Laservarnare, radarstörare?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
http://www.laservarnare.net/

Funderar i teorin att skaffa en sådan (RockyM). Är det någon som har hört om någon vars kompis har en sådan och kan rekommendera en :rolleyes: ?

De reagerar tydligen på kameror också, kör ju ca 5000 mil/år så det kan ju vara en bra investerinr kanske?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
OBS!
Vi vill göra er uppmärksammade på att huvudsyftet med COBRA är inte att varna för poliskontroller eller dylikt, utan att kunna urskilja vilken butik som har inrättat butikslarm. Detta för att butiker med larm enligt undersökning har mindre stölder och därför förmodligen lägre priser.



:rolleyes:
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
stoooffe skrev:
2533623 OBS!
Vi vill göra er uppmärksammade på att huvudsyftet med COBRA är inte att varna för poliskontroller eller dylikt, utan att kunna urskilja vilken butik som har inrättat butikslarm. Detta för att butiker med larm enligt undersökning har mindre stölder och därför förmodligen lägre priser.



:rolleyes:


faan, det där är ju humor:D
 

MAWA

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalmar
Hoj
FZ1-S
Laser/radarvarnare funkar skitbra har en i bilen, finns att köpa på radioshack i USA. Pris ca 120$

Nu skall det på en på hojen också:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En mojäng som bara varnar är ju inte så bra, visst hinner man få ner farten innan skåpen, men står det en konstapel vid sidan av vägen så har dom hunnit mäta dig innan du har fått foten på bromsen, då radar/lasern slås på i mätögonblicket.

En radar/laserstörare varnar ju också, samtidigt som den sänder ut en blockerande signal som gör att dom först inte får någon mätning, sen slår man ju givetvis av den när nålen står på en mätvänlig hastighet.

Själv har jag haft en sån jävla otur att någon bil med kula har backat på mig, mitt i fram-nummerskylten, det blev bara några flisor kvar runt skruvarna, resten sopade jag ihop och slängde under passagerarstolen.
Jag blev så upprörd att jag inte har kommit mig för att montera den nya än, jag tejpade bara fast den tillfälligt när jag besiktade 04, 05 och 06....

Men den ligger ute i garaget, och plötsligt en dag händer det....
 

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Vad ska man ha radar eller laservarnare för? :va Har det inte gått upp för er att det inte lönar sig att åka för fort tidsmässigt. Albert Einstein sade faktiskt att ju fortare du åker desto långsammare går tiden. Ökar du från 70 till 90 eller 90 till 110 på en 20 kilometer lång sträcka så tjänar du inte ens 5 minuter på det. Det blir max ett par minuter och det är ju ingen vidare tidsvinst. Nä se istället till att ni har en generös tidsram att färdas inom. :ajjabajja






:cool:
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad ska man ha radar eller laservarnare för? :va Har det inte gått upp för er att det inte lönar sig att åka för fort tidsmässigt. Albert Einstein sade faktiskt att ju fortare du åker desto långsammare går tiden. Ökar du från 70 till 90 eller 90 till 110 på en 20 kilometer lång sträcka så tjänar du inte ens 5 minuter på det. Det blir max ett par minuter och det är ju ingen vidare tidsvinst. Nä se istället till att ni har en generös tidsram att färdas inom. :ajjabajja






:cool:

Räkna om det på TS 50000 km så blir det ganska mycket tid. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad ska man ha radar eller laservarnare för? :va Har det inte gått upp för er att det inte lönar sig att åka för fort tidsmässigt. Albert Einstein sade faktiskt att ju fortare du åker desto långsammare går tiden. Ökar du från 70 till 90 eller 90 till 110 på en 20 kilometer lång sträcka så tjänar du inte ens 5 minuter på det. Det blir max ett par minuter och det är ju ingen vidare tidsvinst. Nä se istället till att ni har en generös tidsram att färdas inom. :ajjabajja





:cool:

Fast, nu går ju bara tiden långsammare för den som åker fortare, så du är framme när mindre tid har gått. Rent tidsrelativistiskt. :fakta
Så alltså, ju fortare man kör, desto mer tid sparar man, inte bara för att högre fart gör att man kommer fram på kortare tid, utan eftersom att man själv har upplevt mindre tid än omvärlden. Deru! :D
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vad ska man ha radar eller laservarnare för? :va Har det inte gått upp för er att det inte lönar sig att åka för fort tidsmässigt. Albert Einstein sade faktiskt att ju fortare du åker desto långsammare går tiden. Ökar du från 70 till 90 eller 90 till 110 på en 20 kilometer lång sträcka så tjänar du inte ens 5 minuter på det. Det blir max ett par minuter och det är ju ingen vidare tidsvinst. Nä se istället till att ni har en generös tidsram att färdas inom. :ajjabajja
Ett par minuter är sjukt bra när man delvis lider av tidsoptimism, våga vägra generösa tidsramar
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
...och man kan inte räkna med snittfarter eftersom ett snabbare körsätt gör det lättare att köra om och vinsterna blir totalt sett större. Jag har jämfört olika körsätt under de år jag pendlade runt 7 mil enkel väg. Det kunde skilja så mycket som 15-20 min mellan köra lagligt och att plussa på lite.

Laserstörare är annars en smidig uppfinning, har jag hört...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fast, nu går ju bara tiden långsammare för den som åker fortare, så du är framme när mindre tid har gått. Rent tidsrelativistiskt. :fakta
Så alltså, ju fortare man kör, desto mer tid sparar man, inte bara för att högre fart gör att man kommer fram på kortare tid, utan eftersom att man själv har upplevt mindre tid än omvärlden. Deru! :D
Nån måste dessutom kört så djävulskt fort att tiden började gå bakåt och han landade i en tråd från 2006. :hihi
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har det inte gått upp för er att det inte lönar sig att åka för fort tidsmässigt.

Nån måste dessutom kört så djävulskt fort att tiden började gå bakåt och han landade i en tråd från 2006. :hihi
Jag tror det är ett bra exempel på att tiden går väldigt sakta om man håller hastighetsgränserna. Håller man 70 km/h hela livet så lever man kvar i 2006-års trådar :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har till och med hunnit byta bil till en med hel nummerskylt...
 

record collector

shaken, not stirred
Gick med
26 Jan 2017
Ort
Lönneberga
Hoj
Yamaha Virago
Jag tror det är ett bra exempel på att tiden går väldigt sakta om man håller hastighetsgränserna. Håller man 70 km/h hela livet så lever man kvar i 2006-års trådar :D
Där har du egentligen helt fel. Tiden går långsammare ju fortare man kör och tiden går snabbare ju långsammare man kör. När man uppnår ljusets hastighet står tiden helt stilla.

Enligt Einsteins relativitetsteori går tiden långsammare ju snabbare man rör sig för att stanna av helt vid ljusets hastighet. En följd av detta har på sin tid retat gallfeber på många vetenskapsmän och brukar kallas tvillingparadoxen. Den går ut på att den ene av två tvillingar ger sig iväg på en rymdfärd. Han färdas i en ny supersnabb rymdfärja och kommer nära ljusets hastighet. Efter några månader får tvillingen hemlängtan och återvänder tillbaka, men eftersom han färdas mycket snabbt relativt Jorden går tiden långsammare för honom än för hans tvillingsyster. Detta får han erfara vid färjeterminalen där han möts av sin syster. Trots att han uppskattar sin frånvaro till högst ett år är hans syster vid den tidpunkten drygt 10 år äldre än honom själv.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top