Photoshop Sporthoj

kruss

~
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Z
såg inte så illa ut, kan du fixa med svart tank, svart husa text och all plast vit också ?
nått sånt ? :)
6gvu5bn.jpg
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Tja,

Nu har jag tröttnat på utseendet på min hoj. Ska lacka om den nästa vecka, och skulle vilja ha förslag på hur jag ska lacka den.

Dekalerna kan vara kvar eller plockas bort, eller ha ngt annat. Kom med bra och tuffa förslag. Får gärna vara något annorlunda (inte rosa dock :tungan )

Tacksam för hjälp!

EDIT: glömde bild.
Fälgarna lackar jag givetvis också gärna om.
OBS, har numera ett svart kåpglas på, bilden är lite gammal.

EDIT2: Hur skulle pärlemovit bli? Kanske med samma drag av "tribals" som den röda varianten av CBR 1000 RR har?? Äsch jag vet inte.. Kom med förslag som sagt.
 

Bifogat

  • honda.jpg
    honda.jpg
    134.4 KB · Visningar: 130
Last edited:

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Underbart! Tackar!

Så här har jag fixat lite.. kan också användas som mall till vidare photoshopping...plockade bort dekaler. fixade fälgarna, mörkt kåpglas.

edit: vet ej om du fått mitt PM, det gäller iallafall detta med dom äckligt snygga tröjorna ni fixat :D du kan väll höra av dig :tummenupp :)
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    132.6 KB · Visningar: 226

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Tackar! Första upplagan av tröjor vart inte som vi tänkt oss. Ryggtrycket vart för litet, samt texten på ärmarna vart vänd åt fel håll =(

Vi kommer göra nya tröjor ny efter semestern, då skickar vi över en till dig.. Vill ju inte att du ska ha en beta-version.. :tummenupp
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Tackar! Första upplagan av tröjor vart inte som vi tänkt oss. Ryggtrycket vart för litet, samt texten på ärmarna vart vänd åt fel håll =(

Vi kommer göra nya tröjor ny efter semestern, då skickar vi över en till dig.. Vill ju inte att du ska ha en beta-version.. :tummenupp

haha aokej, det är dne böjen :D det är bara att höra av sig sen då :) när jag fått lite med pejl på illustrator så ska jag fan i mig göra loggan i .eps så ni får den :) men det tar sin tid men det kommer att komma :D
 

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Skövde
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
Projekt!

Hejsan! jag skulle vilja se några seriösa exempel på hur min minimoto kan bli med en design ide.
Designa som yamaha tech 3 moto gp hojen, fast istället för gult på den så kör vi vitt på min. Slutresultatet ska alltså bli en vit hoj med svarta fält som är av samma shape som på tech 3an, förstår någon? :) väldigt liten bild jag bifogade men fler, bättre och större fins på http://www.sylvainguintoli.com/images/gp2007/qatar/index.htm

Lycka till och tack på förhand!


Edit: lade upp en till bild på min hoj tagen bakifrån så kan ni ju, om ni får tid eller lust över fixa samma sak ur den vinklen ;)
 

Bifogat

  • DSC00677.JPG
    DSC00677.JPG
    98.3 KB · Visningar: 132
  • yamaha tech 33.jpg
    yamaha tech 33.jpg
    3.2 KB · Visningar: 1,698
  • DSC00680.JPG
    DSC00680.JPG
    127.7 KB · Visningar: 134
Last edited:

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Hejsan! jag skulle vilja se några seriösa exempel på hur min minimoto kan bli med en design ide.
Designa som yamaha tech 3 moto gp hojen, fast istället för gult på den så kör vi vitt på min. Slutresultatet ska alltså bli en vit hoj med svarta fält som är av samma shape som på tech 3an, förstår någon? :) väldigt liten bild jag bifogade men fler, bättre och större fins på http://www.sylvainguintoli.com/images/gp2007/qatar/index.htm

Lycka till och tack på förhand!


Edit: lade upp en till bild på min hoj tagen bakifrån så kan ni ju, om ni får tid eller lust över fixa samma sak ur den vinklen ;)

gjorde en snabbis.. du ser ju på ett ungefär :) :tummenupp
/ Jompa
 

Bifogat

  • mini.jpg
    mini.jpg
    99.1 KB · Visningar: 152

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Skövde
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
gjorde en snabbis.. du ser ju på ett ungefär :) :tummenupp
/ Jompa

weeehoo, tackar :) mycket nöjd med resultatet. Men du, om du har lust så har jag några fler önskemål: Behåll mellandelen i ramen röd, "Eloxera" Bakdrevet rött, Nummrera hojen med #222 i fronten samt på sidorna, "Klistra på neongula fälgstripes. Om detta gick att ordna vore jag så himla nöjd!

Jag vet :p inga små krav jag har:D men det kanske går att fixa några av alla saker iaf?
 
Last edited:

leffelord

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Söderköping
Hoj
ZX6-f3 -96
Tjena, jag har spanat lite i denna tråd för att se om jag hittar något intressant / ev indéer till mitt lilla renoveringsobjekt. Jag har lagt märke till att du är ganska duktig på PS och undrar om du kan hjälpa mig med olika färgförslag på min hojj, funderar på svart men det känns ganska originellt. Då jag är ganska slö har jag snott länken till en annons här på sporthoj med en exakt likadan motorcykel, Låt fantasin flöda :D

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=4529

Tack på förhand!
 
Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Trevlig tråd. Jag har själv sysslat med att själv försöka redigera bilder i PS men får det inte att bli lika bra. Får man fråga hur du gör för att bevara skuggor blankhet osv i lacken trots du ändrar på färgen. Själv så kör jag bara runt med magnetlassot på de delar jag vill färga om och fyller i med färghinken, men det blir ju som att hälla ut lite färg på golvet, livlöst och tråkigt.

Hade varit tacksam om du kunde redigera denna bild till att lacka om den svarta nederdelen till vit, samt chromade fälgar.
 

Bifogat

  • IMG_0025.JPG
    IMG_0025.JPG
    139.1 KB · Visningar: 147

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
Trevlig tråd. Jag har själv sysslat med att själv försöka redigera bilder i PS men får det inte att bli lika bra. Får man fråga hur du gör för att bevara skuggor blankhet osv i lacken trots du ändrar på färgen. Själv så kör jag bara runt med magnetlassot på de delar jag vill färga om och fyller i med färghinken, men det blir ju som att hälla ut lite färg på golvet, livlöst och tråkigt.

Hade varit tacksam om du kunde redigera denna bild till att lacka om den svarta nederdelen till vit, samt chromade fälgar.

Jag gör ett försök, eftersom ingen annan gjort det då.

(Jag kör iaf. när jag har markerat en grej så går jag på "Bild" -> "Ställ in" -> "Intensitet/Kontrast" och "Nyans/Mättnad" och leker med dessa inställningar... Prova)
 

Bifogat

  • IMG_0025.jpg
    IMG_0025.jpg
    64.8 KB · Visningar: 239

Obelix

IM A BIG FAT DYNAMO
Gick med
14 May 2005
Ort
22 acacia avenue
Hoj
950SM
Jag är en riktig sucker för svart och vitt..någon som har lust att greja lite med min sumo? Tänkte kanske vita pulverlackade fälgar och dekalerna på kylarvingarna/ tanken, bakdelen under sadeln i vitt med..:va måste nog se innan ev arbetsinsats

Bilden är ju inte direkt optimal, jag vet..saknas lite på framfälgen:gnissla
 

Bifogat

  • obbes 950.JPG
    obbes 950.JPG
    116.9 KB · Visningar: 121

Vajjertyllaren

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Cbr 600
Hej jag skulle vilja ha hjälp med lite tips på hur jag skulle kunna lacka om min hoj, jag vill ha den i svart och rött men hur ni målar är upp till er, fast jag vill att den ska matcha skinnstället. Jag skulle verkligen uppskatta om någon skulle vilja göra det :D

garage.php


garage.php
 
Last edited:

Lajkare

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I skogen
Hoj
Honda CRF450X
hej

jag har starka planer på att lacka om fälgarna på min gsxr1000 från vit till svart, skulle vare skoj att se hur det kommar se ut

mvh Per

gsxr1000.1024x768.jpg


Hej igen

har snackat med en lackerare nu, men är inne på att lacka om all plast samt tank svart.

Är det någon som kan göra om denna bild åt mej?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top