motogp och hollänsk öl.:yoparty Men det bråskar annars får vi inte det B&B :7peta
 

Rille11

Medlem
Gick med
6 Dec 2012
Ort
Luleå
Hoj
2013, Kawasaki ZZR 1400 SE. 1983, Honda CB 1100 R.
Ja det hade varit jäkligt kul och hänga med till Assen, men tyvärr går inte det den här gången :gråta
Jag får hoppas på att vi får till en liten ZZR 1400:a träff här i Sverige istället. Skulle det funka med helgen den 13/7-14/7, någonstans i övre Mälardalen som vi nämnde tidigare?

Just nu har jag monterat ett Yoshimura R-77 4-1 system, PCV och en O2 eliminator och det har gett mig problem, vad gör jag med lambdasonden?
Om någon vet något om detta så tar jag tacksamt emot den supporten.
 

Putte01

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Dala-Järna
Hoj
Kawa Ninja 10r 06/ kawa zzr1400 2012
Har du fått ordning på hojen??!!!!: Will

Ja det hade varit jäkligt kul och hänga med till Assen, men tyvärr går inte det den här gången :gråta
Jag får hoppas på att vi får till en liten ZZR 1400:a träff här i Sverige istället. Skulle det funka med helgen den 13/7-14/7, någonstans i övre Mälardalen som vi nämnde tidigare?

Just nu har jag monterat ett Yoshimura R-77 4-1 system, PCV och en O2 eliminator och det har gett mig problem, vad gör jag med lambdasonden?
Om någon vet något om detta så tar jag tacksamt emot den supporten.
 

Rille11

Medlem
Gick med
6 Dec 2012
Ort
Luleå
Hoj
2013, Kawasaki ZZR 1400 SE. 1983, Honda CB 1100 R.
Hej!

Nej inte ännu.
Det finns ingen O2 eliminator som fungerar som den ska till årsmodellerna 2012 och 2013.
Det finns dom i England som har mappat om ECU:n med mycket goda resultat för att inte säga att flera ha blivit smått lyriska över den prestandaförbättring mm dom fick :banana samt att allt annat funkar som det ska.
Om det nu är så bra som det låter så kanske det blir den väg jag kommer att välja.
 

Rille11

Medlem
Gick med
6 Dec 2012
Ort
Luleå
Hoj
2013, Kawasaki ZZR 1400 SE. 1983, Honda CB 1100 R.
Hej Janne!

Jag handlade grejerna från Northbike i Umeå när jag köpte hojen och betalade artontusen femhundra kronor. Går att hitta betydligt billigare på t ex eBay men nu köpte jag så mycket annat samtidigt så jag fick ett anständigt pris ändå i slutändan.
På torsdag ska jag vara hos Proservice utanför Norrtälje för att mappa ECU:n, ska bli jäkligt intressant.
Återkommer med resultat.

Hej!
Vad har du köpt systemet och PC5:an och vad kostade grejorna?

Janne
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Vad säger ni om en zzr1400 -07 med 7600 mil på mätaren? PC3 samt slipon. 1 ägare som är ca 50 år.
Får betala 22000kr mellan. Har en kawasaki zx12r -00.
Fullservad samt väldigt fint skick på zzr1400.
Går i funderingar men har bara tills på onsdag att bestämma mig.

Så, någon som har något att säga om detta?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top