Borgerlighetens misslyckanden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
bonny skrev:
2532540 På sätt och vis kan jag förstå dig men ändå inte. Menar du att om man bara är ideologisk motsåndare till något så behöver man inte följa demokratiskt fattade beslut? Att det på något vis köper dig ett moraliskt frikort?
Det verkar inte som om Rheinfeldt ser det på det viset, och all heder åt honom för att han reagerar lite tydligare än vad Persson brukade göra.:tummenupp

jodå, politiker ska vara föredömen och laglydiga, vare sig det står M, S, V, Mp; Fp, C eller Kd på deras kavajer!

men i ena fallet har vi hyckleri och dubbelmoral också, inte bara lagbrott.
inlägget var mest menat som en liten komisk parantes :)
 
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Om man väljer att inte betala lagstadgade avgifter av idiologiska själ så tycker jag att det mest beklämmande är att de som gjort detta val inte
står upp för sin idielogi:gnissla
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Markus skrev:
2538818 Öh, menar du att den 68-årige grannen egentligen är sjukskriven eller vad är din poäng? :va

Att det nya "arbetarpartiet" visat sig bestå av allt för rika människor som bara bryr sig om sig själva och därför inte anser sig behöva betala skatter och licenser samtidigt som de tycker arbetare har för höga löner och att sjuka och arbetslösa bara är bidragsfuskare som de ska sätta åt...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Falafelbabianen skrev:
2539196 Att det nya "arbetarpartiet" visat sig bestå av allt för rika människor som bara bryr sig om sig själva och därför inte anser sig behöva betala skatter och licenser samtidigt som de tycker arbetare har för höga löner och att sjuka och arbetslösa bara är bidragsfuskare som de ska sätta åt...

Jaha, du menar så. Jo, det är klart - man kan ju dra den slutsatsen faktiskt, men frågan är då vad man ska dra för slutsats efter alla femtielva skandaler i SAP, vilken drar du?:7peta
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Markus skrev:
2539254 Jaha, du menar så. Jo, det är klart - man kan ju dra den slutsatsen faktiskt, men frågan är då vad man ska dra för slutsats efter alla femtielva skandaler i SAP, vilken drar du?:7peta

Ja FettePersson är ju inte bättre än fru Borelius själv. Hans bostad är en jordbruksfastighet och han slipper därmed fastighetsskatt. Smart drag. För någon jordbrukare lär han i alla fall inte bli.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skalman skrev:
2539292 Ja FettePersson är ju inte bättre än fru Borelius själv. Hans bostad är en jordbruksfastighet och han slipper därmed fastighetsskatt. Smart drag. För någon jordbrukare lär han i alla fall inte bli.

Men det är ju skillnad, han tror ju på solidaritet och sjunger Internationalen med invandrare en gång per år, hur många gånger tror du Borelius sjungit med invandrare? :mad: Ingen, just det. Alltså är hon inte bara en snålis, hon är rasist också (men inte på samma sätt som Anna Sjödin, på ett mycket ondare sätt).

:kulspruta
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Markus skrev:
2539328 Men det är ju skillnad, han tror ju på solidaritet och sjunger Internationalen med invandrare en gång per år, hur många gånger tror du Borelius sjungit med invandrare? :mad: Ingen, just det. Alltså är hon inte bara en snålis, hon är rasist också (men inte på samma sätt som Anna Sjödin, på ett mycket ondare sätt).

:kulspruta

Jag säger bara ett ord. Fifan. Tycker så oerhört synd om stackars Anna Fullsomettsvin Sjödin också när hon gråter ut i aftonbladet om att hon är så kränkt. Hon blev säkert utslängd från krogen bara för att hon var kvinna. Fy bubblan vad kränkande.
Inte för att det förringar fru Borelius hennes klantighet, men det visar ju att devisen "den som är utan skuld kastar första stenen" funkar än, efter 2000 år.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, det här måste jag säga är ett fullskaligt misslyckande likaså. Vad är det här för korkad jävla skattesänkning? Vilken effekt vill man uppnå? Jag kommer få ta del av detta så på så sätt blir man så klart glad men jag förstår inte syftet som sagt. Det har inte funnits någon opinion att tala om, det kommer inte öka sysselsättningen, det kommer inte alla till godo och priserna på bostadsrätter är redan höga.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13896827.asp
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
det härjas med skatterna kan man väl säga

lite oväntade skatter:va

Det var många som förvånandes när den borgerliga regeringen i veckan meddelade att skatten på bensin höjs. Skattehöjningen gör att bensinen blir 9 öre dyrare per liter. Även skatten på diesel höjs med 6 öre plus moms. Höjningen beror på att skattesatsen skrivs upp med inflationen.

- Både kristdemokraterna och moderaterna hade ju pratat om en sänkning. Det här var verkligen inget vi hade räknat med, säger Tomas Nilson, informationschef på Motormännen.

Regeringspartierna hade tidigare sagt att de samtidigt skulle höja reseavdraget från 18 kronor till 20 kronor per mil. Men av det förslaget blev det inget av.

Det andra förslaget handlar om att införa en skatt på trafikförsäkringspremien. Under 2007 ska staten ta in 1,4 miljarder kronor och 2,8 miljarder följande år. Branschbedömare räknar med att det kan handla om en 50-lapp i månaden per försäkringstagare. Detta förslag kan träda i kraft redan till sommaren

http://www.n24.se/dynamiskt/privatapengar/did_13892939.asp

"Många kan nog känna sig lurade"

För Marie Svensson och Peter Hellgren innebär inte den nya budgeten någon "tusenlapp extra i plånboken". Men väl en femhundralapp - tillsammans.

- Det där löftet kan nog många känna sig lurade på. Jag känner att regeringen inte har någon verklighetsuppfattning när det gäller vad en låg lön är för något, säger Marie Svensson.

Parets gemensamma skattesänkning på 1.200 kronor äts till stor del upp av höjda a-kasseavgifter och dyrare bilförsäkring. Den borgerliga alliansens budget lämnar 500 kronor extra i familjens hushållskassa.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=582543&previousRenderType=6
 
Last edited:

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag blir upprörd när ni anser det vara en god anledning att klaga på Per Westerberg för att han inte kan knyta en snygg slipsknut och för hur han ser ut. Det finns knappast ett mer kompetent alternativ till talman. Han har stor erfarenhet; Han har suttit 27 år i riksdagen, han har varit förste vice talman och han har varit näringsminister. Han är dessutom en mycket generös person.

Jag träffar honom ett par gånger i veckan, är granne med honom och mycket god vän med hans näst yngste son. Jag blir mycket bitter när en såpass trevlig persons kompetens blir ifrågasatt baserat på dennes utseende. Väldigt lågt. Per Westerberg är en mycket generös och trevlig man, jag är skyldig honom mycket för det han har gjort för mig.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
sismo skrev:
2561094 Jag blir upprörd när ni anser det vara en god anledning att klaga på Per Westerberg för att han inte kan knyta en snygg slipsknut och för hur han ser ut. Det finns knappast ett mer kompetent alternativ till talman. Han har stor erfarenhet; Han har suttit 27 år i riksdagen, han har varit förste vice talman och han har varit näringsminister. Han är dessutom en mycket generös person.

Jag träffar honom ett par gånger i veckan, är granne med honom och mycket god vän med hans näst yngste son. Jag blir mycket bitter när en såpass trevlig persons kompetens blir ifrågasatt baserat på dennes utseende. Väldigt lågt. Per Westerberg är en mycket generös och trevlig man, jag är skyldig honom mycket för det han har gjort för mig.


Jag skulle föreslå en arg insändare i Expressen. Underteckna med 'arg skattebetalare'! Eller så kanske du kan organisera en protestmarsch från nåt muff-möte?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
2561160 Jag skulle föreslå en arg insändare i Expressen. Underteckna med 'arg skattebetalare'! Eller så kanske du kan organisera en protestmarsch från nåt muff-möte?

För att få underteckna en insändare så borde det vara ett krav att man någonsin betalat skatt. :fakta

För övrigt sjönk gubben ännu mer nu, granne med ett moderat moppefucko - jo jag tackar jag, köp en fancy villa utan fuckogrannar likzom. :cpparty
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Markus skrev:
2561243 För att få underteckna en insändare så borde det vara ett krav att man någonsin betalat skatt. :fakta

För övrigt sjönk gubben ännu mer nu, granne med ett moderat moppefucko - jo jag tackar jag, köp en fancy villa utan fuckogrannar likzom. :cpparty
Köp ett liv, ditt jävla forumtroll. Eller har du lagt hela socialbidraget på snus och blåställ?

Tack och hej.
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
sismo skrev:
2561094 Jag blir mycket bitter när en såpass trevlig persons kompetens blir ifrågasatt baserat på dennes utseende. Väldigt lågt.
Blir du lika upprörd över att folk ondgör sig över Göran Perssons utseende också? Varför har du Göran på bild på din profil?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Matin skrev:
2562000 Blir du lika upprörd över att folk ondgör sig över Göran Perssons utseende också? Varför har du Göran på bild på din profil?

Men hallå, tar du honom på allvar? :confused:
Killen skrev nyss att han blir bitter av att jag skrev att hans granne har risig knut. Mycket bitter till och med. :rofl Lilla Sismo är en sådan som gör att man blir glad över att inte vara moderat.
:banana
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Utländska forskare rasar mot nedläggningsbeslut.

Protesterna mot att Arbetslivsinstitutet ska läggas ned håller på att nå stormstyrka. Forskare i många länder beklagar att Sverige medvetet raserar en forskning som varit världsledande.

Mejlen strömmar in från när och fjärran till Arbetslivsinstitutet och till arbetsmarknadsdepartementet.

- Inte ens Berlusconi har gått lika omilt fram, och Bush har kvar sitt institut, säger Allan Tomingas.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=584760&previousRenderType=6
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top