Medlemsnummer 278 SÄLJES

Trumf

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
Triumph Daytona 955i
Medlemsnummer 278

Pga flytt norrut kan jag inte längre vara med och köra och ha kul.

Tråden får gärna tas bort av moderator.

Vill tacka SSEMSE för trevliga och professionellt genomförda arrangemang.
Om jag har vägarna förbi så tittar jag in och kollar läget nästa säsong.
 
Last edited:

Fresh Blade

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Genarp
Hoj
CBR1000RR -08
Trumf skrev:
2503113 Pga flytt norrut kan jag inte längre vara med och köra och ha kul.
Därför finns nu mitt medlemskap tillgängligt.
Hugade spekulanter PM:ar mig sitt bud.


Hej
Har skickat PM
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swappe skrev:
2536541 håller med.
Jag också. Jag ser hellre att platserna i första hand går till dem som hjälpt till som funktionärer.
 

Delti

SSEMSE#10120
Gick med
26 Apr 2003
Ort
S-torp
Hoj
Ingen
CorbenDallas skrev:
2536413 Det här börjar bli värre än eBay. Sätt stopp för det NU!

Håller fullständigt med. Att göra sig en hacka på att sälja sin plats i en ideel förening...
 

Robz

Guest
CorbenDallas skrev:
2536413 Det här börjar bli värre än eBay. Sätt stopp för det NU!
Har med förvåning följt alla "försäljningar" - du om någon har väl knappar till detta :va
...men o andra sidan, lär vi på detta sätt få in de som VERKLIGEN vill köra, med tanke på att de gärna betalar en slant extra för att komma med...
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Tycker det här med medlemskaps försäljning är ganska illa. Som det är nu så fungerar det väl, om än lite orättvist. Men nästa självklara steg är ju att någon kotte sitter o trycker på nyår, fixar medlemskap med olika emails åt mamma, pappa, farmor, morfar osv. Bara för att sälja o tjäna lite extra cash :gnissla

Nä styrelsen får förbjuda överlåtelse av medlemsnummer och att någon annan än personen som äger medlemskapet kör på dennes plats, Då kan man itne överlåta i smyg heller.

Robz, springer man till närmsta dator för att fixa medlemskap kl 12 på nyår, trots att skallen snurrar o alla andra distraktioner man har runtom sig. Då vill man VERKLIGEN köra! :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robz skrev:
2541685 Har med förvåning följt alla "försäljningar" - du om någon har väl knappar till detta :va
...men o andra sidan, lär vi på detta sätt få in de som VERKLIGEN vill köra, med tanke på att de gärna betalar en slant extra för att komma med...
Det råder ingen egentlig brist på folk som verkligen vill köra. Det var fullbokat på praktiskt taget alla körninarna i somras. Skall betalningsförmågan vara en mätare på intentionsdjupet, eller vad man skall kalla det, så kan man ju arrangera ett auktionsförfarande i början på varje år. Varje spekulant anger hur mycket han är beredd att betala och sen låter man de 300 högsta buden få medlemsskap. Fast då är vi ganska långt från normal föreningsstandard.

Jag har verkligen inget emot ruljansen som sådan, men det känns som att föreningen genom denna, för en ideell förening, märkliga regel kastar bort möjligheten att kompensera de som står och flaggar på ett sätt som är fullständigt gratis men ändå ger något värdefullt tillbaka till flaggvakterna.

Föreningen skall tillåta sånt som är bra för föreningen och därmed dess medlemmar. Det är svårt att se hur föreningen kan tjäna något på att enskilda medlemmar gör sig några kronor på att sälja sitt medlemsskap. Däremot är det lätt att se hur den kan tjäna något på att fördela platserna efter förtjänst, dvs till folk som bidrar positivt till den utan att vara medlemmar.

Det är väl dessutom inte en avgående medlems sak att bestämma vem som skall eferträda honom i föreningen? Vill man inte vara med längre så fine, men då är man ute och har inte med föreningens verksamhet eller vilka som skall vara medlemmar i framtiden att göra.
 

Robz

Guest
radek skrev:
2542305 Tycker det här... massa vettigt bla, bla

Bingo skrev:
2542460 Det råder... massa vettigt bla, bla,
Håller med till fullo - försökte bara hitta något positivt i handeln - tar tebax :pannkyss

EDIT:
Känns som vi kidnappat en tråd - Sorry.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Bingo skrev:
2542460 Det råder ingen egentlig brist på folk som verkligen vill köra. Det var fullbokat på praktiskt taget alla körninarna i somras. Skall betalningsförmågan vara en mätare på intentionsdjupet, eller vad man skall kalla det, så kan man ju arrangera ett auktionsförfarande i början på varje år. Varje spekulant anger hur mycket han är beredd att betala och sen låter man de 300 högsta buden få medlemsskap. Fast då är vi ganska långt från normal föreningsstandard.

Jag har verkligen inget emot ruljansen som sådan, men det känns som att föreningen genom denna, för en ideell förening, märkliga regel kastar bort möjligheten att kompensera de som står och flaggar på ett sätt som är fullständigt gratis men ändå ger något värdefullt tillbaka till flaggvakterna.

Föreningen skall tillåta sånt som är bra för föreningen och därmed dess medlemmar. Det är svårt att se hur föreningen kan tjäna något på att enskilda medlemmar gör sig några kronor på att sälja sitt medlemsskap. Däremot är det lätt att se hur den kan tjäna något på att fördela platserna efter förtjänst, dvs till folk som bidrar positivt till den utan att vara medlemmar.

Det är väl dessutom inte en avgående medlems sak att bestämma vem som skall eferträda honom i föreningen? Vill man inte vara med längre så fine, men då är man ute och har inte med föreningens verksamhet eller vilka som skall vara medlemmar i framtiden att göra.
Jag är helt enig i detta! Tycker t.o.m. att det är ett bra förslag att premiera dem som varit funktionärer, om än jag syndat på den punkten, fast det är ju mitt eget fel och inte Sydskånes...

Inte helt säker, men jag tror att jag var den "lyckliga" person som var den första som INTE fick medlemsskap senast samtidigt som min syster fick.:huvet
Nu är det helt klart så att jag vill ha ett medlemsskap men kommer aldrig att bjuda på det och därför inser jag också att jag inte heller kommer att kunna bli medlem. Få lägger sitt medlemsskap i potten om man istället kan sälja det med vinst och t.o.m. få sitt senaste år betalt.

Jag lovar att vara en bättre funktionär nästa år då jag dessutom kommer att bo närmare banan!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top