Photoshop Sporthoj

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Någon som kan hjälpa mig färgsätta det vita och gråa uppe vid tanken och lyktan samt framskärmen och rutan eventuellt.
Jag tänkte köra kolfiber dipping på dom delarna och undrar hur det skulle se ut :va
Bifogar en bild på hur det kan se ut efter dipping.

thumb_IMG_0782_1024.jpg

thumb_IMG_0745_1024.jpg

thumb_IMG_1194_1024.jpg
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Någon som kan hjälpa mig färgsätta det vita och gråa uppe vid tanken och lyktan samt framskärmen och rutan eventuellt.
Jag tänkte köra kolfiber dipping på dom delarna och undrar hur det skulle se ut :va
Bifogar en bild på hur det kan se ut efter dipping.

attachment.jpg
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Funtar på att lacka det röda svart.. Någon kunnig som kan tänka sig leka i PS? Matt/blank :)

Och är det tillomed någon som har bra tips på billigast möjliga sätt att lacka idag?

Tack på förhand :)

DSC_0743.jpg
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Tack snälla!
Jag får swisha över en slant till dig!

Orkar du testa att låta tankkåpan vara vit och göra gråa kåpan vid blinkers bara och en med även den främre lyktkåpan. Luftintaget om det går på båda.

93e98a818e05c871b98dfad5b0db908e.jpg
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Hej,

Jag har precis köpt en kawasaki mean streak 1500 2002, tänkte nu lacka om den till antingen mattsvart eller blanksvart med nån snygg detalj till. Om nån skulle kunna vara så snäll och fixa svarta fälgar med vit fälgkant och nåt snyggt motiv på dessa två bilder? skicka med hjälmen jag har köpt till för matchning :). Skicka gärna på pm eller mail. snyggast styling skickar jag 50 kr till med swish :)
Bump!
ovanför.jpgSidan.JPGmchjälm.jpg
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nu håller jag på så smått igen med min tvåtaktare och när jag stod med vinkelslipen började jag tänka på färgval. Iofs långt till dess, men ändå kul att tänka på.

Här är bifogat en bild på Tygas kåpor till RS250. Mina kåpor kommer nog inte att bli sådana, men stuket gillar jag. Så, om ni hade fått använda RÖTT, ORANGE, GRÖNT OCH BLÅTT, hur hade ni då färglagt? Det är de färgerna som gäller av olika anledningar. Alla färgerna behöver inte användas. Räcker med två, men gärna tre och går bra med fyra också.
Jag har skickat upp en bild på min hoj också så ni kan tänka in ramen i det hela också. Den ska också lackas i någon av dessa färger.
Någon som är sugen att visualisera sina tankar?

2016-04-16 08.50.46.jpg
2016-04-16 08.50.21.jpg
 
Last edited:

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Här en grov skiss på hur det KAN se ut .
Vill du att jag ska jobba vidare på den eller bara deleta ? :brynad
 

Bifogat

  • 4-färgad skiss 1.jpg
    4-färgad skiss 1.jpg
    323.5 KB · Visningar: 89
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Eftersom min ekonomi inte riktigt tillåter ett hojbyte i år ... så behöver jag pimpa Brutalen lite :)

Även om original avgas e skitsnyggt så vill jag ha mera bröööl och ramlade på SC Project ... en så blir det nog ,hittade en stilig bild med ett sådant så den slipper du photoshoppa in ....

Men ... mattsvart foliering av det vita ? (tror det kan bli snyggt att ha röda röven kvar ? )

mv_agusta_brutale_800_crt_exhaust_mv_brutale_scproject_silencieux_scarico_mv_brutale800.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top