Borgerlighetens misslyckanden

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Nu är ju ingenting bestämt. Men skall man ha ökade insatser utomlands måste också personal och material komma på plats och det här planet verkar vara ett bra verktyg för det.

Frågan bör alltså vara om man vill att vi skall åka utomlands och fightas eller om vi skall hålla oss hemmavid. Tycker man att vi skall skicka trupp utomlands måste dom få transportmedel också.

Som en parantes flög Hercules C-130 första gången 1954 så det är kanske dags för ett nytt transportplan för militären oavsett.

Orsak vs Symptom ;)

Edit: Kikade lite närmare
C-17 kan lasta 77,5t jämfört med 20t för C-130
154 man jmfr 91
cirka 4500km räckvidd jmfr 2000
I bruk sedan 1995 jmfr 1954

Samtidigt kan C-17 landa på lika korta och dåliga landningsbanor som C-130.

Verkar vara ett ganska bra transportplan :)
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
bara jag får låna det när jag ska ut på äventyr och man är snabbare på att sätta in planen vid tsunamis och raketattacker så går det bra, 450 mil var ganska bra räckvidd.:tummenupp

nya finansministern

"Sveriges första finansminister med hästsvans”

boots200.jpg
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Dessutom kommer vi, om vi får oss ett par C-17, förmodligen att kunna hyra ut transportkapacitet till andra länder. Det kan med andra ord gå med vinst och betala sig själv.

Vi får dessutom transportkapacitet på köpet som kan användas vid internationella insatser, flodvågor, angrepp av militanta hamstrar på turistorter, galopperande huvudvärk och annat som medborgarna sjävklart anser att det är samhällets skyldighet att undsätta dem från när de inte har tecknat försäkringar.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Går ju fint med de nya ministrarna:näsblod

Kulturminister Cecilia Stegö Chilò lät bli att betala tv-avgiften under flera år - men vill nu i efterhand betala tillbaka. I eftermiddag kommer hon att hålla en presskonferens

PR-konsult: "Stegö Chilò kan tvingas avgå."

Facket på SVT anser att kulturministern bör lämna sin post.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=579740&previousRenderType=6

Sveriges nya handelsminister Maria Borelius hade ”inte råd” att betala sina barnflickor vitt under 1990-talet. Detta trots att Borelius, tillsammans med maken, tjänade nästan 17 miljoner kronor under det förra decenniet, enligt Expressen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=579323
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
KGK skrev:
2530044 Går ju fint med de nya ministrarna:näsblod

Kulturminister Cecilia Stegö Chilò lät bli att betala tv-avgiften under flera år - men vill nu i efterhand betala tillbaka.

Ja, med tanke på alla skattekronor som betalar hennes nya stadsrådslön har hon ju råd att betala licensen flera gånger om... Hon får ju ca 40.000kr/mån av oss skattebetalare så om hon offrar halva första lönen på att betala igen det hon undanhållit staten (i 16 år!!) så är ju allt glömt och förlåtet.. :rolleyes:
 

Archan

Evolving...
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Varierar
Hoj
-
Ju förr ni kommer till insikt att politiker är vanliga människor som myglar o står i precis som alla andra, desto bättre.
Sen är det ju klart att man kan tycka att politiker borde vara någon sorts övermänniskor som aldrig gör något fel, men då kanske det är dags att införa en statsledning av maskiner och inte människor :p
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
bonny skrev:
2530168 Skulle vi inte slippa allt mygel nu när alliansen vann???
Nej, men vi fick in folk i riksdagen som tycker att tv-licensen är skit och att det är för höga skatter på hushållsnära tjänster :tungan
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
bonny skrev:
2530168 Skulle vi inte slippa allt mygel nu när alliansen vann???

Det finns inga bra politiker, bara dåliga och mindre dåliga. det gäller som sagt att rösta på de mindre dåliga.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
SSB skrev:
2530421 Nej, men vi fick in folk i riksdagen som tycker att tv-licensen är skit och att det är för höga skatter på hushållsnära tjänster :tungan
...vilket ena halvan av den svenska befolkningen tycker är felprioriterat, däribland jag.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Blir roligare och roligare :)

Borelius: Jag har också tv

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,905913,00.html

En annan som kontaktade Radiotjänst och anmälade tv-innehav på onsdagen är den nya migrationsministern Tobias Billström. Han har inte betalat tv-licens sedan 1996. Som skäl anger han ungdomligt oförstånd. Han ångrar sig nu och har beställt en räkning från Radiotjänst på det han är skyldig i licensavgifter.
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Archan skrev:
2530317...man kan tycka att politiker borde vara någon sorts övermänniskor som aldrig gör något fel...
Det finns massa människor som är lika eller mer kompetenta än de tillträdda statsråden som varken vill eller har fuskat. De hade förtjänat förtroendet att vara statsråd. Det har inte Stegö och Borelius. Och att tro att "alla" fuskar och tycker att det är ok är inget annat än grymt fel.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nyteknik skrev:
2531299 Det finns massa människor som är lika eller mer kompetenta än de tillträdda statsråden som varken vill eller har fuskat. De hade förtjänat förtroendet att vara statsråd. Det har inte Stegö och Borelius. Och att tro att "alla" fuskar och tycker att det är ok är inget annat än grymt fel.

Jag har betalat mi TV licens, och har aldrig anlitat svart städhjälp/barnpassning.

Jag har förvisso ett jobb nu, men jag kan ta tjänstledigt så länge...
Vad ligger en stadsrådslön på?
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Markus skrev:
2505862 Först den där fjanten Hägglund i kd istället för en kompetent politiker som Odell, sedan sjuttielva andra grejer och nu senast:
Vad är det för en jävla meganörd de valt till talman? Att välja den där glasögonormen med filosfiska drag och nordeuropas minsta/sämsta slipsknut istället för den folkkäre Affe Svensson, vilka spånskallar.

Kolla här, har han på någon av bilderna lyckats med slipsen?
http://images.google.se/images?sour...ls=GGLG,GGLG:2005-50,GGLG:sv&q=per+westerberg

Dessutom, de "Nya" Moderaterna väljer en snortät gubbstrutt, det var ju "nytt". :brynad


fy fan


Inte läst tråden, men tycker inte att du skall tracka ned på människor som du ej träffat. Har träffat honom flera gånger genom MUF och känner hans son personligt. Så jag kan säga att han är en väldigt familjär man som man ej skall trycka ned på.

Och om du kallar han "gubbstrutt" så dömmer du ut många här på sport hoj som "gubbstrutt" :tummenupp


//Stenberg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
visst är allt det där tabbar (gjorda för 10-20 år sedan)

men jag kan inte låta bli att tänka att dessa handlingar går i linje med deras politik (är emot licensavgiften och anser att avgifter på städhjälp är för hög)

tidigare hade vi ju Gudrun Schyman som tyckte att det är (citat) "coolt att betala skatt" och sedan skattefuskar för fulla muggar :D
härlig dubbelmoral...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
minister nr.4 :näsblod

Det är inte bara kulturminister Cecilia Stegö Chilò (m) som glömt bort att betala tv-licens. Nu under kvällen avslöjar Expressen att även infrastrukturminister Åsa Torstensson (c) med ansvar för it-frågor inte anmält något tv-innehav. Men Åsa Torstensson att det helt enkelt beror på att inte har någon tv hemma.

– Jag har aldrig haft tv. Jag gör andra val i livet än att sitta och somna framför teven när jag kommer hem, säger hon till tidningen.

De få gånger hon vill se på tv går över hon över till grannar och tittar tittar där.

http://computersweden.idg.se/2.139/1.78763
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Werzion skrev:
2531927 visst är allt det där tabbar (gjorda för 10-20 år sedan)

men jag kan inte låta bli att tänka att dessa handlingar går i linje med deras politik (är emot licensavgiften och anser att avgifter på städhjälp är för hög)

tidigare hade vi ju Gudrun Schyman som tyckte att det är (citat) "coolt att betala skatt" och sedan skattefuskar för fulla muggar :D
härlig dubbelmoral...
På sätt och vis kan jag förstå dig men ändå inte. Menar du att om man bara är ideologisk motsåndare till något så behöver man inte följa demokratiskt fattade beslut? Att det på något vis köper dig ett moraliskt frikort?
Det verkar inte som om Rheinfeldt ser det på det viset, och all heder åt honom för att han reagerar lite tydligare än vad Persson brukade göra.:tummenupp

Politiker måste trots allt första, vilket de verkar ha svårt för, att de är modeller för hur vi övriga ska förhålla oss till lagar och regler.

Tabbarna är dessutom inte gjorda för 10-20 år sedan, det är en vecka sedan de "såg ljuset"!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
vikto000 skrev:
2531408 Har träffat honom flera gånger genom MUF och känner hans son personligt.

Om du ska träffa honom igen, kan du vara snäll och visa honom den här bilden? Tack.
 

Bifogat

  • slipeng1[1].jpg
    slipeng1[1].jpg
    4.7 KB · Visningar: 482

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
glashus :näsblod

"Skattefuskare", skrev Maria Borelius om Gudrun Schyman. Nu går Fi-ledaren till motattack: "Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus."
Politikerna hackar på varann så att hårtofsarna ryker efter alla avslöjanden om skatte- och licenssmitande ministrar.

Maria Borelius får äta upp sitt omdöme om den tidigare vänsterledaren, numera ordförande i Feministiskt initiativ. I en krönika i Dagens Industri i fjol utmålade hon Gudrun Schyman som "en sjukskriven som tydligen har ork att bilda parti och en känd skattefuskare", skriver Dinapengar.se

Borelius ifrågasatte i krönikan Fi:s trovärdighet i allmänhet och med en sådan ledare i synnerhet.

"Kanske måste vi våga se att kejsarinnan är naken", hette det i frontalangreppet på Schyman, som nu tar revansch.

"Man ska inte kasta sten när man sitter glashus", säger Schyman till Dinapengar.se

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=21429&categID=9
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top