Varvrekord på Mantorp?

börnte

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900RR -01
Vem har lagt det snabbaste varvet med hoj på Mantorp officiellt?

1 1 Freddy Papunen 01:19.012
2 10 Victor Zuber 01:19.533
3 14 Filip Backlund 01:19.906
4 28 Sami Penna 01:20.198
5 39 Henrik Stenberg 01:20.827
6 65 Andreas Nylund 01:20.832
7 2 Mikael Nilsson 01:21.280

Fan vad fort det går!!:yoparty

Resultaten från idag. www.stcc.se

Vad körde Cralle, Jansson och folkesson på sina trimmade 600cc ??
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jansson har Banrekordet tror det rä på 1,18,6 :)

såg att peter linden är med och leker lite med
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Rookie 600-förarna gör inte bort sig direkt :tummenupp

Synd att inte Björk är med också.
 

sandstream

Guest
1:18.933 av Stefan Folkesson 2004 är det rekord jag hittat.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2504698 Då kör du även en FET Superbike....
Ja, men det är många hårda inbromsningar och kurvor som kräver balls. Jag är världens sämste bromsare. :eek:lycklig
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2504703 Ja, men det är många hårda inbromsningar och kurvor som kräver balls. Jag är världens sämste bromsare. :eek:lycklig
Jag är ännu sämre om det är en tröst. :pannkyss
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hur 17 kommer det sig att de kör så förbålt snabbt? Det är väl relativt standardmässiga 600:eek:r de kör med? STCC bilarna hänger ju inte med...
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Finns det förresten ngn jämförelse på de olika banorna i svedala mellan just STCC och mc´s? Kunde vara intressant o se.

//Daniel
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
HansJ skrev:
2505139 Hur 17 kommer det sig att de kör så förbålt snabbt? Det är väl relativt standardmässiga 600:eek:r de kör med? STCC bilarna hänger ju inte med...
Beror på hur förhållandet mellan kurvor och rakor ser ut. På Mantorp går hojarna fortare för det är mycket accelerationer, på Falken går bilarna fortare för det är mer kurvor.

frikie skrev:
2505153 Finns det förresten ngn jämförelse på de olika banorna i svedala mellan just STCC och mc´s? Kunde vara intressant o se.

//Daniel
Det är bara att kolla resultaten på stcc.se.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Neutral skrev:
2505179 Beror på hur förhållandet mellan kurvor och rakor ser ut. På Mantorp går hojarna fortare för det är mycket accelerationer, på Falken går bilarna fortare för det är mer kurvor.
...
Jo det är jag med på, men hur 17 kan Veidec ekipagen ha så konkurrenskraftiga tider jmf med andra MC-klasser?
 

sandstream

Guest
HansJ skrev:
2505267 Jo det är jag med på, men hur 17 kan Veidec ekipagen ha så konkurrenskraftiga tider jmf med andra MC-klasser?
Vilka klasser tänker du på?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
sandstream skrev:
2505350 Vilka klasser tänker du på?
Belv kanske lite snett att skriva klasser, jag är bara djupt imponerad hur snabbt de körde med "standardhojar". Jag antar att banrekordet som nämnts inte satts med standardhojar, men det har jag ingen som helst aning om... Har sett förare som jag tror (trott?)vara snabba köra bra mycket mer hästkraftstinna hojar (ERF) på klart sämre tider. Om nu Mantorp anses vara en stop&go bana, så måste de ju köra så in i bängen mycket fortare i kurvorna med Veidec-hojarna? Eller? Bara en undran, jag är inte så insatt, men frågar man inte så...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
HansJ skrev:
2505406 Belv kanske lite snett att skriva klasser, jag är bara djupt imponerad hur snabbt de körde med "standardhojar". Jag antar att banrekordet som nämnts inte satts med standardhojar, men det har jag ingen som helst aning om... Har sett förare som jag tror (trott?)vara snabba köra bra mycket mer hästkraftstinna hojar (ERF) på klart sämre tider. Om nu Mantorp anses vara en stop&go bana, så måste de ju köra så in i bängen mycket fortare i kurvorna med Veidec-hojarna? Eller? Bara en undran, jag är inte så insatt, men frågar man inte så...
Vilken klass som är snabbast på Svenska banor varierar beroende mycket på vika förare som kör. Banrekordet på Mantorp är med en SS600 hoj som nog får anses vara en ganska bra bit från en orginal gathoj. I Veidiec är toppen några av våra absolut snabbste förare och då blir tiderna så bra.
 

sandstream

Guest
Skulle vara kul att se vilka tider Jimmy Lindström skulle prestera på Mantorp med sin NSBK-hoj. Gissar att dagens varvrekord skulle ryka all världens väg :D

@HansJ: Jag är också grymt imponerad av hur sjukt fort de kör med i princip standard 600:eek:r.
I början av augusti i år fick jag på nära håll se vad Peter Lindén och Victor Züber är kapabla till på sina 600:eek:r. Jag satt bara och garvade när de passerade mig på varsinn sida i depåkurvan på Gelleråsen. Jäklar vad de gasade :yoparty
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
om man tittar på Porsche
så är man ju lite lätt imponerad över deras varvtider.

Formel Renault kör på 1.15.0 tider... skapligt snabbt ;)

hoppas på superbike där nästa år, då lär MC tiderna sjunka :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top